Automaat spoelen
Re: Automaat spoelen
MaasMaster
En hij geeft je tips over hoe je moet rijden met een automaat om hem langer te laten meegaan... Zo heb ik bijvoorbeeld van hem geleerd hoe ik mijn boot op de slibway in de jachthaven uit het water moet omhoog trekken. Ik deed dat blijkbaar verkeerd...
Wat kan je nog meer doen dan verzet kiezen, rem los en gas geven
En hij geeft je tips over hoe je moet rijden met een automaat om hem langer te laten meegaan... Zo heb ik bijvoorbeeld van hem geleerd hoe ik mijn boot op de slibway in de jachthaven uit het water moet omhoog trekken. Ik deed dat blijkbaar verkeerd...
Wat kan je nog meer doen dan verzet kiezen, rem los en gas geven
Re: Automaat spoelen
Hoe trek je een boot omhoog dan en wat waren andere tips?
Thanks
Thanks
Re: Automaat spoelen
Is voor mij even ver als dordrecht.
- MaasMaster
- Berichten: 539
- Lid geworden op: 16 nov 2011, 18:36
- Locatie: Bree (België)
- Contacteer:
Re: Automaat spoelen
Tja, ik liet hem gewoon in drive staan en zo omhoog rijden... Was dus fout. Pook naar rechts trekken en versnelling (1ste) manueel kiezen is beter
- The proof of intelligent life on other planets lies within the fact that NONE of them bothered to contact us.
- Gun control means: using BOTH hands!
E61 525D 2005 "Luther"
Correct Craft Ski Nautique 2001 "Yasmine"
- Gun control means: using BOTH hands!
E61 525D 2005 "Luther"
Correct Craft Ski Nautique 2001 "Yasmine"
Re: Automaat spoelen
Spreken ze hier (bij ZF) ook nog een beetje nederlands of engels?
Want mijn duits is niet toereikend om t probleem uit te leggen van de e60....
Want mijn duits is niet toereikend om t probleem uit te leggen van de e60....
E46 320ci Coupe (315.000km) =>Sold | E71 X6 x-drive 3.0d (60.000km) =>Sold
F10 '12 535i M-Spec Touring (55.000km)=>Sold |E46 325ci Cabrio 195.00km Sold |F01 740d LCI ex-werkbak Sold| E82 - 120d Coupe
F10 '12 535i M-Spec Touring (55.000km)=>Sold |E46 325ci Cabrio 195.00km Sold |F01 740d LCI ex-werkbak Sold| E82 - 120d Coupe
Re: Automaat spoelen
14 dagen geleden ben ik ook naar ZF geweest ivm klachten met mijn automaat, olie lekkage, bij de kabelboom R achter en soms schokkerig schakelen bij optrekken vanaf stilstand.
Ik werd erg gast vrij ontvangen en vooraf werden de klachten besproken, na dit gesprek was het mij snel duidelijk dat het schok probleem onstaat door te weinig olie in de bak. De prijs werdt vooraf besproken en daarna gaan ze aande slag.
Na 30 minuten wordt je bij de auto groepen en stellen ze de eerste diagnose. Inderdaad olie lekkage(bekend probleem)bij de intrede van de kabelboom.
De reparatie wordt uitgelegd(gemodifiseerde afdichting, filterwissel en olie wissel).
Na ca 3 uur werd ik weer geroepen voor een proefrit met Carl Joerg (chef van de werkplaats), tijdens de rit liet hij mij zien dat de bak nu weer uitstekend functioneert, gelukkig.
Kosten 445 euro. Op de terug reis voelde ik direct het verschil, het schakelen gaat weer veel soepeler.
Ik ben blij dat ik de keus gemaakt heb om naar ZF te gaan, zeer vakbekwame monteurs en ook nog erg vriendelijk.
Gr Goos
Ik werd erg gast vrij ontvangen en vooraf werden de klachten besproken, na dit gesprek was het mij snel duidelijk dat het schok probleem onstaat door te weinig olie in de bak. De prijs werdt vooraf besproken en daarna gaan ze aande slag.
Na 30 minuten wordt je bij de auto groepen en stellen ze de eerste diagnose. Inderdaad olie lekkage(bekend probleem)bij de intrede van de kabelboom.
De reparatie wordt uitgelegd(gemodifiseerde afdichting, filterwissel en olie wissel).
Na ca 3 uur werd ik weer geroepen voor een proefrit met Carl Joerg (chef van de werkplaats), tijdens de rit liet hij mij zien dat de bak nu weer uitstekend functioneert, gelukkig.
