Aux Ventilation omzetten naar Aux Heating

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
paul2307

Re: Aux Ventilation omzetten naar Aux Heating

Bericht door paul2307 » 27 mar 2014, 18:39

Ik heb verschillende software geprobeerd om de standkachel vrij te schakelen, oa : navcoder, bmwscanner, carsoft etc etc. Het is me uiteindelijk gelukt met een ICOM interface met ISTAP die ik ook nog had liggen.

Maar die ICOM is eigenlijk te duur om alleen maar aan te schaffen om je standkachel vrij te schakelen, voor een chinees setje met een goede 80 ampere powersupply ben je meer dan 500 euro kwijt. Die powersupply heb je nodig om het voltage van de accu stabiel op 13,8v te houden tijdens het programmeren. Kom je onder de 13v dan kan je niet meer programmeren en geeft hij een foutmelding. Met draaiende motor kan ook wel.. maar als de airco oid aanslaat dan krijg je ook een dip in je voltage, met de kans de je de computer sloopt.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door paul2307 op 18 nov 2016, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.

evorox

Bericht door evorox » 17 nov 2014, 23:11

Hallo allen,

Ik heb een BMW 525i uit 2001 (bezine) zit er bij mij ook een standkachel op? aangezien ik wel de Aux ventilation optie heb?|

Pedro.rr

Bericht door Pedro.rr » 19 nov 2014, 18:39

Hallo ik heb een vraag met betrekking op het standkachel verhaal, heb zelf een e39 525D van 2000.
Hoe kan ik de standkachel/bij verwarming die er origineel in zit op tijd laten schakelen?
Heb geen navi er in zitten maar wel de high bc uitvoering.
Kan wel 2 tijd functie`s in schakelen, maar dan gaat alleen de aanjager lopen en geen warme lucht.
Ook de standkachel kan ik los van de tijd aanzetten, door simpel heizung ein in te schakelen.
En dan krijg ik wel warme lucht, maar dat zou ik graag via de tijd schakel optie doen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”