Geheime sportmenu
-
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 20:04
Re: Geheime sportmenu
@Tom, is een net pre lci
Re: Geheime sportmenu
Dat is interessant, zelfde als de mijne dan. Ik een van de laatste pre-LCI's . Heb het wel nog niet geprobeert daar ik de automaat niet graag in sport stand staan heb. Zou alleen de gaspedaal response wat beter willen hebben wanneer nodig. De sport stand op de automaat vind ik voor een diesel niet geweldig zinnig. Maakt veel te veel toeren dan.BeemerBart schreef:@Tom, is een net pre lci
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Geheime sportmenu
deze topic viel me op, na het doorlezen kwam ik erachter dat de meningen verschillen over wat je nu echt merkt tussen D , DS en sportknop mode...
Hier en daar lees ik ook van mensen dat de gasresponse niet fel genoeg is....
Wel ik heb het volgende toe te voegen:
1 Is er verschil tussen D en DS stand.
Jazeker! DS stand reageert veel feller op het gaspedaal, gasresponse is zeer fijn, daarnaast blijft de DS stand veel meer boven de 2000 RPM. en schakelt bij rustig gebruik pas na 2500 en bij gas intrappen pas na 4200 rpm.
voor mensen die roepen dat de hogere toeren niet handig is bij een diesel, tussen 1900 rpm en 4000 rpm is de 320d in ieder geval op zijn scherpst. Dus de DS stand functioneert in het meest optimale werkgebied.
De d stand werkt veelal tussen 1500 en 2500 rpm, tenzij je gas dieper intrapt of kickdown gebruikt
Mijn tip, gebruik bij warm rijden de stand d, en tevens in de stad. Maar eenmaal warm en op de snelweg, duw hem dan in de DS
2 Wat doe ik als mijn automaat log aanvoelt of het gasrespons niet fel is.
Reset je gaspedaal en je Automaat!!! dit helpt echt. Toen ik de auto net had opgehaald reageerde het gaspedaal SLOOM, en de automaat had een schakelmodus van een ROLLATOR
Na het resetten van automaat\gaspedaal merkte ik dat de de karakter was veranderd (ook het verbruik), en na 500 "INLEER" km's doet hij nu exact wat ik wil en reageert hij hoe ik verwacht....Hij is al lekker fel in de D maar veel feller en directer bij DS.
Of de sport functie nog iets anders toevoegt dan de DS mode kan ik helaas ook niet beantwoorden.........
Hier en daar lees ik ook van mensen dat de gasresponse niet fel genoeg is....
Wel ik heb het volgende toe te voegen:
1 Is er verschil tussen D en DS stand.
Jazeker! DS stand reageert veel feller op het gaspedaal, gasresponse is zeer fijn, daarnaast blijft de DS stand veel meer boven de 2000 RPM. en schakelt bij rustig gebruik pas na 2500 en bij gas intrappen pas na 4200 rpm.
voor mensen die roepen dat de hogere toeren niet handig is bij een diesel, tussen 1900 rpm en 4000 rpm is de 320d in ieder geval op zijn scherpst. Dus de DS stand functioneert in het meest optimale werkgebied.
De d stand werkt veelal tussen 1500 en 2500 rpm, tenzij je gas dieper intrapt of kickdown gebruikt
Mijn tip, gebruik bij warm rijden de stand d, en tevens in de stad. Maar eenmaal warm en op de snelweg, duw hem dan in de DS
2 Wat doe ik als mijn automaat log aanvoelt of het gasrespons niet fel is.
Reset je gaspedaal en je Automaat!!! dit helpt echt. Toen ik de auto net had opgehaald reageerde het gaspedaal SLOOM, en de automaat had een schakelmodus van een ROLLATOR
Na het resetten van automaat\gaspedaal merkte ik dat de de karakter was veranderd (ook het verbruik), en na 500 "INLEER" km's doet hij nu exact wat ik wil en reageert hij hoe ik verwacht....Hij is al lekker fel in de D maar veel feller en directer bij DS.
Of de sport functie nog iets anders toevoegt dan de DS mode kan ik helaas ook niet beantwoorden.........
BMW e91 LCI 320da Individual
Re: Geheime sportmenu
DS functie, goed voor de gaspedaal response de daarom gebruik ik het om in te halen om snelle reaktie te krijgen. Maar blijf erbij dat die hoge toeren weinig bijdragen bij mijn wagen. Zal het zeker nooit constant gebruiken.
Resetten heb ik gedaan, ik voel omiddelijk dat de gasresponse zeer hevig was. Maat na korte tijd ging dit weg. En daarna voelde ik geen verschil met voor de reset. Mijn bak schakelde sowieso niet traag. Wil eerder dat hij af en toe wat vlugger opschakeld als ik rustig rij, dan blijft hij soms te lang een versnelling te laag.
