Ouwe zoekt ouwe E39

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Djurre1980

Ouwe zoekt ouwe E39

Bericht door Djurre1980 » 26 okt 2014, 19:43

Goedenavond.

Ik ben Djurre :zwaai:

Mijn ouwe heer is al een tijdje op zoek naar een BMW van het type E39.
Samen met hem heb ik wat avondjes zitten surfen om wat meer te weten te komen over dit model.
Aangezien mijn vader niet meer piepjong is hoeft het allemaal niet meer flitsend snel te gaan dus hebben we besloten
dat een 520i het meest geschikt is qua kosten en comfort.
Ook weten we dat een 523i waarschijnlijk een stukje leuker rijdt tegen ongeveer hetzelfde verbruik dus deze variant is ook mogelijk.
Nu komen we op internet verscheidene E39's tegen met een niet al te hoge kilometerstand.
De bouwjaren verschillen nog wel eens.
Zit er wezenlijk verschil in betrouwbaarheid in bijvoorbeeld een 1997 model en een 2000 model?
Staan er momenteel modellen te koop die een aanrader zijn om te bezichtigen?
Afraders mogen ook gemeld worden :mrgreen: :lol:

Moeten we nog op roest letten, ik dacht dat de BMW E39, of BMW's in het algemeen altijd wel aardig roestvrij zijn?

Ik ga dit forum eens even doorspitten, ik zal vast interessante informatie tegenkomen.

Wanneer er concrete plannen zijn tot aanschaf zal ik jullie hierin betrekken.

Hartelijk dank.

StefanRSW

Re: Ouwe zoekt ouwe E39

Bericht door StefanRSW » 26 okt 2014, 21:28

Welkom. :)

Er staat er momenteel een hele mooie op het forum. Voor het 'Vraag en Aanbod' gedeelte moet je 10 berichten hebben verstuurd. Daarom even een quote van de originele advertentie:
MitchBMWE34 schreef:Bij deze te koop/ruil,

BMW E39 523i (24-10-1996) in de kleur AlpineweiB III (shadowline) met 2 vorige eigenaren, van origine een Duitse wagen in het bezit geweest van een oudere Heer. Documentatie aanwezig. Slechts 101.000 kilometers gereden.

Interieur D3TT Stoff Flock Streifen/grau (velours) interieur wat erg aangenaam is, zei het ik normaliter van het leder ben.

Sonderausstatung;

0534- Klimaautomatik (wordt nog prima koud en dus werkend)
0500- Schenw.waschanl./Intensivreinigung ('wiswas' koplampen)
0672- CD Wechsler BMW 6 CD Changer
0305- F.Zentralveriegelung (het enige dat momenteel niet werkt, waarschijnlijk door een relais.)
0339- Shadowline uitvoering, zwarte raamlijsten en interieuraccenten
0411- Fensterheber, elektrisch vorn/hinten
0423- Fussmatten in hochflor-velours, matchend met interieur en grijs dashboard
0472- Armauglage vorn (armsteun voor)
0508- Park-distance-controll (PDC) Parkeersensoren (achter)
0522- Xenon licht

Ik vermoed dat de eerste eigenaar weloverwogen keuzes heeft gemaakt in het samenstellen van de wagen. Voor het veilige zicht xenon lampen, hetgeen dat belachelijk duur was destijds. De kleur wit voor goede zichtbaarheid op de weg. Tevens heeft de BMW 2 originele verbanddozen (ongebruikt, onder de bijrijdersstoel en in de kofferbak). Het interieur voor comfort en zo min mogelijk slijtage gevoeligheid van bijv. leer. Het stuur is overigens ook niet met leder bekleed (niet storend persoonlijk). Waarschijnlijk ook om slijtage tot een minimum te houden. Vervolgens is er uiterst zuinig met de wagen omgesprongen. Het was destijds dan ook een dure investering. De auto ruikt nog zelfs naar nieuw van binnen...

Verder heeft deze BMW alle standaardopties die u van dit type mag verwachten. De 2 originele sleutels zijn aanwezig, alsmede de gebruikshandleidingen, serviceboeken, onderhoudsboek en originele servicecard. Tevens zijn er diverse TÜV keuringsrapporten aanwezig alsmede de Fahrzeugbrief.

Ik maak nagenoeg geen gebruik van de wagen, als ik dat doe is hij erg comfortabel zoals je kan verwachten, maar toch ben ik aan het nadenken over een E36 cabriolet, of misschien een coupé, mits uitgerust met leder en minimaal een 323i motor. BMW Z3 zou ook een mogelijkheid zijn. Hij hoeft niet weg, maar mocht er een mooi sportief alternatief op mijn pad komen, mag hij plaats maken.

Bij een E36 houd ik graag van een M-pakket en wellicht leuke velgen. Bij deze E39 kreeg ik dat niet over mijn hart en maak ik graag een uitzondering. De originaliteit kon ik bij dit exemplaar waarderen, ik hoop stiekem dat de volgende eigenaar ook hier een uitzondering in kan maken.

Richtprijs voor deze prachtige auto € 5000,-

Voor vragen en eventuele voorstellen graag een PM :)
De auto bevind zich in Zuid-Limburg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wellicht dat je het wat vindt.

Djurre1980

Bericht door Djurre1980 » 26 okt 2014, 21:35

Bedankt dat je het bericht even geforwarded hebt.

Prachtige auto hoor, zeker weten een goede keuze.
We zitten nog wel met een inruilauto en dat gaat bij deze verkoper niet.
Als we de inruil particulier verkopen en deze BMW is er nog nemen we zeker contact op.

Source

Bericht door Source » 27 okt 2014, 18:06

Wat is de inruiler?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”