Piepen bij stationair in D of R
Piepen bij stationair in D of R
Betreft hier een 328ci automaat.
Auto piept sinds kort wanneer ik stil sta. Het doet zich voor zodra ik D of R kies. In neutraal geen geluid.
Het klinkt als een spanrol. Maar ben benieuwd of er mensen bekend zijn met dit "probleem". Ik kon namelijk niet echt goed vernemen waar het geluid vandaan komt.
Auto piept sinds kort wanneer ik stil sta. Het doet zich voor zodra ik D of R kies. In neutraal geen geluid.
Het klinkt als een spanrol. Maar ben benieuwd of er mensen bekend zijn met dit "probleem". Ik kon namelijk niet echt goed vernemen waar het geluid vandaan komt.
BMW E46 328ci
Re: Piepen bij stationair in D of R
Ik denk dat er dan een probleem bij de auto maat zit?
spanrol of snaal lijkt me sterk omdat deze dan altijd zou moeten piepen......
spanrol of snaal lijkt me sterk omdat deze dan altijd zou moeten piepen......
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
-
Als je een automaat in een versnelling zit gaat de bak al 'trekken' aan de motor, dus het zou in principe kunnen dat door de belasting en verandering van toerental net wel gaat piepen.
Dat dacht ik zelf ook. Het geluid komt namelijk totaal niet bij de bak vandaan.
Had gehoopt dat iemand het bekend voorkomt, voordat ik op onderzoek uit ga.
Had gehoopt dat iemand het bekend voorkomt, voordat ik op onderzoek uit ga.
BMW E46 328ci
IK zou iemand achter het stuur zetten, met auto in D of R en op de rem natuurlijk
Dan kun je zelf om de auto lopen, of onder de motorkap kijken/luisteren om de bron van het geluid te lokaliseren.. Zodra je weet waar het vandaan komt is de diagnose veel makkelijker
Dan kun je zelf om de auto lopen, of onder de motorkap kijken/luisteren om de bron van het geluid te lokaliseren.. Zodra je weet waar het vandaan komt is de diagnose veel makkelijker
Jeremy Clarkson : Speed has never killed anyone ; It's suddenly becoming stationary that gets you !!
Dat heb ik gedaan inderdaad. Maar blijft lastig te lokaliseren. Ik vermoed zelf de spanrol of de waterpomp.
BMW E46 328ci
even je multiriem loshalen en de rollen en waterpomp met de hand draaien.