Resetten heb ik gedaan, ik voel omiddelijk dat de gasresponse zeer hevig was. Maat na korte tijd ging dit weg. En daarna voelde ik geen verschil met voor de reset. Mijn bak schakelde sowieso niet traag. Wil eerder dat hij af en toe wat vlugger opschakeld als ik rustig rij, dan blijft hij soms te lang een versnelling te laag.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Geheime sportmenu
Ik ben een beetje huiverig voor bakreset....volgens mij wat het "lekkerwijf" (?) die me eens vertelde dat dit ook nadelige gevolgen kan hebben of tot consequenties kan leiden. Zoals je al merkt heb ik de klok wel horen luiden, maar.....
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Re: Geheime sportmenu
Dat lijkt me sterk, het is gewoon initialiseren van je bak en pedaal... Kan weinig kwaad lijkt me.....
BMW e91 LCI 320da Individual
-
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 20:04
Re: Geheime sportmenu
tom_il schreef:Dat is interessant, zelfde als de mijne dan. Ik een van de laatste pre-LCI's . Heb het wel nog niet geprobeert daar ik de automaat niet graag in sport stand staan heb. Zou alleen de gaspedaal response wat beter willen hebben wanneer nodig. De sport stand op de automaat vind ik voor een diesel niet geweldig zinnig. Maakt veel te veel toeren dan.BeemerBart schreef:@Tom, is een net pre lci
Ik begrijp volledig wat je bedoelt, mijn auto regaarde ook traag en maakte ook 'teveel' toeren. Verder was ik van de ds mode ook niet tevreden omdat hij moeilijk te controleren is bij lage snelheden en wanneer hij topt rond de 4500 toeren lijkt het alsof hij blijft hangen. Ik garandeer het je, wanneer de sport mode geactiveerd is voel je duidelijk dat de gasrespons eindelijk direct is en de schakelpunten veel korter liggen. Ook waar de ds eerst tot 4500 doorleurde en dan ff hing om dan te schakelen, merk je dat hij nu al op 4200-4300 toeren schakelt zeer snel en direct op koppel in de volgende versnelling. Nog een verbetering heb je bij het manueel schakelen eerst ging dit bij ook gepaart met een serieuze vertraging tssn het geven van het schakelsignaal en het effectief schakelen van de bak. Nu wanneer ik een tikje geef schakelt hij direct! Veeeeeeel fijner rijden zo.
-
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 20:04
Re: Geheime sportmenu
En.... Om het even duidelijk te maken er is ECHT WEL, een verschil tssn rijden in ds en rijden in ds met de sportmode aan. Vergeet resets, kickdownverttaging, te traag opschakelen, slechte gasrespons, enz enz. Mijn vriends 525 da (de net niet lci van 2007) heeft net dezelfde voordelen, merkte we gelijk na de installatie alleen komt er bij hem geen sport logo op de teller.
Re: Geheime sportmenu
Kuupertie schreef:Ik ben een beetje huiverig voor bakreset....volgens mij wat het "lekkerwijf" (?) die me eens vertelde dat dit ook nadelige gevolgen kan hebben of tot consequenties kan leiden. Zoals je al merkt heb ik de klok wel horen luiden, maar.....
Ik heb net ook bak reset gedaan, dat slordig overschakelen lijkt weg. En hij rijdt soepeler (de motor) maar dat kan ook door een niet meer lekkend uitlaatspruitstuk komen.
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 07 aug 2014, 12:22
Re: Geheime sportmenu
heb hem ook net op mijn 530i, zeker leuk verschil
Re: Geheime sportmenu
Weet iemand waar ik zo'n kabeltje kan bestellen tegen redelijke kosten? Als ik op de link click dat op pagina 2 is gegeven en de verzendkosten laat berekenen dan rekenen ze doodleuk $ 42 voor het verzenden van het kabeltje van $ 2,45 ...
F31 320DA en E88 120i cabrio
Re: Geheime sportmenu
Net het kabeltje incl verlichte sport schakelaar gemonteerd. Het is echt een verbluffend simpele ingreep. Het schakelt idd een stuk sneller en beter.
I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.
Re: Geheime sportmenu
Rens, heb jij het gedaan bij een pre LCI of een LCI? En kan je aangeven welke onderdelen je hebt gebruikt?
Re: Geheime sportmenu
Een e61,2005, 525i. Dus een pre lci. Ik heb op eBay.com voor 42 dollar een kabeltje incl verlichte sport schakelaar besteld. Was er binnen 1 week en zat er in 1 uur in. ( ja , rustig aan gedaan).
I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.