BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
- Martijn826
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 06 nov 2013, 17:07
Re: E36 325i Coupe Ringtool
Gaaf! Tevreden met de remmen?
Re: E36 325i Coupe Ringtool
De boel was nog niet goed ingeremd, dus echt hard bijten deden ze in het begin niet.
Dit werd aan het eind van ronde 2 wel wat beter. Ze beginnen ook weer als vanouds te piepen.
Veel gevarieerd 3-serie materiaal weer op en rond de baan
Dit werd aan het eind van ronde 2 wel wat beter. Ze beginnen ook weer als vanouds te piepen.
Veel gevarieerd 3-serie materiaal weer op en rond de baan
Laatst gewijzigd door witje op 24 sep 2014, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: E36 325i Coupe Ringtool
Mooie bak man . normaal vind ik een spoiler niet staan.
Maar om een of ander reden bij deze weer wel.
Ik denk dat het komt omdat hij wit is.
Maar om een of ander reden bij deze weer wel.
Ik denk dat het komt omdat hij wit is.
-E36 316i (total loss) 2014-2022
-E46 320i(total loss) 2022
E46 325 mtech2 (nog niet total loss )
-E46 320i(total loss) 2022
E46 325 mtech2 (nog niet total loss )
Re: E36 325i Coupe Ringtool
Ik was er ook zaterdag. Heb je helaas niet gespot. Ik reed een rondje mee, begon droog en na een paar bochten kletsnat. Poeeh wat gingen er veel dwars (onverwacht) en zoals altijd veel baansluiting helaas.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Re: E36 325i Coupe Ringtool
Volgens mij heb ik je zo tegen 14:00 zien voorbij komen bij Wehrseifen.
Dat wachten na ongevallen was mega-irritant. Gelukkig was het zaterdag, op het gemak effe drankjes halen bij Rewe
en currywurst eten bij Breitscheid.
Dat wachten na ongevallen was mega-irritant. Gelukkig was het zaterdag, op het gemak effe drankjes halen bij Rewe
en currywurst eten bij Breitscheid.
Re: E36 325i Coupe Ringtool
Gisteren was het tijd om het warme-lucht-aanzuig-probleem van het K&N filter eens aan te pakken.
Eerst gedacht om een aanzuigbuis vanaf de luchtinlaat in de bumper te maken, maar die kan dan niet meer gebruikt worden om de remmen te koelen.
Gelukkig zit de standaard luchtinlaat vanuit de nieren er nog op, dus heb bij de Hornbach een plaat aluminium en hitte-reflectiefolie gehaald om iets passends te kunnen fabriceren.
Ik heb het hele inlaattraject verwijderd en dan veel passen en meten een aitrbox gemaakt. Deze beplakt vervolgens met de folie als extra barriere voor de motorwarmte. Gelijk het luchtmassameterhuis beter gemonteerd en de gasklep grondig gereinigd.
Gelijk getest of het werkte. Met de compressorspuit op de nieren gericht was duidelijke luchtstroom te voelen rond het filter. Na een rit op de snelweg de motorkap omhoog gegooid en temperatuur vergelijken binnen de airbox en er vlak buiten: merkbaar koeler
24 euro goed besteed
Eerst gedacht om een aanzuigbuis vanaf de luchtinlaat in de bumper te maken, maar die kan dan niet meer gebruikt worden om de remmen te koelen.
Gelukkig zit de standaard luchtinlaat vanuit de nieren er nog op, dus heb bij de Hornbach een plaat aluminium en hitte-reflectiefolie gehaald om iets passends te kunnen fabriceren.
Ik heb het hele inlaattraject verwijderd en dan veel passen en meten een aitrbox gemaakt. Deze beplakt vervolgens met de folie als extra barriere voor de motorwarmte. Gelijk het luchtmassameterhuis beter gemonteerd en de gasklep grondig gereinigd.
Gelijk getest of het werkte. Met de compressorspuit op de nieren gericht was duidelijke luchtstroom te voelen rond het filter. Na een rit op de snelweg de motorkap omhoog gegooid en temperatuur vergelijken binnen de airbox en er vlak buiten: merkbaar koeler
24 euro goed besteed
Laatst gewijzigd door witje op 13 okt 2014, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: E36 325i Coupe Ringtool
Afgelopen zondag ook de trommelremmen vervangen. Echter deze moeten nog afgesteld worden en de veertjes blijven niet zitten door corrosie op de achterplaat. Die zitten nu tijdelijk vast met borgpennetjes. Heb gelukkig nog een ander soort veertjes en clips van een Subaru liggen die ook wel werken.
