wat voor set ligt er onder en zou je hem van de hand doen afhankelijk wat het is veren /schroefset? etc let me knowAirtime schreef:Mijn mening is dat je het hele rij comfort van de 5 vernaggeld! ;-)
Een 5 is super comfortabel... En met verlaagde veren is dat hele karakter weg!
Ik heb mijn E39 verlaagd gekocht, en deze gaat zeer binnenkort weer netjes naar de hoogte zoals deze hoort! ik moet nu rekening houden met elke drempel of stoeprand.. En elke oneffenheid in de snelweg voel je! Dat gaat me echt te ver!
Bij een sportieve auto als een 3 coupe zeg ik doen... Maar met een E39 zeg ik nee!
Maar natuurlijk ieder z'n ding...
E39 Verlagen
Re: E39 Verlagen
Re: E39 Verlagen
Hallo beste BMW vrienden,
Ik laat mijn E39 525i touring met de M54 motor lekker origineel, heerlijk met die mooie en zeer comfortabele luchtvering, dat is echt lekker en comfortabel rijden.
Ik hoef die verlaag rommel niet onder mijn auto, ik zie dat dit veel ongemak geeft, je botst constant op de drempels en stoepranden als je de oprit op wilt rijden.
Onze schoonzoon is het eindelijk beu geworden, ondanks dat hij ook steeds elke auto moest verlagen!
Ik kon steeds alle schades repareren, die door het verlagen werden aangericht, terwijl hij nooit over deze drempels scheurde, maar erg voorzichtig over de drempels heen reed.
Ineens moest de verlagende rotzooi onder de auto vandaan, en hij ging weer op normaal niveau rijden.
Denk dan ook eens aan het zeer oncomfortabel rijden!
Als men nog geen rug patiënt was, dan zou je door dit verlagen plots een rug patiënt worden.
Ik ben dus rug patiënt geworden door een bedrijfs ongeval.
En als ik rugklachten heb, en ik stap desondanks dan in mijn E39, dan heb ik echt geen enkel probleem, tot ik uit de E39 stap, dan heb ik weer last.
dan zullen jullie allen het wel begrijpen, dat ik nooit mijn auto zal verlagen, en steeds enorme klappen moet incasseren als ik over een drempel of door een kuil zal rijden, nu voel ik echt niets, met deze zeer comfortabele luchtvering onder deze mooie BMW.
Nu rijdt ik ook altijd lekker rustig met deze BMW, dan heb je ook niet vaak onkosten door die verdraaide rottige hoge drempels!
Ik zal dus ook nooit geen test rit rijden in een verlaagde bolide, dat laat ik aan de liefhebbers over.
Wat ik ook niet echt begrijpen kan, die enorm grote wielen onder een auto!
Ik ga altijd een maatje groter, dat is mooi genoeg voor mij, dus standaard 15 inch, dan leg ik er 16 inch velgen onder.
Sommigen willen dan nog 20 of 22 inch onder, waarom niet gelijk de mooie tractor wielen, dat is nog beter om de drempels te nemen, dan gaat de onderzijde van de auto ook zonder het raken de drempels over. Hihihihihi
Die soms echt schofterig hoog zijn, tenminste bij ons is dat zo!
Soms ben ik in staat om een shovel ter hand te nemen, en de drempels eens af te vlakken!
En eens een flinke terp/Eifel gebergte te leggen voor het stadskantoor of het gemeente huis, dan weten deze rare kwasten ook eens wat het is!
Maar ik begrijp het dus wel allemaal, voor ieder wat wils, en ieder vind nu eenmaal mooi wat een ander weer niet mooi vind, dus moet ieder maar gewoon doen, wat hij zelf mooi vind.
Dan hebben de diverse zaken ook nog een erg mooie verdienste aan deze accessoires.
Ik wens u allen een heel fijn weekend toe, en doe lekker wat jullie zelf willen, maar houd het wel veilig.
Succes
Met vriendelijke groet,
Ad
Ik laat mijn E39 525i touring met de M54 motor lekker origineel, heerlijk met die mooie en zeer comfortabele luchtvering, dat is echt lekker en comfortabel rijden.
Ik hoef die verlaag rommel niet onder mijn auto, ik zie dat dit veel ongemak geeft, je botst constant op de drempels en stoepranden als je de oprit op wilt rijden.
Onze schoonzoon is het eindelijk beu geworden, ondanks dat hij ook steeds elke auto moest verlagen!