Kosten 445 euro. Op de terug reis voelde ik direct het verschil, het schakelen gaat weer veel soepeler.
Ik ben blij dat ik de keus gemaakt heb om naar ZF te gaan, zeer vakbekwame monteurs en ook nog erg vriendelijk.
Gr Goos
E12 528, E34 535i, E39 528i, E61 530i F11 535i, G30 540i
Re: Automaat spoelen
Ik zit nu alle postings over bak 'revisie' te lezen bij ZF, maar ik kom toch niet verder dan de conclusie dat ze alleen maar een flush doen van de olie..... Nu kan dat ook bijna niet anders dan als er 'maar' 450 kost. Dat kan nooit een revisie betreffen. Kan iemand mij nu duidelijk uitleggen wat er nu precies gedaan wordt voor dat geld? Als het alleen een spoeling en olie wissel is met een filter dan vind ik het best wel prijzig.....
Re: Automaat spoelen
Het is nooit alleen een flush, de filter word vervangen en vermits deze in het deksel zit word de deksel mee vervangen.
Het is natuurlijk geen revisie, die gaat heel wat meer kosten.
Het is natuurlijk geen revisie, die gaat heel wat meer kosten.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Automaat spoelen
nieuwe oliepan (filterelement!) + pakking - 70 euro
klein materiaal
21 torx schroeven - 31 euro
9 liter lifeguardfluid 6 - 200 euro
2 uur werkloon - 150 euro
voor het diff achter erbij is ongeveer 50 euro extra
klein materiaal
21 torx schroeven - 31 euro
9 liter lifeguardfluid 6 - 200 euro
2 uur werkloon - 150 euro
voor het diff achter erbij is ongeveer 50 euro extra
F10 N57N
Re: Automaat spoelen
Hoi,
Ik ben gister bij Kleinlangevelsloo geweest in Marienheem.
Zij spoelen met apparatuur en additieven uit de US. Ik ken het merk (BG) voortijd al en ben er van overtuigd dat ze in de VS wel wat automaat ervaring hebben. Het betreffende bedrijf deed het afgelopen jaar zo'n 200 spoelingen dus ervaring en goede inkoop is voorhanden.
Ook lees ik wel verhalen van mensen die zeggen dat het een gevaar op levert, maar niemand die negatieve ervaringen heeft. Op het Volvo forum gebeurt dit ook erg veel en iedereen is vol lof. In mijn nabije omgeving zijn ook verschillende mensen die dit hebben laten uitvoeren, zonder negatieve ervaringen; misschien wordt ik de eerste :-)
Ik had niet echt klachten met mijn automaat. Alleen in de bergen schakelde mijn bak in lage toeren nogal hard. In de S stand geen probleem....manueel ook niet.
Ook vond ik de overgang af en toe iets lang duren. Ten slotte vond ik dat mijn bak bij 100kmh naar de 6e trap moet schakelen...maar dat kan ook aan mij liggen.
De betreffende specialist heeft een paar keer met mijn auto gereden, maar hem viel niets op. Omdat mijn auto deze week de 300k gepasseerd is, leek het mij geen overbodige luxe om toch iets te ondernemen.
De spoelmachine van BG is direct aangesloten op mijn bak. Bij bedrijfstemperatuur, met draaiende motor en door P, N, R en D is een half uur lang, onder toevoeging van BG Quick clean is een half uur gespoeld. De olie was pikzwart en er zat zichtbaar vervuiling in.
Na een half uur, is de olie met reiniger met verse olie uit de bak geperst. In totaal was dit ongeveer 18 liter. Toen er mooie rode olie door het kijkvenster kwam is er BG Automatic Transmission Conditioner toegevoegd.
Vervolgens is de spoelautomaat afgekoppeld en is, middels de pijlplug, de overmatige olie af laten lopen.
Ten slotte zijn de waarden gereset.
Mijns inziens allemaal goed doordacht.
Ik merk bij het rijden nu alleen dat hij vlotter schakelt. Verder heb ik er tekort mee gereden om conclusies te trekken, maar keep you posted.
Ik heb hier 269 euro betaald.
Ik ben gister bij Kleinlangevelsloo geweest in Marienheem.
Zij spoelen met apparatuur en additieven uit de US. Ik ken het merk (BG) voortijd al en ben er van overtuigd dat ze in de VS wel wat automaat ervaring hebben. Het betreffende bedrijf deed het afgelopen jaar zo'n 200 spoelingen dus ervaring en goede inkoop is voorhanden.
