vermogenverlies /lopen op 5 cillinders
-
vermogenverlies /lopen op 5 cillinders
hallo
ik heb mijn bmw die sinds 2011 heeft stil gestaan sinds 2 maand weer op de weg
inmiddels 3000 fijne kilometers gereden alleen... vorige maand had ik ineens geen vermogen meer, de auto was netjes warm had 40 km gereden was weer bijna thuis en ineens had ik geen vermogen meer ben gaan stilstaan en de auto liep naar mijn gehoor maar op 5 cillinders, 2 uur later met mijn broer de auto opgehaald en gestart en nog steeds op 5 cillinders ( garage gebeld dacht een kapotte bobine) heb de auto thuis gekregen, volgende ochtend naar de gerage gereden met 20km/h harder voelde niet goed gelukkig was de garage maar een kilometer van me huis,een maal bij de garage liep de auto ineens normaal, laten uitlezen en toen kwam naar voren van luchtmassameter en lambdasonde. ze zeiden wel dat de luchtmassa storing kon geven omdat de lambda stuk was ( er hangt ook een benzine lucht in en rondom de auto en denk dat ie ongeveer 1 op 7 loopt). dit was dus vorige maand en omdat ie weer normaal liep heb ik afgelopen maand door gereden zonder problemen op het verbruik en de lucht na maar vandaag had ik 2 keer weer geen vermogen voor 2 sec ongeveer niet langer (hij liep wel gewoon op alle 6 cillinders), ik weet dat ik de lambda moet vervangen alleen welke moet ik hebben?? schijnt dat er 2 op zitten 1 voor de kat en 1 erna,
zou dit nou het enigste probleem zijn of zou er meer aan de hand kunnen zijn? ik zelf dacht aan iets met de automaatbak alleen aangezien de kilometer stand en dat de bak supernetjes schakeld niet stoot en nooit problemen geeft heb ik die uitgesloten, er branden geen lampjes op het dashboard van dat er iets mis is en het blok zelf loopt verder ook super netjes zonder bijgeluiden
gaat om een 320i automaat van 93 en heeft nu 143,000 gelopen
ik heb mijn bmw die sinds 2011 heeft stil gestaan sinds 2 maand weer op de weg
inmiddels 3000 fijne kilometers gereden alleen... vorige maand had ik ineens geen vermogen meer, de auto was netjes warm had 40 km gereden was weer bijna thuis en ineens had ik geen vermogen meer ben gaan stilstaan en de auto liep naar mijn gehoor maar op 5 cillinders, 2 uur later met mijn broer de auto opgehaald en gestart en nog steeds op 5 cillinders ( garage gebeld dacht een kapotte bobine) heb de auto thuis gekregen, volgende ochtend naar de gerage gereden met 20km/h harder voelde niet goed gelukkig was de garage maar een kilometer van me huis,een maal bij de garage liep de auto ineens normaal, laten uitlezen en toen kwam naar voren van luchtmassameter en lambdasonde. ze zeiden wel dat de luchtmassa storing kon geven omdat de lambda stuk was ( er hangt ook een benzine lucht in en rondom de auto en denk dat ie ongeveer 1 op 7 loopt). dit was dus vorige maand en omdat ie weer normaal liep heb ik afgelopen maand door gereden zonder problemen op het verbruik en de lucht na maar vandaag had ik 2 keer weer geen vermogen voor 2 sec ongeveer niet langer (hij liep wel gewoon op alle 6 cillinders), ik weet dat ik de lambda moet vervangen alleen welke moet ik hebben?? schijnt dat er 2 op zitten 1 voor de kat en 1 erna,
zou dit nou het enigste probleem zijn of zou er meer aan de hand kunnen zijn? ik zelf dacht aan iets met de automaatbak alleen aangezien de kilometer stand en dat de bak supernetjes schakeld niet stoot en nooit problemen geeft heb ik die uitgesloten, er branden geen lampjes op het dashboard van dat er iets mis is en het blok zelf loopt verder ook super netjes zonder bijgeluiden
gaat om een 320i automaat van 93 en heeft nu 143,000 gelopen
- Ramon 325 Vanos
Re: vermogenverlies /lopen op 5 cillinders
Als het goed is heeft een m50 motor maar een lamda zonde.
-
Oke dan dat scheelt, n kan een kapotte lambda dan veroorzaken dat ie op 5 cil gaat lopen, want dat heb ik nu net weer gehad moest 5 km naar huis rijden en na 1 km begon het net weer kwam thuis zette hem in D en bleef nog op 5 lopen
Een kapotte LMM kan fout meldingen aangeven op de Lambda. Doordat de LMM foute waardes doorgeeft aan de computer van de auto gaat deze corrigeren waardoor de auto te rijk gaat lopen en de er dus foutmeldingen op de Lambda komen. Correct me im i'm wrong!
Ik zou ergens een gebruikte LMM afhalen en kijken wat die doet. 5 Cilinders is normaal dat 1 cilinder geen vonk/brandstof krijg. dit wordt normaal niet veroorzaakt door een lambda of lmm!
Ik zou ergens een gebruikte LMM afhalen en kijken wat die doet. 5 Cilinders is normaal dat 1 cilinder geen vonk/brandstof krijg. dit wordt normaal niet veroorzaakt door een lambda of lmm!
Zoals ramon al aangeeft heeft de m50 inderdaad maar 1 lambdasonde....dat ie op pitten loopt zou ik toch ergens anders gaan zoeken inderdaad niet bij je lambda en lmm
Bmw e36 316 Sedan verkocht
Bmw e36 318IS Coupe verkocht
Bmw e36 325 Coupe verkocht
Bmw e87 116 in bezit
Bmw e36 318IS Coupe verkocht
Bmw e36 325 Coupe verkocht
Bmw e87 116 in bezit
Klinkt als een Bobine die niet 100% is
Of misschien 1 injector die verstopt is.
