Attila BMW E61 520d

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Attila

Attila BMW E61 520d

Bericht door Attila » 14 dec 2014, 15:20

Hallo beste bimmer leden,

Mijn naam is Attila en ik zou graag mijn verhaal willen vertellen over de aankoop van mijn occasie BMW E61.

Mijn eerste BMW heb ik gekocht in 1991, een 318is van 1990 waar ik 10 jaar en 260 000 km mee gereden heb.
Deze was een fantastische, snelle wagen voor die tijd. Nadien heb ik een vw golf IV tdi gekocht omdat het woon - werk verkeer redelijk ver was en deze wagen was een pak zuiniger. Na 9 jaar heb ik hem ingeruild voor een vw touran waar ik weeral 6 jaar mee gereden heb.

Na het bouwen en ondertussen een zoon van 20 te hebben was het weer tijd om een een BMW te kopen.
Dit merk is al die jaren toch blijven sluimeren in mijn hart en ben dan maar overgegaan naar de aankoop van een E61 LCI van 2010 520d 177pk automatische versnellingsbak met 126000 km komende van Duitsland. Ik ben deze auto gaan bekijken en vond hem naar mijn zin.
De wagen heeft 19" velgen, lederen comfort zetels, grote navigatie en meedraaiende xeon lampen.

Eénmaal thuis gekomen begonnen de problemen.
Blijkbaar was ik bij de aankoop verblind door het knappe interieur en de vele opties, dat ik eigenlijk niets heb geprobeerd van de werking. Ik dacht dat het een eerlijke verkoper was.

De radio en centrale vergrendeling werkten niet.
Dit heb ik dan opgezocht op internet en is blijkbaar een gekend probleem van de E61.Water onder de koffer spoiler.
Deze heb ik dan vervangen 250 euro kosten door zelf te plaatsen. Probleem opgelost.
De bedrading in de koffer klep heb ik nagekeken, er was één bruine draad die beschadigd was, die ik gemaakt heb.
Toen ik de wagen op een dag aan het stofzuigen was kreeg ik onder de comfort zetels een paar elektrische draden te zien en vroeg mij af wat dit was. Om een lang verhaal kort te maken, zijn we tot de conclusie gekomen dat zowel de comfort zetels als de grote navigatie achteraf zijn ingebouwd.
Buiten dat ik losse bedrading zie onder de comfort zetels werken deze perfect.

Dit zijn de problemen die nog niet zijn opgelost:

- Buitenspiegels werken niet.
- Grote navigatie werkt wel,maar als ik op de verwarming aan de rechterkant druk geeft deze geen bedieningsmogelijkheden.
- De nachtstand van de navigatie krijg ik niet aan.
- Bij het starten van de motor stellen de xeon lichten zich af, maar de linkerkant draait te ver naar links.
Bij deze heb ik geprobeerd om ze met de stelschroef meer naar rechts te draaien, maar dit lukt niet.

Ook de goede kant van deze E61 wil ik opsommen:

- De wagen trekt goed op en de automatische transmissie werkt feilloos.
- Ondanks de 19" velgen blijft het comfort toch goed behouden.
- Het verbruik is 7L/100km bij gewoon rijgedrag.

De vlinders die ik zou moeten voelen voor deze E61 zijn voorlopig gaan vliegen.
Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen op dit forum om de resterende problemen te helpen oplossen.

Met vriendelijk groet,
Attila

Bart70
Contacteer:

Re: Attila BMW E61 520d

Bericht door Bart70 » 14 dec 2014, 15:37

Beste Attila,

Welkom op het forum !

Jammer van de problemen, als ik het zo lees lijken de mods door een flinke beunhaas gedaan te zijn, erg jammer.

Veel info vind je wel op het forum en anders de juiste vragen stellen en er zal wel hulp komen :duim:

Als je vragen hebt over het forum en/of hulp, dan kun je altijd een van de moderators benaderen, we zullen je zo spoedig mogelijk helpen :duim:

Probeer zoveel mogelijk ook de aanwezige zoekfunctie te gebruiken, dit voorkomt vaak het onnodig openen van een nieuw topic.

Verder zijn we dol op fotootjes :whistle:

mieske90
BimmerPortal Team

Bericht door mieske90 » 14 dec 2014, 19:11

Welkom op het forum Attila

jammer van de problemen, balen dat dit soort dingen gebeuren in de wereld.
ik twijfel er niet aan dat onze leden jou kunnen helpen bij het oplossen van de verdere problemen.
dat de vlinders weer snel mogen terugkeren, want dat is wel de bedoeling bij het rijden van een bmw.

Hopelijk kunnen we jou en je E61 (en de vlinders ;) ) verwelkomen op een van onze meetings/events
Afbeelding
Volgende evenement:

Quadrantz

Bericht door Quadrantz » 14 dec 2014, 21:34

Welkom Atilla!

Mooi balen van de problemen die je hebt, ik heb onlangs (zo'n 2mnd nu) ook een E61 (3l diesel) aangeschafd. Tot op heden nog weinig problemen, alleen de thermostaten vervangen. Het is erg lastig te zien hoe warm hij word (metertje zit bij je toerenteller) dus kun je dat beter in het geheime menu opzoeken (youtube: temp e60) :duim:

Ik kan je helaas niet verder helpen met je problemen maar even zoeken idd en een topic aanmaken :).

Foto's zien we hier graag btw ;).

Attila

Bericht door Attila » 15 dec 2014, 17:35

Hoi beemers,
Thx voor jullie reacties, ik ga zeker een topic plaatsen.
Hopelijk krijg ik mijn problemen opgelost en kan ik ook beginnen met tunen.
Heb op internet de firma Akto gevonden, iemand ervaring mee?
Foto's zal ik zeker plaatsen, maar eerst de wagen poetsen.
Nogmaals dank voor jullie steun. :)

Attila

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 15 dec 2014, 17:38

Heb zelf mijn stoelen laten vervangen bij hun, top contact, top service, kan er geen slecht woord over zeggen, maar er zullen ongetwijfeld ook slechte ervaringen zijn, al kan ik me dat bijna niet voorstellen.

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”