uitlaatgas bij warm worden

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
paul81
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 apr 2012, 16:33

uitlaatgas bij warm worden

Bericht door paul81 » 30 okt 2014, 13:58

Hoi,
Ik heb een erg fijne E46 facelift uit 2001. HEt is een 318i met 250.000 km op de teller.
Nooit problemen mee gehad.
Enige wat me altijd opvalt is dat als de auto warm wordt na het starten er op een gegeven moment een soort uitlaatgas lucht de auto in komt. Dit duurt een seconde of 30. Ik ben eraan gewend, zet het raam even open en het is weer weg, maar heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn, of hebben anderen hier ervaringen mee?
Display geeft verder geen storingen.

groeten Paul

slenselink
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 feb 2012, 12:46

Re: uitlaatgas bij warm worden

Bericht door slenselink » 30 okt 2014, 16:51

Ik heb vrijwel een identieke situatie. Het gaat om een E46 320i prefacelift met wel de 2.2l motor. Heeft 256DKM gelopen. Na een kwartiertje als de auto warmer wordt een soort uitlaatgassenlucht in de auto. Gaat daarna ook weer weg. Verder ook geen storingen. Het koelvloeistof- en oliepeil zijn in orde.

info
Berichten: 205
Lid geworden op: 23 dec 2008, 16:39
Locatie: Ilpendam

Re: uitlaatgas bij warm worden

Bericht door info » 30 okt 2014, 20:22

haarscheur in je spruitstuk ?

slenselink
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 feb 2012, 12:46

Re: uitlaatgas bij warm worden

Bericht door slenselink » 05 nov 2014, 14:25

Kan het er ook aan liggen dat de microfilter vervangen moet worden? Bij mij beslaan de ramen ook snel. Is bij de vorige kleine beurt niet gedaan in ieder geval.

Gebruikersavatar
wiren
Berichten: 486
Lid geworden op: 24 jan 2014, 14:39

Re: uitlaatgas bij warm worden

Bericht door wiren » 05 nov 2014, 15:36

Ik denk ik niet dat de microfilter geur tegenhoud. Maar als je het gaat vervangen, dan zou ik wel voor OEM gaan. Ik heb voor de verandering dit jaar een non-OEM microfilter geplaatst en de pasvorm is ruk :bah: Volgende keer wordt het gewoon weer een OEM-versie.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”