M50B25 swap

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
matheeuwissen
Berichten: 3712
Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
Contacteer:

Re: M50B25 swap

Bericht door matheeuwissen » 05 nov 2014, 13:56

En als je de stekker van de door jou beoogde sensor aftrekt..?
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

dw70
Berichten: 1994
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:02

Re: M50B25 swap

Bericht door dw70 » 06 nov 2014, 11:31

dat noemen ze een volle sluiting. Je meter ziet helemaal geen weerstand en slaat daarom vol uit.

Het kan ook niet anders met maar 1 draad. Hoe wil een de meter feedback geven met maar 1 draad? :whistle:

Een oude type koelsysteem heeft 2 sensoren en 4 draden daarvoor nodig.

Voor je ECU: Bruin/Rood + Bruin.
Voor je meter: Bruin/Violet + Bruin/Geel.

Heb je een nieuw type koelsysteem werkt dit over 1 sensor en heeft een kabel met 4 draden:
Pin1: Bruin/Geel
Pin2: Bruin/Violet
Pin3: Bruin/Rood
Pin4: Bruin/Zwart of Grijs/Zwart.

Ik neem aan dat je het oude type hebt.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

pinda__
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 aug 2014, 12:52

Re: M50B25 swap

Bericht door pinda__ » 07 nov 2014, 09:18

Ik heb idd de oude type.
Ik ga zo even nog eens kijken maar vind het raar dat hij het wel altijd heeft gedaan ?

matheeuwissen
Berichten: 3712
Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
Contacteer:

Re: M50B25 swap

Bericht door matheeuwissen » 07 nov 2014, 10:26

Er zit een stekker niet goed. De sensor die jij aanduidt als temperatuur sensor is niet de juiste sensor of de stekker zit op de verkeerde sensor. Daarom vraag ik om de stekker los te maken van de sensor dat jij denkt dat de temp meter is. Als het de goede sensor + stekker is blijft dan de naald onderin liggen. Als dit niet het geval is, zit de stekker die je meter regelt dus ergens anders op.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

pinda__
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 aug 2014, 12:52

Re: M50B25 swap

Bericht door pinda__ » 08 nov 2014, 19:35

Bedankt voor het meedenken had idd weer de stekker om gewisseld. :gek: toen ik wist welke kleuren op welke sensor hoorde was het zo gefixt!
Bedankt.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”