IMpY - BMW E60 520

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
IMpY

IMpY - BMW E60 520

Bericht door IMpY » 14 nov 2014, 10:11

Ik wil me zelf graag voorstellen middels dit bericht! :)

Naam: Twan
Gebruikersnaam: IMpY
Regio: Zuid-Limburg [NL]
welke BMW: BMW 520 E60 (2003)

Wat is je autogeschiedenis: Opel Kadett GSI, Opel Astra GSI, VW Caddy SDI, Opel Astra G Sport en nu ...
BMW 520 E60

Heb deze laatst gekocht van een vriend van mij.
Het is volgens mij een van de meest uitgebreide uitvoeringen.
Zo nee, zou ik graag willen horen welke opties ik mis? :P

Wat ik al weet welke opties ik niet heb:
- elektrisch inklapbare buitenspiegels
- elektrisch gordijn achterruit
- Standkachel
- Navigatie Proffesional (heb de Business Navigatie)
Gaf het deze opties eigenlijk wel in dit model Pre LCI?

Wat ik nog wil veranderen:
- Ipod interface, zodat deze te bedienen is vanaf I-drive. (iemand een idee hoe dit te doen is? Of enkel via Dension Gateway 500?)
- Angel Eyes LED ook goed zichtbaar bij daglicht (iemand een goede set hiervoor? Weet die van MTEC is dat ook echt wat? en waar te krijgen voor een leuke goede prijs? zonder storingen uiteraard).
- Kentekenverlichting LED (welke is geschikt zonder storingen uiteraard).

En nu de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
BMW 520i E60 (2003) M54 2.2 24V

Bart70
Contacteer:

Re: Voorstelronde IMpY BMW E60 520

Bericht door Bart70 » 14 nov 2014, 12:21

Welkom en mooie auto hoor !

Wat betreft uitgebreide versie, is verre van meest uitgebreide maar dit geef je zelf eigenlijk al aan met de dingen die hij niet heeft, hier kun je nog comfortstoelen aan toevoegen, m-pakket en bochtverlichting kan ik niet zien of dat er op zit ;)

Maar kaler kan zeer zeker ook, dat wel, spreek uit ervaring :duimen:

Wat betreft kentekenverlichting, informeer bij Bimmerparts, is ook een adverteerder hier op het forum.

Quadrantz

Bericht door Quadrantz » 14 nov 2014, 14:06

Welkom, nette E60 heb je daar! :)

Idd hij kan zeker nog wel een stukje voller...welke audio zit erin? Je hebt standaard, Hifi (is een optie) en Logic 7 (ook een optie). Bluetooth voor je mobiel?, Schuifkanteldak, Zwarte raamlijsten, Automaat...

Maar het gaat erom dat je zelf tevreden bent :). Ik zie daar wel stoelverwarming zitten, heb ik nu voor het eerst in deze auto en dat is toch wel erg lekker!!

Wel jammer dat er geen Navi PRO in zit...is nog wel om te bouwen (volgens mij heeft Bart70 dat ook gedaan?).
En stoelen zou ik wellicht ook kijken of je er Sport of Comfort stoelen in kan zetten...

Veel plezier/suc6 ermee :duim:

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 14 nov 2014, 14:27

Quadrantz schreef:Welkom, nette E60 heb je daar! :)

Idd hij kan zeker nog wel een stukje voller...welke audio zit erin? Je hebt standaard, Hifi (is een optie) en Logic 7 (ook een optie). Bluetooth voor je mobiel?, Schuifkanteldak, Zwarte raamlijsten, Automaat...

Maar het gaat erom dat je zelf tevreden bent :). Ik zie daar wel stoelverwarming zitten, heb ik nu voor het eerst in deze auto en dat is toch wel erg lekker!!

Wel jammer dat er geen Navi PRO in zit...is nog wel om te bouwen (volgens mij heeft Bart70 dat ook gedaan?).
En stoelen zou ik wellicht ook kijken of je er Sport of Comfort stoelen in kan zetten...

Veel plezier/suc6 ermee :duim:
Ik dacht ik zal de lijst niet te lang maken ;)

Heb er een cic in laten zetten, zoveel beter ! En de comfortstoelen staan nog op mijn lijstje :(

Patrick O

Bericht door Patrick O » 14 nov 2014, 16:55

mooie wagen!

Jeremy

Bericht door Jeremy » 14 nov 2014, 23:08

Maar kom op heren, voor een 520 issie wel behoorlijk uitgebreid toch? ;)

Welkom! En het fijnste is niet te vergeten, dat dit nog een 6 cilinder is! :amen: :amen:

Joep

Bericht door Joep » 15 nov 2014, 07:01

ziet er goed uit :duim:

Flos89

Bericht door Flos89 » 15 nov 2014, 09:23

Mooie wagen hoor!

