dpf off egr off chiptuning
-
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 20:04
Re: dpf off egr off chiptuning
Roetfilter verwijderen .com is dus goed? Hebben tot nu toe wel de beste prijs. Is wel een ritje.. iemand enig idee voor de roetmeting op de Belgische keuring? Mijn auto is van 2005.. ik wil echt wel niet riskeren dat ik niet meer door de keuring geraak..
Re: dpf off egr off chiptuning
Ik ben nog steeds dik tevreden over http://www.roetfilter-verwijderen.com/
Stel je niet te veel voor bij dit bedrijf. Het is een eenmanszaak met een aantal hulpjes.
Hij heeft alleen een brug, slijptol, lasapparaat en laptop.
Groter is zijn garage ook niet.
Maar wel kennis van zaken
Stel je niet te veel voor bij dit bedrijf. Het is een eenmanszaak met een aantal hulpjes.
Hij heeft alleen een brug, slijptol, lasapparaat en laptop.
Groter is zijn garage ook niet.
Maar wel kennis van zaken
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Re: dpf off egr off chiptuning
Ik ben er vandaag ook geweest en er ook prima tevreden over! Na 2,5u was het gepiept en heb af en toe meegekeken . Mooie prijs en WAT een verschil qua vermogen
Re: dpf off egr off chiptuning
fuseekogel schreef: Bovendien vele vrachtwagens hebben een roetfilter en dat gaat vrijwel altijd goed. Bij ons op het werk hebben wij een transportbedrijf welke 1 miljoen doet met zijn wagens, zijn allemaal euro 4 en hebben roetfilter dus, nooit de turbo of roetfilter...
Ik rij dagelijks vrachtwagen, Euro5+ (EEV). Dat is natuurlijk wel "a whole different ballgame"
Veel volgas en altijd flinke belasting, daar is de boel ook op berekend en houd je roetfilter schoon.
Zoals de vrachtwagen rijd je niet met je personenwagen, dat gaat gewoon niet Daarentegen zou het wel een stuk beter voor je filter zijn om veelvuldig vol vermogen te rijden.
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 12 mei 2014, 13:30
Re: dpf off egr off chiptuning
Ik denk dat de roetfilter problemen veroorzaakt worden door een x aantal andere factoren. Kijk bijvoorbeeld naar de motoren die niet op temperatuur komen waarbij de bestuurder geen idee heeft. Waarbij bij onderhoud dit niet eens opgemerkt wordt...
Verder weet ik niet hoe jij vrachtwagen rijdt en wat voor werk je exact doet. De wagens waar ik over spreek rijden 30 min (50 ton) en gaan dan lossen, rijden leeg weer terug om het kunstje te herhalen.
Verder weet ik niet hoe jij vrachtwagen rijdt en wat voor werk je exact doet. De wagens waar ik over spreek rijden 30 min (50 ton) en gaan dan lossen, rijden leeg weer terug om het kunstje te herhalen.
-
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 20:04
Re: dpf off egr off chiptuning
Maakt allemaal niet uit... Logica leert ons dat egr, swirl flaps, roetfilter niet goed is voor je motor. Je krijgt hogere onderhoudskosten, meer slijtage, meer inwendige vervuiling van je motor,... Etc etc... De enige reden waarom zulke zaken gemonteerd worden is voor de emissienormen en het milieu. Denk je echt dat vervuilde lucht terug een motor inzuigen gezond is voor de motor? Dan lijkt mij een verbranding van schone lucht en brandstof toch beter. Komt nog bij dat het hier gaat om een personenwagen en geen vrachtwagen. En deze personenwagen rijdt dagelijks slechts een 12 KMS dus al die extra vervuiling en filter die kan verstoppen kunnen we wel missen.. niet? Ik ben het beu om geld uit te geven aan garages die blijkbaar ALLEMAAL slecht onderhoud uitvoeren en dingen over het hoofd zien.. Verder ivm met de uitvoering van de chip en dpf... Belangrijkste voor mij is dat het goed gedaan is , het leeghalen vn de dpf onzichtbaar is en dat de software degelijk is.
Re: dpf off egr off chiptuning
Als je de EGR functie opzoekt dan staat daarbij dat deze de verbrandingstemperatuur doet dalen, om NOx tegen te gaan. Alsmede "zou" deze hogere verbrandingstemperatuur nefast zijn voor de motor.
Je mag zeggen wat je wil maar ik ben een voorstander van die filters. Wat ikzelf inadem vind ik nogaltijd belangrijker dan de wagen. Ik weet dat ze niet perfect zijn, maar nogal beter dan geen.
Fuseekogel heeft gelijk : Een dieselwagen die gebruikt word voor wat hij dient (lagere afstanden) en die mooi op temperatuur komt zal een filter hebben die zeer lang meegaat.
Je mag zeggen wat je wil maar ik ben een voorstander van die filters. Wat ikzelf inadem vind ik nogaltijd belangrijker dan de wagen. Ik weet dat ze niet perfect zijn, maar nogal beter dan geen.
Fuseekogel heeft gelijk : Een dieselwagen die gebruikt word voor wat hij dient (lagere afstanden) en die mooi op temperatuur komt zal een filter hebben die zeer lang meegaat.
