Help! Remleidingen vervangen!?
Help! Remleidingen vervangen!?
Hallo,
helaas heb ik het triestige bericht ontvangen dat mijn bmw 520i touring is afgekeurd vanwege roest op de remleidingen.
Wanneer ik dit bij de garage zou laten doen zal dit erg in de kosten lopen vanwege de manuren. Dus ik wil het zelf proberen. Ik heb een brug tot mijn beschikking maar ik heb dit nog nooit eerder gedaan.
Zijn er hier voorgangers of kenners die mij wat tips en tricks kunnen geven, misschien een soort stappen plan of waar ik op moet letten?
Heb gelezen dat de achteras moet zakken en de tank los moet omdat die leidingen hier langs lopen?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
helaas heb ik het triestige bericht ontvangen dat mijn bmw 520i touring is afgekeurd vanwege roest op de remleidingen.
Wanneer ik dit bij de garage zou laten doen zal dit erg in de kosten lopen vanwege de manuren. Dus ik wil het zelf proberen. Ik heb een brug tot mijn beschikking maar ik heb dit nog nooit eerder gedaan.
Zijn er hier voorgangers of kenners die mij wat tips en tricks kunnen geven, misschien een soort stappen plan of waar ik op moet letten?
Heb gelezen dat de achteras moet zakken en de tank los moet omdat die leidingen hier langs lopen?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
Re: Help! Remleidingen vervangen!?
Roest of roestvorming? Meestal kom je ook een heel eind met goed tectyleren. Bij mij werd vorig jaar gezegd door de dealer dat ze binnenkort aan vervanging toe zijn omdat ze aan het doorroesten zouden zijn. Ze laten tectyleren en dit jaar is er bij het onafhankelijke keuringssstation niks van gezegd. Er werd niks gevonden.
"Drive softly, but carry a big engine"
Re: Help! Remleidingen vervangen!?
Hallo beste forum leden,
Men kan dus ook van tevoren deze remleidingen bekijken.
Schuur deze lichtjes op, indien deze roest vorming vertonen.
En verf deze even netjes op, met wat zwarte chassis lak.
Het geheel word erg netjes, en er zijn geen aanmerkingen op uw rem leidingen.
Het is even een kleine investering in de tijd, maar het is zeker de moeite waard.
Eerder smeerde ik er anti fauling op, in de kleur zwart.
Dat gebruikt men dus op stalen schepen, om de aangroei van schelpdieren te voorkomen, in het zoute water.
De heren vee boeren, die smeerden dit op de betonnen wanden van hun drijfmest kelders, zodat de drijfmest de beton niet opvrat.
Dit middel was bij de scheeps benodigd heden winkels verkrijgbaar, helaas mag dit middel, dat Paratol heet, niet meer verkocht worden, dat is te gevaarlijk voor de gezondheid en het milieu!
Men diende dus bij de verwerking te zorgen voor een goede ventilatie!
Maar indien men dit gebruikte, dan kon u er ook zeker van zijn, dat dit voor tientallen jaren bescherming bood!
Ik smeerde dus de Paratol op de chassis van de aanhangers, die bleven dus jaren verlost van de roest vorming.
De tegenwoordige Anti Fauling, ik weet dus niet, of deze nog wel zo perfect zijn!
Maar als de Paratol de drijfmest kan weerstaan, dan is er volgens mij nog echt weinig dat dit middel kan verslaan.
Want iets gemener dan drijfmest, dat is er volgens mij niet echt!
Een netjes gelakte remleiding, daar heeft de keurmeester bij de APK weinig op aan te merken.
De keurmeester vertelde me zelfs, indien er wat roestvorming aanwezig was, schuur het netjes lichtjes op, en smeer er een van deze middelen op, en inderdaad, de zwarte body schutz of zwarte tectyl, die voldoet zeker en vast, als er maar geen roestvorming geconstateerd word, bij de keuring.
Om de middelen op de remleidingen te smeren, gebruik dan gewoon een kleine bokkepoot, of een kleine radiatoren kwast, deze hebben een handige schuin staande kwast op de lange steel.
Men kan daar haast in elk hoekje mee werken. En zonder al teveel demontage werk.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Men kan dus ook van tevoren deze remleidingen bekijken.
Schuur deze lichtjes op, indien deze roest vorming vertonen.
En verf deze even netjes op, met wat zwarte chassis lak.