En ik vind hem toch al redelijk luxe. De rest kun je zelf nog aanpassen mocht je dat willen.

Veel plezier ermee!

E36 M-Style
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door E36 M-Style » 15 nov 2014, 09:29

Welkom Twan :zwaai:
///M-power

IMpY

Bericht door IMpY » 21 nov 2014, 14:51

Bluetooth en schuifkanteldak heb ik erin zitten.
M-pakket vind ik weer jammer dat je dan geen M ermee hebt;)
Bocht verlichting heb ik inderdaad niet.

Ben al blij dat ik de US lights bovenop de koplampen heb aangezet gekregen:D stonden eerst ook uit en de follow me home verlichting.

Echter bij parkeerverlichting heb ik de AE aan de voorkant niet mee werken? Iemand een idee?
Ook welcome lights heb ik niet? niet aanstaan?

Comfort stoelen heb nu de memory stoelen en al tevreden hiermee. Zijn er zat die nog niet eens elektrisch verstellen hebben!

Stoel verwarming ook enkel springt sinds enkele dagen de bestuurderskant na enkele seconden weer uit steeds.
Denk dat hier iets miss mee is. Kom ik waarschijnlijk de hele stoel te demonteren...

Zijn zwarte raamlijsten duurder dan de chrome dan?
Merk inderdaad al dat de audio iets tegenvalt. Heb me er nog niet geheel in verdiept maar had graag een ipod aansluiting incl bediening op I-drive hiervoor. En wat betere geluidskwaliteit.
Klopt het dat ik dan een Dension 500 nodig heb wat betreft de ipod aansluiting?
geluid upgrade begint pas vanaf een euro of 800 zag ik...

Maar volgens mij zijn er ook dingen wat genoemd worden zoals Navi pro wat niet geleverd is (in 2003) of wat dus ook echt bijna niemand heeft? Wat is benodigd om dit wel te krijgen dan? Bart70?

En inderdaad 6 cilinder (rij ik voor het eerst nu) rijdt heerlijk!

Groeten Twan

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 21 nov 2014, 15:12

Navi kun je zo vervangen, staat wel een en ander over op het forum, coming home heb je, leaving home niet (welcome lights), daar heb je een andere lichtmodule voor nodig.

Voor de rest is hij best redelijk uitgerust hoor ! Stoelen met memory heb ik (nog) niet en lijkt me ideaal, als het goed is kan ik er halverwege volgende week over mee praten :)

IMpY

Bericht door IMpY » 21 nov 2014, 16:35

Enig idee met de parkeerlichten?
De AE branden niet! (Totaal niets aan de betreffende voorkant welke ik geselecteerd heb middels knipperlicht hendel)
Achterkant werkt wel goed!

Groeten Twan

Jeremy

Bericht door Jeremy » 21 nov 2014, 16:57

Bart70 schreef:Stoelen met memory heb ik (nog) niet en lijkt me ideaal, als het goed is kan ik er halverwege volgende week over mee praten :)
Is inderdaad ideaal Bart! Als ie dan bij de garage is geweest en ze hebben een proefrit gemaakt bijvoorbeeld, of er heeft sowieso iemand anders in gereden, druk je gewoon op de knop waar jouw instellingen in opgeslagen zijn en alles verzet zit naar jouw stand. Als je spiegels met memory hebt draaien deze ook mee. Top! :duim:

IMpY

Bericht door IMpY » 21 nov 2014, 17:46

Dat is meer dan ideaal...
zodra je de sleutel al gebruikt waarmee je je configuratie hebt ingesteld. En dus de deur opent op afstandsbediening stelt alles zich al in naar jou instellingen. D7s stoelen, spiegels en zelfs radio voorkeuzes.

Mvg Twan

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 21 nov 2014, 19:39

320ciE46 schreef:
Bart70 schreef:Stoelen met memory heb ik (nog) niet en lijkt me ideaal, als het goed is kan ik er halverwege volgende week over mee praten :)
Is inderdaad ideaal Bart! Als ie dan bij de garage is geweest en ze hebben een proefrit gemaakt bijvoorbeeld, of er heeft sowieso iemand anders in gereden, druk je gewoon op de knop waar jouw instellingen in opgeslagen zijn en alles verzet zit naar jouw stand. Als je spiegels met memory hebt draaien deze ook mee. Top! :duim:
Ja, daar had ik nog niet eens aan gedacht maar eerlijk gezegd geen idee of de memory functie überhaupt op mijn spiegels zit/werkt ???
Heb onlangs spiegels met led licht en inklapfunctie er op laten zetten maar zit gier dan automatisch ook memory functie op of wordt dit via een module geregeld ???

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”