Zou gewoon Ff je bougies eruit halen en controleren als ze er allemaal het zelfde eruit zien
Kleur van de afweikende kan wat vertellen nat of juist droog
Of misschien 1 injector die verstopt is.
Zou gewoon Ff je bougies eruit halen en controleren als ze er allemaal het zelfde eruit zien
Kleur van de afweikende kan wat vertellen nat of juist droog
Laatst gewijzigd door mikespek op 27 nov 2014, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk ook eerder dat je injector blijft hangen (corrosie door het lange stilstaan)
Kijk eens of je gebruikte injectoren van iemand op het forum kan lenen.
Zie je foutmeldingen welke cilinder er niet meedoet? Verhuis dan eens de bobine naar een andere. Verandert er niets, verplaats dan de injector. Verhuist het probleem met de injector mee, dan zou ik eens uitkijken naar een set nieuwe injectoren, b.v. op ebay.
Kijk eens of je gebruikte injectoren van iemand op het forum kan lenen.
Zie je foutmeldingen welke cilinder er niet meedoet? Verhuis dan eens de bobine naar een andere. Verandert er niets, verplaats dan de injector. Verhuist het probleem met de injector mee, dan zou ik eens uitkijken naar een set nieuwe injectoren, b.v. op ebay.
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Een storing in de lambda manifesteert zich niet met het uitvallen van een cilinder. Het heeft er inderdaad alle schijn van dat er een injector blijft plakken. En dan kun je gewoon een goede injectorreiniger in de tank gooien. Dan mag je een complete vulling erin doen. Normaal is een flesje voor 2 tankbeurten maar bij een ernstige vervuiling mag je 1 op 1 erin gooien.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Zou gewoon lekker je bougies eruit halen,die vertellen precies als het aan je Bobine of je injector ligt
Bobine dan is hij nat
Injectie is hij wit(komt niks uit) of zwart(blijft open staan) ipv bruin
Bobine dan is hij nat
Injectie is hij wit(komt niks uit) of zwart(blijft open staan) ipv bruin
Wij hebben ook eens een 320i gehad die maar op 5 cilinders liep, dit lag aan de computer, schijnt dat dit vooral bij de pre facelift wel eens voorkomt.
duur grapje als je daar na 6 nieuwe bougies en 6 nieuwe bobines pas achter komt.
duur grapje als je daar na 6 nieuwe bougies en 6 nieuwe bobines pas achter komt.
Het kan altijd erger. Mijn M54 had altijd problemen met de koude start op cil. 5 Dat bleken de klepstoters te zijn. Dat was me wel een bak werk!
If you always do what you always did, you always get what you always got!
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
- deepbass909
Zoals al aangegeven, lopen op 5 cilinders zal niet komen door een kapotte lambda of lmm. Er kunnen verschillende oorzaken zijn, om te beginnen de bougies/bobines. Controleer dus eerst eens de bougies, is er één nat, dan weet je in ieder geval zeker dat er wel brandstof ingespoten wordt.
Ik heb een ontstekingsstoring gehad door een defecte katalysator, die gaf teveel tegendruk, waardoor sommige cilinders niet lekker wouden ontsteken. Dit waren alleen wel telkens verschillende cilinders.
Uitlezen is het belangrijkste in dit geval. Lees de storing uit, wissel de bobine en bougie van de cilinder die een storing geeft, met een andere cilinder (bijv. cilinder 1 geeft storing, dan de bougie naar cilinder 2 en bobine naar cilinder 3). Gaat de storing naar cilinder 2 of 3, dan weet je eigenlijk al genoeg. Blijft het op één, dan wordt het helaas verder zoeken.
Ik heb een ontstekingsstoring gehad door een defecte katalysator, die gaf teveel tegendruk, waardoor sommige cilinders niet lekker wouden ontsteken. Dit waren alleen wel telkens verschillende cilinders.
Uitlezen is het belangrijkste in dit geval. Lees de storing uit, wissel de bobine en bougie van de cilinder die een storing geeft, met een andere cilinder (bijv. cilinder 1 geeft storing, dan de bougie naar cilinder 2 en bobine naar cilinder 3). Gaat de storing naar cilinder 2 of 3, dan weet je eigenlijk al genoeg. Blijft het op één, dan wordt het helaas verder zoeken.
Work in progress
Complete restauratie van de E36 323i cabrio
Complete restauratie van de E36 323i cabrio
heb ook eens een M50 op 5 cilinders gehad, check de bobines maar eens, kan best zijn dat er 1 stuk is!
>>>>Showroom E36's<<<<
-
Beetje laate reactie maar thanks voor alle reacties, heb laatst alle punten na gelopen maar alles was prima,
Maar heb het wel gevonden wat het was., bleek dat mijn afwaterings bak (hoe je het ook wil noemen :p ) onder de ruitewissers verstopt zat en waneer ik een rotonde nam en scherpe linkse bocht er water bij me DME kwam en de auto aardig in de war raakte, inmiddels verholpen geen problemen weer gehad (y)
Maar heb het wel gevonden wat het was., bleek dat mijn afwaterings bak (hoe je het ook wil noemen :p ) onder de ruitewissers verstopt zat en waneer ik een rotonde nam en scherpe linkse bocht er water bij me DME kwam en de auto aardig in de war raakte, inmiddels verholpen geen problemen weer gehad (y)