Het geheel word erg netjes, en er zijn geen aanmerkingen op uw rem leidingen.
Het is even een kleine investering in de tijd, maar het is zeker de moeite waard.
Eerder smeerde ik er anti fauling op, in de kleur zwart.
Dat gebruikt men dus op stalen schepen, om de aangroei van schelpdieren te voorkomen, in het zoute water.
De heren vee boeren, die smeerden dit op de betonnen wanden van hun drijfmest kelders, zodat de drijfmest de beton niet opvrat.
Dit middel was bij de scheeps benodigd heden winkels verkrijgbaar, helaas mag dit middel, dat Paratol heet, niet meer verkocht worden, dat is te gevaarlijk voor de gezondheid en het milieu!
Men diende dus bij de verwerking te zorgen voor een goede ventilatie!
Maar indien men dit gebruikte, dan kon u er ook zeker van zijn, dat dit voor tientallen jaren bescherming bood!
Ik smeerde dus de Paratol op de chassis van de aanhangers, die bleven dus jaren verlost van de roest vorming.
De tegenwoordige Anti Fauling, ik weet dus niet, of deze nog wel zo perfect zijn!
Maar als de Paratol de drijfmest kan weerstaan, dan is er volgens mij nog echt weinig dat dit middel kan verslaan.
Want iets gemener dan drijfmest, dat is er volgens mij niet echt!
Een netjes gelakte remleiding, daar heeft de keurmeester bij de APK weinig op aan te merken.
De keurmeester vertelde me zelfs, indien er wat roestvorming aanwezig was, schuur het netjes lichtjes op, en smeer er een van deze middelen op, en inderdaad, de zwarte body schutz of zwarte tectyl, die voldoet zeker en vast, als er maar geen roestvorming geconstateerd word, bij de keuring.
Om de middelen op de remleidingen te smeren, gebruik dan gewoon een kleine bokkepoot, of een kleine radiatoren kwast, deze hebben een handige schuin staande kwast op de lange steel.
Men kan daar haast in elk hoekje mee werken. En zonder al teveel demontage werk.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: Help! Remleidingen vervangen!?
Oppervlakteroest is geen probleem.
Putten er in wel, die blijf je ook zien als je de leiding lakt.
De ene keurmeester keurt een auto wel goed, de ander niet, ga eens naar een andere garage.
Ze zijn nogal voorzichtig als het op remdelen aankomt, sommigen kiezen dan het zekere voor het onzekere door de auto af te keuren omdat ze bang zijn nat te gaan bij een steekproef.
Als het echt te erg is dan zul je toch moeten vervangen.
Putten er in wel, die blijf je ook zien als je de leiding lakt.
De ene keurmeester keurt een auto wel goed, de ander niet, ga eens naar een andere garage.
Ze zijn nogal voorzichtig als het op remdelen aankomt, sommigen kiezen dan het zekere voor het onzekere door de auto af te keuren omdat ze bang zijn nat te gaan bij een steekproef.
Als het echt te erg is dan zul je toch moeten vervangen.
Re: Help! Remleidingen vervangen!?
Heb de rechter achter remleiding ook zelf vervangen ,nieuwe laten maken van koper op lengte van de oude.
Praat over een e46 touring.
Was goed te doen, beetje priegelwerk om de leiding weer op de bevestigingsclips te krijgen.
Tip Gebruik passend of speciaal gereedschap om de remleiding los te draaien.
Succes.
Praat over een e46 touring.
Was goed te doen, beetje priegelwerk om de leiding weer op de bevestigingsclips te krijgen.
Tip Gebruik passend of speciaal gereedschap om de remleiding los te draaien.
Succes.
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 23 dec 2012, 10:36
Re: Help! Remleidingen vervangen!?
Ondanks dat het wat kosten met zich mee brengt ,vernieuw de leidingen gewoon en is wat de dealer zegt de grootste onzin die er is en alleen maar dik geld verdienen aan een reparatie waarbij ze zelf ook niet de gehele onderstel en brandstof tank er onderweg halen.
Ze gebruiken zelf ook universele remleidingen en maken hier achteraf de aansluitingen op.
Universeel is goed te buigen en leid je deze langs de oude leidingen (die je gewoon kan laten zitten maar niet meer gaat gebruiken) waar je de nieuwe bij/aanvast legt als geleiding.
Dus kan alles van de wiel en brandstof ophanging gewoon blijven zitten en is het met universeel wel te doen.
