Electrisch zonnescherm (laten) inbouwen?

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Flying Dutchman

Electrisch zonnescherm (laten) inbouwen?

Bericht door Flying Dutchman » 16 okt 2012, 15:55

Goede avond mensen,

Om te voorkomen dat ik een vraag dubbel ga posten heb ik flink gezocht op het forum maar nergens een dergelijke vraag of antwoord gevonden, dus vandaar een nieuwe post.
Ik zit er aan te denken om een electrisch zonnescherm voor de achterruit te laten inbouwen in mijn E46 330ci Coupe.

Heeft iemand daar ervaring mee of weet iemand een adres waar ik dat kan laten doen?

Bedankt!
FD

bmwpeter

Re: Electrisch zonnescherm (laten) inbouwen?

Bericht door bmwpeter » 15 nov 2012, 23:03

Waarom elektrisch? Heb zelf de handbediende versie en heb hem altijd op staan.

Van binnen naar buiten kijken is geen enkel probleem maar van buiten naar binnen wel, dit in combinatie met de privacy shades op de achterste zijramen geeft veel privacy en is ideaal om de kids uit de zon te houden terwijl ze wel gewoon naar buiten kunnen kijken.

Nu het antwoord op je vraag, bij mijn weten is dit elektrische zonnescherm een cassette en een motortje welke van stroom dient te worden voorzien. Ik weet alleen niet meer of dit op de bestaande hoedenplank gemonteerd wordt of dat die ook vervangen dient te worden.

Hieronder de link naar de betreffende onderdelen:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/C ... nd_electr/
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER

BMWe46Mike

Bericht door BMWe46Mike » 16 nov 2012, 08:32

Ik heb dit toevallig vorig jaar gedaan in mijn coupe.
Met mijn huis tuin en keuken technisch inzicht, ben ik hier een dagje mee bezig geweest, en vond het nog leuk om te doen ook.

Je bestaande hoedenplank heeft aan de onderkant de vorm van het electrische zonnescherm er al inzitten, dit is dus alleen een kwestie van (netjes) uitsnijden, maar een tip zoek op marktplaats een complete set, dat snijden is een preciesie werk.

Voor wat betreft de stroomvoorziening dat is heel simpel je hebt een + en een - draad nodig, meer niet, en natuurlijk een schakelaar in je knoppenbalk.

Mocht je vragen hebben, stel ze gerust, en op internet zijn er ook veel inbouwhandleidingen te vinden.

ketjappie

Bericht door ketjappie » 09 dec 2014, 09:47

ik ben dan wel benieuwd welke handleiding jij hiervoor gebruikt hebt mike.

heb jij hier voor een online versie?
Bmw E46 320i sedan '99
Bmw E87 120i hatchback '05

matheeuwissen
Contacteer:

Bericht door matheeuwissen » 09 dec 2014, 10:32

Het is helemaal niet moeilijk. Je moet alleen de halve auto afbreken ;)
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

BMWe46Mike

Bericht door BMWe46Mike » 09 dec 2014, 12:01

Zie dat jij een sedan hebt? of zit ik mis?

Dan is het een stuk makkelijker werken, coupe heeft er weinig ruimte achterin....

Als je even googled dan vind je genoeg, ik heb de handleiding niet meer op mijn pc staan, maar zo moeilijk is het allemaal niet.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”