Laatst gewijzigd door tom_il op 22 dec 2014, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
525d E61 2007 pre-LCI
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 12 mei 2014, 13:30
Re: dpf off egr off chiptuning
Als je 12 km per dag rijdt kan je niet serieus volhouden dat een roetfilter voor inwendige slijtage zorgt. Ik kan niet veel verzinnen wat slechter voor je auto is dan dat. En dan bedoel ik die 12 km rijden en niet het roetfilter
Roetfilter is duur, ach ook dat valt mee, zijn inmiddels andere oplossingen voor die goedkoper zijn. Bovendien als je berekend wat er aan banden onder is gegaan in die 200.000 km denk ik dat je op een hoger bedrag dan dat uitkomt.
Tijdens de APK hoeft de keurmeester alleen maar een vinger door je uitlaatpijp te halen of te kijken of deze zwart is en je hangt..
Roetfilter is duur, ach ook dat valt mee, zijn inmiddels andere oplossingen voor die goedkoper zijn. Bovendien als je berekend wat er aan banden onder is gegaan in die 200.000 km denk ik dat je op een hoger bedrag dan dat uitkomt.
Tijdens de APK hoeft de keurmeester alleen maar een vinger door je uitlaatpijp te halen of te kijken of deze zwart is en je hangt..
Re: dpf off egr off chiptuning
Aan mijn uitlaat zie ik geen verschil tussen voor en na de ingreep.
Jullie hebben allemaal gelijk. Er zijn voors en tegens.
Met is vast beter. Zonder is de weg van de minste weerstand.
12km met een dergelijke diesel is vragen om problemen.
Jullie hebben allemaal gelijk. Er zijn voors en tegens.
Met is vast beter. Zonder is de weg van de minste weerstand.
12km met een dergelijke diesel is vragen om problemen.
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
-
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 20:04
Re: dpf off egr off chiptuning
Gelukkig rijdt hij 2 dagen in de week een flinke rit.. van om en bij de 90 km.. Dus zal wel meevallen, voordien ook altijd diesel gereden en het enige waar ik ooit last mee had is, rara de egr kleppen.. In elk geval gaat de milieucrap eruit bij mij.. er zijn heel wat zaken die ons milieu veel beter helpen dan dat wij onze autos moeten beperken en verneuken. Op mijn motos ook altijd verwijderd en dit leverde al gauw wat meer power op en een vlotter draaiende motor.. Ik zag dat iemand poste dat hij nog steeds tevreden is over roetfilterverwijderen.. Hoe lang ben je al tevreden?? Ik heb nog van niet veel mensen lange termijn ervaringen gelezen en deze zijn natuurlijk het belangrijkste. Los van het feit of het nu wel of niet goed is om te doen, nog goede adressen? Je hoort nogal wat horrorverhalen..
-
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 20:04
Re: dpf off egr off chiptuning
Ow ja heb al met meerdere garagehouders gesproken over het nut van egr en roetfilters en die zeggen allemaal hetzelfde.. Zit er alleen maar op om aan de emissienorm te voldoen. . Dus een bmw garagehouder zegt dit, een wegenwachter zegt dit, een mercedesgaragehouder zegt dit en enkele anderen bevestigen dit dus waarom zijn er dan egr dpf lovers?
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 12 mei 2014, 13:30
Re: dpf off egr off chiptuning
Ik ben geen roetfilter lover, echter het zit er nu eenmaal op. EGR zou ik misschien nog wel dicht willen laten zetten om de motor inwendig schoner te houden. Als ik zo bezig zou zijn met vermogen had ik ook een 535D gekocht ipv een 525D. In jouw geval een 540 of 550, want zelfs met het "lange" ritje is het kostentechnisch de diesel de verkeerde keuze, zeker als je zo'n moeite heb met roetfilters.
Roetfilters zijn er voor de beperking van fijnstof, wij kunnen daar lang of kort over praten maar dat is gewoon beter voor het milieu. De discussie in hoeverre personen wagens verantwoordelijk zijn voor de vervuiling is discutabel, echter niets doen is geen optie.
Roetfilters zijn er voor de beperking van fijnstof, wij kunnen daar lang of kort over praten maar dat is gewoon beter voor het milieu. De discussie in hoeverre personen wagens verantwoordelijk zijn voor de vervuiling is discutabel, echter niets doen is geen optie.
-
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 20:04
Re: dpf off egr off chiptuning
Jah met de belgische wegentaksen e.d is 535 geen optie voor mij. Te duur .. en uitgerekend zou een 525 i me teveel kosten aan benzine dus jah......
-
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 20:04
Re: dpf off egr off chiptuning
Zijn er van al die doemdenkers eigenlijk wel mensen die überhaupt dit soort aanpassingen hebben laten uitvoeren en er dus ook hands on ervaringen mee hebben?? En ieder zijn mening maar heb hiervoor ook 6jaar diesel gereden, zelfde gebruik daarvoor 110k op een diesel, zelfde gebruik,...... Alleen nog maar last gehad met de milieucrap.