Wat betreft het schuren en dan smeren met lak of tectyleren ..
Vind dit persoonlijk de domste adviezen wat men " beunhazen " maar kan geven.
Het zijn je REMMEN en moet je hierop kunnen vertrouwen.
Het schuren en dan afwerken door te tectyleren is niet de oplossing en tectyleren stopt de roest niet en gaat de procedure gewoon verder.
En schuren en dan met lak,verf of wat dan ook moet je ook niet gaan doen.
Je ziet niet wat er na het prutsen met smeren of spuiten onder die laag gebeurd en als het daar ondertussen gewon lekker aan het verder rotten is , dan zie je het niet en kom je er pas achter als op deze plekken je leiding is gebarsten door de druk van een gewone of door een nood stop.
Ga dus niet zitten smeren of kloten en vervang het gewoon door universele remleidingen en rij je veilig
Ze gebruiken zelf ook universele remleidingen en maken hier achteraf de aansluitingen op.
Universeel is goed te buigen en leid je deze langs de oude leidingen (die je gewoon kan laten zitten maar niet meer gaat gebruiken) waar je de nieuwe bij/aanvast legt als geleiding.
Dus kan alles van de wiel en brandstof ophanging gewoon blijven zitten en is het met universeel wel te doen.
Wat betreft het schuren en dan smeren met lak of tectyleren ..
Vind dit persoonlijk de domste adviezen wat men " beunhazen " maar kan geven.
Het zijn je REMMEN en moet je hierop kunnen vertrouwen.
Het schuren en dan afwerken door te tectyleren is niet de oplossing en tectyleren stopt de roest niet en gaat de procedure gewoon verder.
En schuren en dan met lak,verf of wat dan ook moet je ook niet gaan doen.
Je ziet niet wat er na het prutsen met smeren of spuiten onder die laag gebeurd en als het daar ondertussen gewon lekker aan het verder rotten is , dan zie je het niet en kom je er pas achter als op deze plekken je leiding is gebarsten door de druk van een gewone of door een nood stop.
Ga dus niet zitten smeren of kloten en vervang het gewoon door universele remleidingen en rij je veilig
Re: Help! Remleidingen vervangen!?
Ja, beste forum leden,
Het is en blijft gewoon een advies, wel met de welbekende waarschuwingen.
Neem nooit geen enkel risico, die de veiligheid nooit kan waarborgen!
De tank laten zitten, en daarbij ook de zwaar geroeste remleidingen, is dat dan geen grote onzin dan!
Dat noem ik erg grote onzin en beunhazerij!
Alles wat nodig is om te demonteren, dat dient gewoon te gebeuren, ook al is het maar een remleiding, deze zijn volgens mij echt zeer noodzakelijk voor de gehele veiligheid van de auto, en de inzittenden, dan nog maar niet te spreken over de veiligheid van de mede weg gebruikers!
Een remleiding opnieuw coaten, zonder dat de genoemde putjes er in zitten, dan ben je echt goed bezig!
Zeker en vast als er uiteraard geen putten van de roest schade aanwezig zijn, anders is mijn devies, gewoon vervangen.
Als de carros een roestplek vertoond, dan kan men deze toch ook zeer goed opnieuw conserveren tegen de roest vorming, waarom een remleiding die oppervlakkige corrosie vertoont dan niet??
Want een opnieuw geconserveerde roest plek op de carros, die hoeft dus ook nooit per definitie terug te komen.
Als men het maar serieus behandelt!
Natuurlijk kan men de stalen leidingen zelf netjes buigen, uiteraard wel met het juiste buig gereedschap, en daar heb ik meer dan voldoende ervaring mee, ik restaureer al ruim 35 jaar oldtimers, die van buiten de EU geïmporteerd zijn. Dus daar zit dan een kenteken keuring aan vast, bij het RDW.
En, ik zal u met zeer groot plezier vertellen, ik heb nog nooit een afkeur gehad.
De oude leidingen worden uiteraard netjes verwijderd en vervangen, want onnodige rommel laten zitten die geen enkel nut heeft, dat staat immers ook erg slordig, en haalt de waarde van de oldie onnodig naar beneden!
Laat ik het daar voorlopig bij houden,.
De oude rommel, die daar dan nutteloos achter blijft, dat heeft ook geen enkele zin, gewoon weg halen, en nieuwe leidingen steken, indien nodig!