Besteld: Superflex stabilisatorbussen voor de achterkant en Strongflex PU rubbers voor de voorzijde.
Zaterdag naar de Ring als het droog is
Besteld: Superflex stabilisatorbussen voor de achterkant en Strongflex PU rubbers voor de voorzijde.
Zaterdag naar de Ring als het droog is
Re: E36 325i Coupe Ringtool
Wat een fantastische E36, een auto die vast voor een hele hoop plezier zorgt!
- SanderZuyderduyn
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 23 aug 2009, 16:35
- Locatie: Loosdrecht
Re: E36 325i Coupe Ringtool
Hele gave E36!
Misschien een vreemd vraagje maar zo'n lange versnellingspook, rijd dat nou lekker?
Misschien een vreemd vraagje maar zo'n lange versnellingspook, rijd dat nou lekker?
Wie het laatst remt, remt het hardst.
Re: E36 325i Coupe Ringtool
Pook is langer, maar zn schakelslag korter als ik me niet vergis.
Tof hok! Wit staat hem goed!
Je rijd nu met ferodo DS2500 of 3000 blokken? Enige ervaring ook met andere blokken zoals die van CL?
Tof hok! Wit staat hem goed!
Je rijd nu met ferodo DS2500 of 3000 blokken? Enige ervaring ook met andere blokken zoals die van CL?
Re: E36 325i Coupe Ringtool
Dat is een zeer dikke ringtool.
Ik rij zelf ook met een 325 non vanos en is ook gechipt hij trekt lekker door
hoop je een x als mijne klaar is tegen te komen op de ring
Ik rij zelf ook met een 325 non vanos en is ook gechipt hij trekt lekker door
hoop je een x als mijne klaar is tegen te komen op de ring
BMW E36 325 Ringtool
Re: E36 325i Coupe Ringtool
Het reed ok, alleen achteruit vinden ging slecht.SanderZuyderduyn schreef:Hele gave E36!
Misschien een vreemd vraagje maar zo'n lange versnellingspook, rijd dat nou lekker?
Helaas is de pook afgebroken in de Eifel waardoor ik 300 km z'n 3 terug moest rijden.
90 km/u en 4000 rpm, erg veel herrie. Gelukkig was het rustig (avond) en viel het verbruik mee (1 op 11)
Ik heb alles teruggebouwd naar origineel met een Z3M shortshift pook:
Originele schakelstang via een Duitse dealer
Alle andere onderdelen en de Z3M pook via een ander
Alle stangen gemonteerd en effe kijken of alles nog werkt
Rubber hoes gemonteerd en de oude slotboutgaten dichtgemaakt
De aluminium pook (massief!) welke afbrak in de Eifel
Te gierig om 25 euro voor een aluminium pookknop te betalen, de oude recyclen kan ook
14mm gat 5 cm diep
Pook opnieuw gepolijst en de onderkant mat zwart gespoten
Pook vastgelijmd met wat Bison High-Tack en tevens de rest van middentunnel beplakt met folie.
Eindresultaat is prima: de versnellingsbak is goed te bediemen en de slagen zijn bijna net zo kort als met de afgebroken shortshifter.
Volgend project: handremkabels vernieuwen en
stabilsatorkoppelstangen vervangen
Re: E36 325i Coupe Ringtool
Ik heb ervaring met Hawk HP, DS 2500, Mintex en EBC Red Stuff op auto's van rond de 1200 kilo.Madness schreef:Pook is langer, maar zn schakelslag korter als ik me niet vergis.
Tof hok! Wit staat hem goed!
Je rijd nu met ferodo DS2500 of 3000 blokken? Enige ervaring ook met andere blokken zoals die van CL?
De EBC's werken koud al prima en het remstof valt mee. Niet iedereen is er fan van maar vond ze zelf prima, reed er ook mee op de weg. En ze piepen niet.
Voor een 100% trackday auto durf ik het niet te zeggen, maar denk dat mijn volgende set blokken EBC Yellow Stuff worden. Heeft er ook mee te maken dat ze op EBay Uk vaak goedkoop worden aangeboden en dan is sneller wisselen een no-brainer
Re: E36 325i Coupe Ringtool
Thanks! Ga me er is verder in verdiepen!
Re: E36 325i Coupe Ringtool
Op het circuit zou ik kijken voor hawk, performance friction of cl6
Opbouw van mijn 323ti S50B30-racer; viewtopic.php?f=75&t=37135