BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]
Re: BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]
Nog iemand interesse in een scanner? Heb die van mij al een hele tijd niet gebruikt, kan hij net zo goed naar een nieuwe eigenaar gaan
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine
Ik heb net mijn ronde stekker binnengekregen en direct geprobeerd maar ik krijg nog steeds de melding hardware is not readykotje schreef:goed de aansluiting van de bmw scanner nakijken. want ik heb zelf ook af en toe dat die zegd hardware is not ready. even de usb aansluiting kijken.
als ik het goed kun jij van binnen alleen de dme uitlezen. dat houdt in dat jij idd de ronde stekker nodig hebt om iets te kunnen programmeren.
ik doe zelf met mijn m5 alles via de ronde stekker.
gr
kotje
dan zou ik het echt niet weten. is je usb goed??
gr
kotje
gr
kotje
Voor de E46 had ik een adapter met een stikker erop (BMW SCANNER version 1.4.0), deze past echter ook in de E61, het (rode) lampje gaat branden maar ik krijg vervolgens geen verbinding met INPA .
Weet er iemand of deze stekker alleen OBD1 is en dus niet met de E61 kan communiceren? Of zou dit wel moeten werken?
Weet er iemand of deze stekker alleen OBD1 is en dus niet met de E61 kan communiceren? Of zou dit wel moeten werken?
-
- Contacteer:
Bmw scanner kabel werkt ook niet met inpa. Hier heb je een ediabas kabel voor nodig.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
bmw scanner kabel is idd anders en werkt zeker niet met de inpa.Quadrantz schreef:Voor de E46 had ik een adapter met een stikker erop (BMW SCANNER version 1.4.0), deze past echter ook in de E61, het (rode) lampje gaat branden maar ik krijg vervolgens geen verbinding met INPA .
gr
kotje
BMW Scanner 2.0.1 zou wel de E61 kunnen uitlezen, ik zie dat er alleen geen COM poort is geinstalleerd (bij Apparaatbeheer), programma start verder wel op maar heeft dus geen connectie ivm de COM1 poort.
Quadrantz schreef:BMW Scanner 2.0.1 zou wel de E61 kunnen uitlezen, ik zie dat er alleen geen COM poort is geinstalleerd (bij Apparaatbeheer), programma start verder wel op maar heeft dus geen connectie ivm de COM1 poort.
bmw scanner 2.0.1 moet idd een e60 en e61 makkelijk kunnen uitlezen. maar je haalt twee dinge door elkaar als ik het goed heb.
of je hebt het verkeerd uitgelegd.
gr
kotje
Het kan zijn dat ik het verkeerd uitleg want het is mij niet helemaal duidelijk .
Er bestaat een OBD1 en OBD2 aansluiting, de meeste auto's (vanaf 1998) hebben een OBD2 aansluiting. Ik ga er dus even vanuit dat zowel mijn E46 (uit 2001) als mijn E61 een OBD2 aansluiting hebben. De adapter die ik heb is dat een OBD2 adapter met een BMW Scanner 1.4.0 stikker erop, deze zou puur de informatie moeten doorgeven. De software heb ik geinstalleerd. BMW Scanner 1.4.0. werkte perfect op mijn Windows 7 laptop, INPA of BWM Scanner 2.0.1 krijg ik nog niet aan de praat...hij heeft geen connectie met de COM poort en zie dat die niet geinstalleerd staat (wel een LPT1 (printer) poort).
Als ik op de foutmelding google van INPA dan lees op fora dat de COM poort geinstalleerd moet worden. Maar als één van jullie zeker weet dat mijn adapter niet gaat werken dan hoor ik het graag .
Er bestaat een OBD1 en OBD2 aansluiting, de meeste auto's (vanaf 1998) hebben een OBD2 aansluiting. Ik ga er dus even vanuit dat zowel mijn E46 (uit 2001) als mijn E61 een OBD2 aansluiting hebben. De adapter die ik heb is dat een OBD2 adapter met een BMW Scanner 1.4.0 stikker erop, deze zou puur de informatie moeten doorgeven. De software heb ik geinstalleerd. BMW Scanner 1.4.0. werkte perfect op mijn Windows 7 laptop, INPA of BWM Scanner 2.0.1 krijg ik nog niet aan de praat...hij heeft geen connectie met de COM poort en zie dat die niet geinstalleerd staat (wel een LPT1 (printer) poort).
Als ik op de foutmelding google van INPA dan lees op fora dat de COM poort geinstalleerd moet worden. Maar als één van jullie zeker weet dat mijn adapter niet gaat werken dan hoor ik het graag .
Quadrantz schreef:Het kan zijn dat ik het verkeerd uitleg want het is mij niet helemaal duidelijk .
ik denk idd dat er hier iets fout gaat.
je kunt met de inpa kabel niet communiceren met de bmw scanner en andersom ook niet.
ik denk zelf dat er op dit moment de verkeerde com poort gezien wordt door je bmw scanner 2.0.1
is het misschien nu beetje duidelijk??
gr
kotje
Iets wel ja . Vind het nog steeds vreemd dat de kabel bepaald welke software je moet gebruiken...
In de BMW Scanner 2.0.1 kan ik COM1 of COM2 kiezen alleen staan geen van beiden geïnstalleerd bij apparaatbeheer. Of moet je voor BMW Scanner 2.0.1 weer een andere kabel hebben?
In de BMW Scanner 2.0.1 kan ik COM1 of COM2 kiezen alleen staan geen van beiden geïnstalleerd bij apparaatbeheer. Of moet je voor BMW Scanner 2.0.1 weer een andere kabel hebben?
Quadrantz schreef:Iets wel ja . Vind het nog steeds vreemd dat de kabel bepaald welke software je moet gebruiken...
je moet het zo zien dat de bmw scanner een software is die door jou of mij ontwikkeld is en de inpa is echt een bmw software die ook door hun zelf ontwikkeld is.
voor de bmw scanner 1.4.0 en 2.0.1 heb je zelfde kabel alleen de software in de zwartdoos is natuurlijk anders.
maar je hebt toch een compleet set van de 2.0.1 bmw scanner gekocht??
gr
kotje
Ahh ok nu is het een stukje duidelijker .
Ik heb toen alleen de kabel van m'n monteur overgenomen en 1.4.0 zelf gedownload en werkend gekregen op m'n Win7 64bit laptop.
2.0.1 heb ik zojuist gedownload en daar lukt het nog niet mee. Heb zojuist wel nog de USB drivers geinstalleerd die erbij zaten...maar zie bij de settings dus dat je kunt kiezen uit COM1 of COM2 en bij 1.4.0 heb ik dat niet.
Ik heb toen alleen de kabel van m'n monteur overgenomen en 1.4.0 zelf gedownload en werkend gekregen op m'n Win7 64bit laptop.
2.0.1 heb ik zojuist gedownload en daar lukt het nog niet mee. Heb zojuist wel nog de USB drivers geinstalleerd die erbij zaten...maar zie bij de settings dus dat je kunt kiezen uit COM1 of COM2 en bij 1.4.0 heb ik dat niet.
wat ik nu begrijp is dat jij met jou 1.4.0, de software van de 2.0.1 wil gebruiken?? maar dat kan niet.Quadrantz schreef:Ahh ok nu is het een stukje duidelijker .
Voor BMW Scanner 2.0.1 heb ik dus een andere kabel nodig?