Het is maar wat men er aan de waarde van de behandeling er aan toe voegt, en hoe men het doet of uitvoert.
Ik wens u allen veel succes toe, bij twijfel altijd vervangen, neem nooit geen enkel risico!
Ik wens u een heel fijn weekend toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
Het is en blijft gewoon een advies, wel met de welbekende waarschuwingen.
Neem nooit geen enkel risico, die de veiligheid nooit kan waarborgen!
De tank laten zitten, en daarbij ook de zwaar geroeste remleidingen, is dat dan geen grote onzin dan!
Dat noem ik erg grote onzin en beunhazerij!
Alles wat nodig is om te demonteren, dat dient gewoon te gebeuren, ook al is het maar een remleiding, deze zijn volgens mij echt zeer noodzakelijk voor de gehele veiligheid van de auto, en de inzittenden, dan nog maar niet te spreken over de veiligheid van de mede weg gebruikers!
Een remleiding opnieuw coaten, zonder dat de genoemde putjes er in zitten, dan ben je echt goed bezig!
Zeker en vast als er uiteraard geen putten van de roest schade aanwezig zijn, anders is mijn devies, gewoon vervangen.
Als de carros een roestplek vertoond, dan kan men deze toch ook zeer goed opnieuw conserveren tegen de roest vorming, waarom een remleiding die oppervlakkige corrosie vertoont dan niet??
Want een opnieuw geconserveerde roest plek op de carros, die hoeft dus ook nooit per definitie terug te komen.
Als men het maar serieus behandelt!
Natuurlijk kan men de stalen leidingen zelf netjes buigen, uiteraard wel met het juiste buig gereedschap, en daar heb ik meer dan voldoende ervaring mee, ik restaureer al ruim 35 jaar oldtimers, die van buiten de EU geïmporteerd zijn. Dus daar zit dan een kenteken keuring aan vast, bij het RDW.
En, ik zal u met zeer groot plezier vertellen, ik heb nog nooit een afkeur gehad.
De oude leidingen worden uiteraard netjes verwijderd en vervangen, want onnodige rommel laten zitten die geen enkel nut heeft, dat staat immers ook erg slordig, en haalt de waarde van de oldie onnodig naar beneden!
Laat ik het daar voorlopig bij houden,.
De oude rommel, die daar dan nutteloos achter blijft, dat heeft ook geen enkele zin, gewoon weg halen, en nieuwe leidingen steken, indien nodig!
Het is maar wat men er aan de waarde van de behandeling er aan toe voegt, en hoe men het doet of uitvoert.
Ik wens u allen veel succes toe, bij twijfel altijd vervangen, neem nooit geen enkel risico!
Ik wens u een heel fijn weekend toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 23 dec 2012, 10:36
Re: Help! Remleidingen vervangen!?
Als hij bij de APK afgekeurd word op roest op de leidingen dan zegt dit al genoeg dat je niet gewoon met middeltjes moet beginnen om het mooier te laten lijken alsdat het is en gewoon de leidingen (die roest hebben) moet vernieuwen.
De APK keuring meester keurt hem er niet zomaar op af en kan de eigenaar achteraf wel gaan kijken maar zal deze (als die er geen kaas van heeft gegeten) als " leek " de adviezen van beunhaas praktijken opvolgen en ze schuren en een mooi kleurtje geven ,Dat mocht er later nog iemand ( Ad bijvoorbeeld) onder de bmw kijken ,je een compliment gaat krijgen hoe mooi je ze wel niet gespoten of geverfd hebt
En we leven anno 2014 waar tegenwoordig koper leidingen gebruikt worden die je gewoon netjes langs de oude leiding kunt leggen.
Waarom langs de oude leiding.. Omdat het vaak gebeurd dat de oude plastic delen afknappen als je de oude leiding los haalt , en bij het laten zitten zorg je ervoor dat het hieraan vast gemaakt kan worden zodat het niet gaat bungelen.
Tevens zal de monteur heus wel goed kijken waar de roterij precies zit en dit deel vervangen ,want het rotte deel met wat extra leiding word vervangen en niet de gehele leiding.
Dit omdat de E39 bekend staat op de bekende plekken roestige (rotte) delen te krijgen (hebben) en is dit 85 % bij de de voorkant van de carrosserie bij de achterwielen.
