Bmw cruise controle coderen?

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
stef_bmw

Bmw cruise controle coderen?

Bericht door stef_bmw » 31 dec 2014, 17:09

Beste leden,

Ik heb al een tijdje mijn acc sensor kapot, en mis de cruise toch wel, aangezien ik een nieuwe sensor nogal prijzig vind is de vraag of er een manier is om via codering of iets dergelijks me acc even om te zetten naar gewone standaard cruise controle? Zodat ik wel me gewone cruise kan gebruiken.

Wie o wie kan me helpen met me vraag :)

DychoNN

Re: Bmw cruise controle coderen?

Bericht door DychoNN » 02 jan 2015, 22:06

Heb hier destijds met mijn broer ook naar gekeken. Die had ook de ACC sensor kapot en wilde deze tijdelijk ook even niet vervangen. Ik heb hier toen de tijd niks over kunnen vinden. Heb wel geprobeerd om de acc functie uit te coderen, maar dit gaf geen resultaat dat de cruise control zonder het oog ging werken.

Beste is om deze gewoon te vervangen voor een gebruikt exemplaar van bijvoorbeeld ebay en dan het vin nummer te coderen in je nieuwe acc oog. Nieuw zijn deze dingen inderdaad vrij duur.

Source

Re: Bmw cruise controle coderen?

Bericht door Source » 04 jan 2015, 10:56

Je kan proberen om de acc optie te verwijderen en de cruise control met remfunctie toe te voegen. Uit het hoofd weet ik niet of de sleepring hetzelfde is maar als je de normale cruise control hebt dan is de ring wel anders.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”