toerental onregelmatig en slaat af bij kou

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Schiphol

toerental onregelmatig en slaat af bij kou

Bericht door Schiphol » 24 dec 2014, 09:22

Heb het volgende probleem:
Als mijn E91, N46 koud is en ik start loopt hij de eerste 2 seconden mooi(al start hij wel wat zwaar), maar daarna zakt het toerental, lijkt het of hij op 3 poten gaat lopen en slaat dan af. Als hij warm is, is er geen probleem, behalve dat het toerental bij stationair steeds een beetje zakt en dan weer omhoog gaat met intervallen van ongeveer 2-3 seconden.
Ook als ik optrek gaat het niet vloeiend, ik heb het idee dat er elke 2-3 seconden iets wordt bij geregeld waardoor er of te weinig brandstof is, of te veel lucht, of ik weet het niet. Hij loopt niet lekker.
Wat heb ik al gedaan:
- bobines + bougies (die waren de laatste keer trouwens helemaal zwart)
- valvetronic sensor en motor vervangen
- gaskleppenhuis schoongemaakt
- vanos solenoids schoongemaakt
- Uitgelezen: geen storingen, behalve de stuursensor (moet ik een keer schoonmaken, dan is dat opgelost)
Iemand een idee?

Bmw-0546

Re: toerental onregelmatig en slaat af bij kou

Bericht door Bmw-0546 » 25 dec 2014, 04:28

Misschien een probleem met je luchtmassameter ff controleren. Als je de stekker eruit haalt en de auto valt uit, is ie niet goed.

Emiel91

Bericht door Emiel91 » 23 jan 2015, 21:06

Hoi,

ik had soortgelijke problemen. Motor gaf ook geen enkele storing aan, maar bij het uitlezen bij de de garage bleek dat één van de injectoren stuk was waardoor een cylinder onregelmatig (of niet) liep. Injector laten vervangen en probleem was verholpen.

Injector kostte ongeveer 260 euro (niet origineel BMW geloof ik) en 3 uur arbeidsloon. Heb direct de wervelkleppen laten verwijderen en de gloeibougies laten checken aangezien het inlaatspruitstuk toch los moest.

Succes met de oplossing, ik hoop dat dit je helpt.

Schiphol

Bericht door Schiphol » 26 jan 2015, 18:23

Dank jullie wel..
Injectoren zijn het denk ik niet want ik rijd op LPG directe inspuiting.
Ik heb hem uitgelezen en zag geen storing op de injectoren.
Luchtmassa meter heb ik al eens vervangen, maar ik zal het eens proberen, stekkertje los en kijken of ie uitvalt..

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”