Dus speel het op safe en laat de roestige delen vervangen door koperleidingen en word zo ook mooi je remvloeistof vernieuwd en kun je veilig de weg op .
De APK keuring meester keurt hem er niet zomaar op af en kan de eigenaar achteraf wel gaan kijken maar zal deze (als die er geen kaas van heeft gegeten) als " leek " de adviezen van beunhaas praktijken opvolgen en ze schuren en een mooi kleurtje geven ,Dat mocht er later nog iemand ( Ad bijvoorbeeld) onder de bmw kijken ,je een compliment gaat krijgen hoe mooi je ze wel niet gespoten of geverfd hebt
En we leven anno 2014 waar tegenwoordig koper leidingen gebruikt worden die je gewoon netjes langs de oude leiding kunt leggen.
Waarom langs de oude leiding.. Omdat het vaak gebeurd dat de oude plastic delen afknappen als je de oude leiding los haalt , en bij het laten zitten zorg je ervoor dat het hieraan vast gemaakt kan worden zodat het niet gaat bungelen.
Tevens zal de monteur heus wel goed kijken waar de roterij precies zit en dit deel vervangen ,want het rotte deel met wat extra leiding word vervangen en niet de gehele leiding.
Dit omdat de E39 bekend staat op de bekende plekken roestige (rotte) delen te krijgen (hebben) en is dit 85 % bij de de voorkant van de carrosserie bij de achterwielen.
Dus speel het op safe en laat de roestige delen vervangen door koperleidingen en word zo ook mooi je remvloeistof vernieuwd en kun je veilig de weg op .
Re: Help! Remleidingen vervangen!?
Cabrioman,
Worden we persoonlijk?
Dan daar heb ik maar een verwoording voor.
Allemaal dom gebral!
O, en je laat dan ook nog de oude troep er nog onder zitten ook?
Dan wil ik wel eens even een blik onder uw auto werpen, dat zal een lekker zooitje zijn dan!
Ik verwijder dus alle oude zooi, die er niets te maken heeft, dat geeft volgens mijn mening toch echt een beter uitzicht, en wees gerust, bij mij mag gerust iedereen onder mijn auto's kijken hoor, ook op de brug.
Dan ziet men direct dat het allemaal netjes in orde is, en dat er geen overtollige en ongebruikte oude rotzooi en leidingen onder mijn auto's bungelen.
Stel je eens voor, een oude remleiding loskoppelen, en er een nieuwe leiding langs leggen! Dat geeft een lekker porum zeg!
Hier moeten ze een auto op afkeuren!
Stel dat de leiding later door rot, en afbreekt, lekker dan dat een achter rijdende motor rijder dat ding op zijn vizier krijgt, lekker veilig manneke ben jij zeg!
En, zo zijn er nog vele argumenten, om dat onnodige stuk leiding te verwijderen!
Lees eerst eens goed het verhaal
Als u niets beters hebt aan te voeren, stop er dan lekker mee!
Ik heb in ieder geval nog nooit een afkeur gehad, niet met een APK, en niet met een kenteken keuring.
Terwijl ik al meer dan 100-den ( US ) import voertuigen heb laten keuren bij het RDW, ik denk dat dit voldoende zegt.
En, net wat u zegt, men complimenteert dus wel, als men de leidingen coat, zolang er maar geen roest putjes in de leiding aanwezig zijn, want daar controleert men zeker en vast op, en geheel terecht!
Tectyleren doe ik nooit, en dat is ook niet nodig.
Gebruik altijd chassis lak, dat is met de juiste voorbereiding, veel en veel beter.
En, het gaat niet om het kleurtje hoor, maar om de netheid.
By the way, bij bepaalde merken auto's, krijgt men zelfs de originele remleidingen gecoat met chassis lak, als men deze bij de dealer besteld heeft. En daar is ook iets voor te zeggen, dacht ik!
Dat kan in ieder geval niet gezegd worden, als men een oude rotte remleiding laat zitten, die afgekoppeld is, en er een nieuwe remleiding naast gelegd word, dat soort broddel/beunhazerij werk, nee, dat accepteer ik van niemand.
Ik zal dus nooit naar u toe komen, en ook nooit niemand naar u sturen voor een reparatie, want dat is dan ook maar half werk!
Dit topic is voor wat mij betreft beëindigd, want dit word dus een hopeloos verhaal, met erg veel onzin.
Amen!
Voor u allen, een hele fijne zondag toegewenst.