Ik kon steeds alle schades repareren, die door het verlagen werden aangericht, terwijl hij nooit over deze drempels scheurde, maar erg voorzichtig over de drempels heen reed.
Ineens moest de verlagende rotzooi onder de auto vandaan, en hij ging weer op normaal niveau rijden.
Denk dan ook eens aan het zeer oncomfortabel rijden!
Als men nog geen rug patiënt was, dan zou je door dit verlagen plots een rug patiënt worden.
Ik ben dus rug patiënt geworden door een bedrijfs ongeval.
En als ik rugklachten heb, en ik stap desondanks dan in mijn E39, dan heb ik echt geen enkel probleem, tot ik uit de E39 stap, dan heb ik weer last.
dan zullen jullie allen het wel begrijpen, dat ik nooit mijn auto zal verlagen, en steeds enorme klappen moet incasseren als ik over een drempel of door een kuil zal rijden, nu voel ik echt niets, met deze zeer comfortabele luchtvering onder deze mooie BMW.
Nu rijdt ik ook altijd lekker rustig met deze BMW, dan heb je ook niet vaak onkosten door die verdraaide rottige hoge drempels!
Ik zal dus ook nooit geen test rit rijden in een verlaagde bolide, dat laat ik aan de liefhebbers over.
Wat ik ook niet echt begrijpen kan, die enorm grote wielen onder een auto!
Ik ga altijd een maatje groter, dat is mooi genoeg voor mij, dus standaard 15 inch, dan leg ik er 16 inch velgen onder.
Sommigen willen dan nog 20 of 22 inch onder, waarom niet gelijk de mooie tractor wielen, dat is nog beter om de drempels te nemen, dan gaat de onderzijde van de auto ook zonder het raken de drempels over. Hihihihihi
Die soms echt schofterig hoog zijn, tenminste bij ons is dat zo!
Soms ben ik in staat om een shovel ter hand te nemen, en de drempels eens af te vlakken!
En eens een flinke terp/Eifel gebergte te leggen voor het stadskantoor of het gemeente huis, dan weten deze rare kwasten ook eens wat het is!
Maar ik begrijp het dus wel allemaal, voor ieder wat wils, en ieder vind nu eenmaal mooi wat een ander weer niet mooi vind, dus moet ieder maar gewoon doen, wat hij zelf mooi vind.
Dan hebben de diverse zaken ook nog een erg mooie verdienste aan deze accessoires.
Ik wens u allen een heel fijn weekend toe, en doe lekker wat jullie zelf willen, maar houd het wel veilig.
Succes
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: E39 Verlagen
Even hierop inhaken;
Ik heb een touring met m onderstel. Ik merk dat m'n schokdempers minder worden.
Iemand hier met de ervaring hoeveel ik op comfort inlever als ik een bilstein b12 sportline kit monteer? Ik ga ook een eibach anti roll kit monteren...
Ik heb een touring met m onderstel. Ik merk dat m'n schokdempers minder worden.
Iemand hier met de ervaring hoeveel ik op comfort inlever als ik een bilstein b12 sportline kit monteer? Ik ga ook een eibach anti roll kit monteren...
- GreyCooperS
- Berichten: 3450
- Lid geworden op: 13 jun 2010, 08:16
- Locatie: Rijswijk
- Contacteer:
Re: E39 Verlagen
Is maar net wat je zelf fijn vindt...Ik vind een e39 op stock hoogte rijden als een zwabberboot
Ik rijdt goed laag, zo rond de -10 cm, en moet alleen voor echt flinke drempels wat afremmen en soms beetje schuin nemen, verder raak ik niets...wellicht wat Cliff zegt...skilzz
Ik rijdt goed laag, zo rond de -10 cm, en moet alleen voor echt flinke drempels wat afremmen en soms beetje schuin nemen, verder raak ik niets...wellicht wat Cliff zegt...skilzz
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
Re: E39 Verlagen
Ik vind dat inderdaad ook, ik vind ook met m'n inmiddels 13 jaar oude m onderstel dat hij erg veel helt in de bochten. Onze VW Touran ligt dan een stuk strakker op de weg.
Met wat voor een spullen heb jij hem verlaagd? Hij ligt echt heel erg mooi zo! Complimenten!
Met wat voor een spullen heb jij hem verlaagd? Hij ligt echt heel erg mooi zo! Complimenten!
