achter geen geluid meer

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
BMWmarco

achter geen geluid meer

Bericht door BMWmarco » 12 aug 2008, 19:32

heey

heb vandaag een nieuw waterscherm in mijn rechtervoorportier gelijmd omdat ik hiervoor de airbag eruit heb gehad heb ik dus de accu los gekoppeld later alles weer aangesloten allemaal leuk en aardig.

maar nou start ik de auto zet mn radiootje aan heb ik achter geen geluid meer..... HOE KAN DIT??????

heb op de originele bekabeling achter een high low converter met hierop een versterker en die dan weer een sub en de achter speakers aanstuurt heb gezien dat de versterker ook niet meer ingeschakeld wordt heb alle zekeringen al gecheckt en er komt ook wel stroom bij de versterker maar geen geluid helaas.....

heb met t ontkoppellen van de accu alleen de plus los gehaald kan t zijn dat door het terugplaatsen [dit vonkt dan een beetje] er misschien iets in t systeem ergens doorgebrand is

of zijn er misschien verborgen zekeringen???

heeft er iemand een idee wat dit kan zijn????

alvast bedankt voor het meedenken

Chris

Re: achter geen geluid meer

Bericht door Chris » 12 aug 2008, 20:38

remote draad los? kabelbreuk? ik zou anders even alles doorpiepen..
//.00.-// > /.-////.-///.-

BMWmarco

Bericht door BMWmarco » 12 aug 2008, 20:43

zou wel gek zijn heb namelijk niets los gehad van de audio alleen in het deurpaneel van de voorste speaker een wit en een zwart stekkertje en die speelt gewoon dus heb ik dacht ik ook wel weer goed aangesloten

BMWmarco

Bericht door BMWmarco » 13 aug 2008, 09:00

stom stom stom

loop vanmorgen naar de auto en bedenk wat t probleem is ik heb wel de plus van de versterker weer aangesloten maar niet de plus van de high low converter dus daarom achter geen geluid......

dus in elk geval probleem weer opgelost

BoMeWm

Bericht door BoMeWm » 13 aug 2008, 16:58

Volgende keer eerst de massakabel loskoppelen en dan de plus. Terugzetten in omgekeerde volgorde, dus eerst plus en dan min, dat is de juiste procedure. :) Op jouw manier loop je ook nog het risico dat de losse pluspool massa aan de auto raakt, met sluiting als gevolg. (|

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”