Met vriendelijke groet,
Ad
Worden we persoonlijk?
Dan daar heb ik maar een verwoording voor.
Allemaal dom gebral!
O, en je laat dan ook nog de oude troep er nog onder zitten ook?
Dan wil ik wel eens even een blik onder uw auto werpen, dat zal een lekker zooitje zijn dan!
Ik verwijder dus alle oude zooi, die er niets te maken heeft, dat geeft volgens mijn mening toch echt een beter uitzicht, en wees gerust, bij mij mag gerust iedereen onder mijn auto's kijken hoor, ook op de brug.
Dan ziet men direct dat het allemaal netjes in orde is, en dat er geen overtollige en ongebruikte oude rotzooi en leidingen onder mijn auto's bungelen.
Stel je eens voor, een oude remleiding loskoppelen, en er een nieuwe leiding langs leggen! Dat geeft een lekker porum zeg!
Hier moeten ze een auto op afkeuren!
Stel dat de leiding later door rot, en afbreekt, lekker dan dat een achter rijdende motor rijder dat ding op zijn vizier krijgt, lekker veilig manneke ben jij zeg!
En, zo zijn er nog vele argumenten, om dat onnodige stuk leiding te verwijderen!
Lees eerst eens goed het verhaal
Als u niets beters hebt aan te voeren, stop er dan lekker mee!
Ik heb in ieder geval nog nooit een afkeur gehad, niet met een APK, en niet met een kenteken keuring.
Terwijl ik al meer dan 100-den ( US ) import voertuigen heb laten keuren bij het RDW, ik denk dat dit voldoende zegt.
En, net wat u zegt, men complimenteert dus wel, als men de leidingen coat, zolang er maar geen roest putjes in de leiding aanwezig zijn, want daar controleert men zeker en vast op, en geheel terecht!
Tectyleren doe ik nooit, en dat is ook niet nodig.
Gebruik altijd chassis lak, dat is met de juiste voorbereiding, veel en veel beter.
En, het gaat niet om het kleurtje hoor, maar om de netheid.
By the way, bij bepaalde merken auto's, krijgt men zelfs de originele remleidingen gecoat met chassis lak, als men deze bij de dealer besteld heeft. En daar is ook iets voor te zeggen, dacht ik!
Dat kan in ieder geval niet gezegd worden, als men een oude rotte remleiding laat zitten, die afgekoppeld is, en er een nieuwe remleiding naast gelegd word, dat soort broddel/beunhazerij werk, nee, dat accepteer ik van niemand.
Ik zal dus nooit naar u toe komen, en ook nooit niemand naar u sturen voor een reparatie, want dat is dan ook maar half werk!
Dit topic is voor wat mij betreft beëindigd, want dit word dus een hopeloos verhaal, met erg veel onzin.
Amen!
Voor u allen, een hele fijne zondag toegewenst.
Met vriendelijke groet,
Ad
Laatst gewijzigd door AdE39 op 30 nov 2014, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: Help! Remleidingen vervangen!?
Gewoon vervangen idd, wanneer er putten inzitten wordt hij hier bij een steekproef gegarandeerd op afgekeurd. Ik heb het dit jaar helaas mee mogen maken. Nieuwe koperen leiding gelegd en hij is weer goed. Die beugeltjes waar de leiding in hangt kosten ongeveer 25 euro voor 10 stuks. Dus dat zijn ook de kosten niet.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: Help! Remleidingen vervangen!?
Hallo beste Matheeuwissen,
Daar ben ik het helemaal mee eens ( 100% ), beste Matheeuwissen.
Veiligheid gaat voor alles, en daar is een ieder mee gebaat.
Je, helaas dat dit heeft moeten plaats vinden, zo kan men allemaal wel eens iets over het hoofd zien.
Toch is het best goed, dat er eens aandachtig naar de auto gekeken word, enkel is en blijft het een moment opname. Dat moet men vooral nooit vergeten.
Er is dus ergens nog geen 100 % zekerheid, na een APK keuring, of een aankoop keuring.
Men rijdt de garage uit, en 100 meter verder op gebeurt er dan nog het onverwachte, dat er een onderdeel defect gaat, want beste forum leden, dit is gewoon mogelijk.
Men kan de keurmeester er ook niet op afrekenen, hij is ook een mens, en heeft helaas ook geen Röntgen ogen.