- GreyCooperS
- Berichten: 3450
- Lid geworden op: 13 jun 2010, 08:16
- Locatie: Rijswijk
- Contacteer:
Re: E39 Verlagen
Thx!
Mijn 540 touring heeft stock veren voor en luchvering achter. Na elke hobbel deint die als een amerikaan haha.
Zowel de 530 als de e46 330 zijn verlaagd dmv een cobra evo-1 schroefset.
Degelijk (Nederlands) fabrikaat... En qua prijs prima te doen (zo rond de 650,-)
Veel meer comfort ook, dan als je met vaste veren verlaagd...vindt ik dan
Mijn 540 touring heeft stock veren voor en luchvering achter. Na elke hobbel deint die als een amerikaan haha.
Zowel de 530 als de e46 330 zijn verlaagd dmv een cobra evo-1 schroefset.
Degelijk (Nederlands) fabrikaat... En qua prijs prima te doen (zo rond de 650,-)
Veel meer comfort ook, dan als je met vaste veren verlaagd...vindt ik dan
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
- evoluzione
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 21 mei 2010, 16:59
Re: E39 Verlagen
En hoe gaat het verlagen van een touring achter dan in zijn werk? De luchtvering lager programmeren, of alles vervangen door schroefveren enz...
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 01 apr 2014, 18:49
Re: E39 Verlagen
Hallo jongens
Ik ben op zoek naar een schroefset voor een e39 touring maar ik zit met een probleem ik heb eentje uit Duitsland en die heeft geen luchtvering
Weet iemand waar ik die kan krijgen voor een schappelijke prijs
Mvg emiel strucks
Ik ben op zoek naar een schroefset voor een e39 touring maar ik zit met een probleem ik heb eentje uit Duitsland en die heeft geen luchtvering
Weet iemand waar ik die kan krijgen voor een schappelijke prijs
Mvg emiel strucks
- GreyCooperS
- Berichten: 3450
- Lid geworden op: 13 jun 2010, 08:16
- Locatie: Rijswijk
- Contacteer:
Re: E39 Verlagen
Luchtvering is idd lager te programmeren.
Als het er niet opzit is het een kwestie van een schroefset rondom kopen.
Op een e39 en zeker een zwaardere touring zou ik niet bezuinigen.
Ik heb zelf op mijn e46 en e39 een cobra evo-1 set. Deze zijn rond de 700'-
Als het er niet opzit is het een kwestie van een schroefset rondom kopen.
Op een e39 en zeker een zwaardere touring zou ik niet bezuinigen.
Ik heb zelf op mijn e46 en e39 een cobra evo-1 set. Deze zijn rond de 700'-
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 01 apr 2014, 18:49
Re: E39 Verlagen
Ja dat is ook de bedoeling schroefset rondom
Maar ik zie dus op diverse sites alleen voor de voorzijde
Dus waar vind ik het
Het blijft geen touring trouwens het wordt een pickup
Maar ik zie dus op diverse sites alleen voor de voorzijde
Dus waar vind ik het
Het blijft geen touring trouwens het wordt een pickup
- GreyCooperS
- Berichten: 3450
- Lid geworden op: 13 jun 2010, 08:16
- Locatie: Rijswijk
- Contacteer:
Re: E39 Verlagen
Cool! Ben benieuwd.
Kijk eens op cobra-suspension.nl
Kijk eens op cobra-suspension.nl
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
- evoluzione
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 21 mei 2010, 16:59
Re: E39 Verlagen
Cobra levert helaas niets voor de touring. En in mijn ogen is het moeilijker een set te vinden voor tourings met niveauregeling, dan zonder:-)
Re: E39 Verlagen
Recent heb ik mijn luchtvering moeten vervangen agv APK afkeur. Auto is uit '98 met +2,5 ton. Nu de achterkant weer strak is, voelt de voorkant erg soft. Ik denk eraan deze te vervangen door de b12 pro-kit. Nu heb ik al een sportonderstel met wat oude veren en schokbrekers, ik verwacht dus niet dat hij erg gaat zakken.
Nu ben ik super nieuwsgierig naar de prestaties. Mag ik misschien een keer meerijden met iemand die deze al heeft gemonteerd? Ik woon zelf in Breda.
Hoor het graag!
Nu ben ik super nieuwsgierig naar de prestaties. Mag ik misschien een keer meerijden met iemand die deze al heeft gemonteerd? Ik woon zelf in Breda.
Hoor het graag!