Schroefset / Powerflex > Grotere kans op scheurend subframe?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
wog1192
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 feb 2013, 10:21

Schroefset / Powerflex > Grotere kans op scheurend subframe?

Bericht door wog1192 » 28 okt 2014, 21:35

Goedenavond,

Ik ben ik een bezit van een E46 328Ci die in zeer goede staat verkeerd.

Nou weet ik dat deze auto's last kunnen krijgen van een uitgescheurd subframe... Mijn auto heeft hier gelukkig nog totaal geen last van, alleen ik maak mij er wel enigszins zorgen om aangezien het vaak schijnt voor te komen...

Nou ik ik laatst de draagarm rubbers vervangen door Powerflex rubbers en heb ik het originele sport onderstel vervangen door een FK schroefsetje.

Hierdoor is de auto toch wel een stuk stugger geworden, is dit nou echt vragen om problemen of valt dat wel mee?
Zijn er hier toevallig mensen die al een tijdje met een schroefset rijden? Zoja, heeft dit al problemen opgeleverd?

Wat is nou het verstandigst om te doen? De bodem van m'n auto is op dit moment nog helemaal goed, moet ik juist die die verstevigingsplaten erin laten lassen? Of is de kans dat het helemaal nooit gebeurd ook groot?

info
Berichten: 205
Lid geworden op: 23 dec 2008, 16:39
Locatie: Ilpendam

Re: Schroefset / Powerflex > Grotere kans op scheurend subfr

Bericht door info » 28 okt 2014, 21:39

wat is het bouwjaar ?
alleen het oude type e46 had hier last van, na de facelift niet meer.

Gebruikersavatar
Jeremy
Berichten: 2221
Lid geworden op: 14 jan 2013, 22:56
Locatie: Zonnigste stukje Nederland

Re: Schroefset / Powerflex > Grotere kans op scheurend subfr

Bericht door Jeremy » 28 okt 2014, 23:51

De 328 is sowieso van 1999 of 2000. De 328 en 323 handgeschakeld als coupé en sedan schijnt verder ook het meest gevoelig te zijn voor subframeschade. In 2001 met de nieuwe motoren (325, 330) zijn er al aanpassingen geweest en met de facelift modellen is het zo goed als opgelost. Wel zijn er bij de M3 relatief vaak wel problemen mee en ook bij de 325 en 330's van hogere kilometerstanden.

Het verstevigen van het subframe is eigenlijk wel een goed stukje preventief onderhoud, helemaal als je van plan bent er hoge kilometerstanden mee te halen, wat ze met goed gebruik en onderhoud zeker wel kunnen. Wanneer ze helemaal uitgescheurd zijn is het een grote kostenpost maar het verstevigen zelf lijkt redelijk mee te vallen als ik de verhalen hoor.

Ook is het, als ik de verhalen mag geloven, voornamelijk bij de handgeschakelde versies een probleem omdat deze minder vloeiend te schakelen zijn, wat dus ook gebeurd, dan de automaten.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”