Met vriendelijke groet,
Ad
Daar ben ik het helemaal mee eens ( 100% ), beste Matheeuwissen.
Veiligheid gaat voor alles, en daar is een ieder mee gebaat.
Je, helaas dat dit heeft moeten plaats vinden, zo kan men allemaal wel eens iets over het hoofd zien.
Toch is het best goed, dat er eens aandachtig naar de auto gekeken word, enkel is en blijft het een moment opname. Dat moet men vooral nooit vergeten.
Er is dus ergens nog geen 100 % zekerheid, na een APK keuring, of een aankoop keuring.
Men rijdt de garage uit, en 100 meter verder op gebeurt er dan nog het onverwachte, dat er een onderdeel defect gaat, want beste forum leden, dit is gewoon mogelijk.
Men kan de keurmeester er ook niet op afrekenen, hij is ook een mens, en heeft helaas ook geen Röntgen ogen.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: Help! Remleidingen vervangen!?
Roest verwijderen en oplappen vind ik persoonlijk het slechtste wat je met remleidingen kan doen.
Wij hebben het eerder dit jaar met de wagen van mijn vader gehad, een E61 525D 2005.
Omdat ik binnenvaartschipper ben staan bij ons de wagens op een gelakt dek.
Als er ook maar iets lekt zien wij dat direct.
Eerder dit jaar was ons opgevallen dat er een heldere vloeistof onder de wagen lag.
Hier liet ook gelijk de lakverf los en toen wisten we waar we moesten zoeken.
Kappen onder de wagen weg en ja hoor, precies waar een beugeltje zit.
Dit kan een APK keuring nooit zien omdat dit achter kappen zit.
1 keer de rem flink ingetrapt en toen was deze goed kapot, net op tijd dus.
Ik weet niet waar bij de TS de roest zat maar ik zou zeker alles nakijken en vervangen.
Met het juiste gereedschap is dit zelf te doen.
Wat de 1 zinvol vind kan een ander zinloos vinden. Visa versa.
Ieder kan zijn verhaal/ervaring delen maar laten we het leuk houden
Wij hebben het eerder dit jaar met de wagen van mijn vader gehad, een E61 525D 2005.
Omdat ik binnenvaartschipper ben staan bij ons de wagens op een gelakt dek.
Als er ook maar iets lekt zien wij dat direct.
Eerder dit jaar was ons opgevallen dat er een heldere vloeistof onder de wagen lag.
Hier liet ook gelijk de lakverf los en toen wisten we waar we moesten zoeken.
Kappen onder de wagen weg en ja hoor, precies waar een beugeltje zit.
Dit kan een APK keuring nooit zien omdat dit achter kappen zit.
1 keer de rem flink ingetrapt en toen was deze goed kapot, net op tijd dus.
Ik weet niet waar bij de TS de roest zat maar ik zou zeker alles nakijken en vervangen.
Met het juiste gereedschap is dit zelf te doen.
Wat de 1 zinvol vind kan een ander zinloos vinden. Visa versa.
Ieder kan zijn verhaal/ervaring delen maar laten we het leuk houden
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Re: Help! Remleidingen vervangen!?
Ja, dat is helemaal waar.
Maar dan wijt ik dit aan slecht onderhoud en een slechte controle, bij een dergelijk jonge auto van 2005.
Ik heb nog nimmer een oudere auto gezien met dergelijk slechte rem leidingen, die dan ook nog doorlekken!
Daarom zei ik dus ook, wanneer een remleiding wat oppervlakkige en losse corossie vertoont, dus hier geen putten van roest vertonen, om deze lichtjes te schuren en met een goede grond laag en carosserielak te lakken.
Bij de eventuele roest putjes, deze leidingen direct vervangen door nieuwe leidngen, altijd doen hoor!
Dus, let wel op wat ik dus zeg, oppervlakkige roest vorming en echt geen roest putjes vertonen, want deze leidingen dienen direct vervangen te worden!
Op deze wijze heeft men dan ook n ooit geen last van door gerotte remleidingen die gaan lekken.
Bekijk dan ook direct de brandstof leidingen, want dat is ook heel erg belangrijk, want deze worden erg vaak vergeten!
Let dan ook vooral goed op de remslangen die aan de assen zijn verbonden, daar precies waar de leidingen flexibel dienen te zijn.
let dan vooral ook op de droogte scheurtjes in deze rem slangen, want deze dienen altijd vervangen te worden, indien deze droogte scheurtjes vertonen, want dit is altijd APK afkeur! Let daar vooral goed op!