Ook lees ik wel verhalen van mensen die zeggen dat het een gevaar op levert, maar niemand die negatieve ervaringen heeft. Op het Volvo forum gebeurt dit ook erg veel en iedereen is vol lof. In mijn nabije omgeving zijn ook verschillende mensen die dit hebben laten uitvoeren, zonder negatieve ervaringen; misschien wordt ik de eerste :-)
Ik had niet echt klachten met mijn automaat. Alleen in de bergen schakelde mijn bak in lage toeren nogal hard. In de S stand geen probleem....manueel ook niet.
Ook vond ik de overgang af en toe iets lang duren. Ten slotte vond ik dat mijn bak bij 100kmh naar de 6e trap moet schakelen...maar dat kan ook aan mij liggen.
De betreffende specialist heeft een paar keer met mijn auto gereden, maar hem viel niets op. Omdat mijn auto deze week de 300k gepasseerd is, leek het mij geen overbodige luxe om toch iets te ondernemen.
De spoelmachine van BG is direct aangesloten op mijn bak. Bij bedrijfstemperatuur, met draaiende motor en door P, N, R en D is een half uur lang, onder toevoeging van BG Quick clean is een half uur gespoeld. De olie was pikzwart en er zat zichtbaar vervuiling in.
Na een half uur, is de olie met reiniger met verse olie uit de bak geperst. In totaal was dit ongeveer 18 liter. Toen er mooie rode olie door het kijkvenster kwam is er BG Automatic Transmission Conditioner toegevoegd.
Vervolgens is de spoelautomaat afgekoppeld en is, middels de pijlplug, de overmatige olie af laten lopen.
Ten slotte zijn de waarden gereset.
Mijns inziens allemaal goed doordacht.
Ik merk bij het rijden nu alleen dat hij vlotter schakelt. Verder heb ik er tekort mee gereden om conclusies te trekken, maar keep you posted.
Ik heb hier 269 euro betaald.
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Re: Automaat spoelen
Niet duur in ieder geval, ben benieuwd voor de langere termijn, lees altijd overal dat reinigers en additieven eigenlijk uit den boze zijn en de onderbouwing daarvan is ook vrij logisch, maar misschien is dit anders, ben benieuwd hoe het op de langere termijn zich houd...
Re: Automaat spoelen
Ik was ook huiverig...nog hoor.
Reiniger wordt er uitgespoeld met de nieuwe olie.
Wellicht blijft er iets achter. Maar een restant uit een blikje van 200 ml op 16 liter nieuwe olie kan vast niet zoveel kwaad. Als er 1% achterblijft heeft het een concentratie van 0.01%
En zoals ik al schreef; heb jij ooit iemand met een negatieve ervaring ontmoet ? Verhalen zijn er genoeg; maar praktijkvoorbeelden ?
Reiniger wordt er uitgespoeld met de nieuwe olie.
Wellicht blijft er iets achter. Maar een restant uit een blikje van 200 ml op 16 liter nieuwe olie kan vast niet zoveel kwaad. Als er 1% achterblijft heeft het een concentratie van 0.01%
En zoals ik al schreef; heb jij ooit iemand met een negatieve ervaring ontmoet ? Verhalen zijn er genoeg; maar praktijkvoorbeelden ?
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Re: Automaat spoelen
Nou, de mijne is begin dit jaar gespoeld bij Tunex. Het probleem met de schommelende toerenteller is opgelost, maar nu zijn er weer andere problemen. Nu het flink koud is buiten slipt ie behoorlijk, vooral de eerste kms.
1,2 en 3 zijn als het ware 1 lange versnelling. Eenmaal op temperatuur is het beduidend minder.
Ik heb te weinig verstand van de bak om te zeggen of dit nou door het spoelen is gekomen, of dat ie gewoon aan het verslijten is ...
1 ding is zeker, baal er wel stevig van ..
Edit:
Wat de transmissie tegenwoordig ook doet: als je met 60 a 70 op een rood stoplicht af komt; zodra ik de rem aanraak gooit ie 'm in zn vrij !? Is dat normaal ?
1,2 en 3 zijn als het ware 1 lange versnelling. Eenmaal op temperatuur is het beduidend minder.
Ik heb te weinig verstand van de bak om te zeggen of dit nou door het spoelen is gekomen, of dat ie gewoon aan het verslijten is ...
1 ding is zeker, baal er wel stevig van ..
Edit:
Wat de transmissie tegenwoordig ook doet: als je met 60 a 70 op een rood stoplicht af komt; zodra ik de rem aanraak gooit ie 'm in zn vrij !? Is dat normaal ?
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d