Veiligheid gaat voor alles, voor u, de passagiers , en de mede weg gebruikers.
Samen kunnen we de weg en de auto veilig genoeg houden, en met gezond verstand handelen, en repareren.
Wacht dan ook nooit de APK en andere keuringen af, en dan pas gaan vervangen, want dan bent u wel te laat!
Dan kunnen er al lang ongelukken hebben plaats gevonden, door dat men door de remmen heen trapt..
Dit vergeeft u zich zelf nooit.
Bij twijfel, beter vervangen, dan gaan aan modderen.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Maar dan wijt ik dit aan slecht onderhoud en een slechte controle, bij een dergelijk jonge auto van 2005.
Ik heb nog nimmer een oudere auto gezien met dergelijk slechte rem leidingen, die dan ook nog doorlekken!
Daarom zei ik dus ook, wanneer een remleiding wat oppervlakkige en losse corossie vertoont, dus hier geen putten van roest vertonen, om deze lichtjes te schuren en met een goede grond laag en carosserielak te lakken.
Bij de eventuele roest putjes, deze leidingen direct vervangen door nieuwe leidngen, altijd doen hoor!
Dus, let wel op wat ik dus zeg, oppervlakkige roest vorming en echt geen roest putjes vertonen, want deze leidingen dienen direct vervangen te worden!
Op deze wijze heeft men dan ook n ooit geen last van door gerotte remleidingen die gaan lekken.
Bekijk dan ook direct de brandstof leidingen, want dat is ook heel erg belangrijk, want deze worden erg vaak vergeten!
Let dan ook vooral goed op de remslangen die aan de assen zijn verbonden, daar precies waar de leidingen flexibel dienen te zijn.
let dan vooral ook op de droogte scheurtjes in deze rem slangen, want deze dienen altijd vervangen te worden, indien deze droogte scheurtjes vertonen, want dit is altijd APK afkeur! Let daar vooral goed op!
Veiligheid gaat voor alles, voor u, de passagiers , en de mede weg gebruikers.
Samen kunnen we de weg en de auto veilig genoeg houden, en met gezond verstand handelen, en repareren.
Wacht dan ook nooit de APK en andere keuringen af, en dan pas gaan vervangen, want dan bent u wel te laat!
Dan kunnen er al lang ongelukken hebben plaats gevonden, door dat men door de remmen heen trapt..
Dit vergeeft u zich zelf nooit.
Bij twijfel, beter vervangen, dan gaan aan modderen.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: Help! Remleidingen vervangen!?
Wat zijn de kosten daarvan?
Re: Help! Remleidingen vervangen!?
Hallo beste MarkLeon,
Dat is type afhankelijk.
En, het ligt er aan wat u hier mee bedoelt.
Als u de onkosten wil weten, dan raad ik u van harte aan, om eens te kijken op BMW Part Catalog.
Voer bij VIN code de laatste 7 karakters in van het chassis nummer.
Klik op decoderen.
Vervolgens krijgt u de juiste gegevens van uw BMW, en klik daar weer op "bladeren parts"
Zoek daar de juiste ikoon op voor de remleidingen Wiel ophanging voor of achter.
Bekijk de onderdelen en kijk dan op de onderdelen lijst er onder.
U ziet vermeld staan het onderdeel nummer en de prijs, tel daar op bij de prijs de BTW, en u heeft de dealer prijzen van het desbetreffende onderdeel!
Gemakkelijker kan ik het niet maken voor u!
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Dat is type afhankelijk.
En, het ligt er aan wat u hier mee bedoelt.
Als u de onkosten wil weten, dan raad ik u van harte aan, om eens te kijken op BMW Part Catalog.
Voer bij VIN code de laatste 7 karakters in van het chassis nummer.
Klik op decoderen.
Vervolgens krijgt u de juiste gegevens van uw BMW, en klik daar weer op "bladeren parts"
Zoek daar de juiste ikoon op voor de remleidingen Wiel ophanging voor of achter.
Bekijk de onderdelen en kijk dan op de onderdelen lijst er onder.
U ziet vermeld staan het onderdeel nummer en de prijs, tel daar op bij de prijs de BTW, en u heeft de dealer prijzen van het desbetreffende onderdeel!
Gemakkelijker kan ik het niet maken voor u!
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad