heftige trilling op het stuur af en toe??
heftige trilling op het stuur af en toe??
Ik heb af en toe heftige trillingen op het stuur, het is dus niet constant.
Ik dacht eerst dat hij uit gebalanceerd moet worden maar dan zou hij altijd moeten blijven trillen toch?
Dus ik denk dat het de draagarm rubbers zijn kan dat???
ze zijn vorig jaar vervangen zou dat het kunnen zijn?
Ik dacht eerst dat hij uit gebalanceerd moet worden maar dan zou hij altijd moeten blijven trillen toch?
Dus ik denk dat het de draagarm rubbers zijn kan dat???
ze zijn vorig jaar vervangen zou dat het kunnen zijn?
Wie achter de kudde aanloopt, loopt altijd door de stront!
Re: heftige trilling op het stuur af en toe??
Bij welke snelheid heb je dat?
Kan mij herinneren dat ik er last van had tussen de 80 a 120km bij een andere auto maar dat lag aan het feit dat ik de loodjes op mijn velgen kwijt was geraakt of beter gezegd deze hadden losgelaten.
Trilt je stuur alleen maar of heb je ook last van trillingen op je bodemplaat?
Kan mij herinneren dat ik er last van had tussen de 80 a 120km bij een andere auto maar dat lag aan het feit dat ik de loodjes op mijn velgen kwijt was geraakt of beter gezegd deze hadden losgelaten.
Trilt je stuur alleen maar of heb je ook last van trillingen op je bodemplaat?
Laatst gewijzigd door Bart70 op 25 dec 2014, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
ja de bodemplaat trilt ook en het is inderdaad met een hogere snelheid.
-
- Contacteer:
Remklauw die blijft hangen... Krik je auto eens op en draai eens met je wiel een paar keer rond. Dit moet gewoon normaal soepel gaan. Waarschijnlijk is dit lastig aan 1 of 2 kanten.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Ik zou met het simpelste gaan beginnen: banden/velgen even na laten kijken en even kijken of de loodjes nog goed zijn / erop zitten. Mogelijk dat daar het probleem in zit.barry2830 schreef:ja de bodemplaat trilt ook en het is inderdaad met een hogere snelheid.
En wat @matheeuwissen zeg kan je dan ook direct controleren.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Je hoeft hiervoor niet per se de wagen op te krikken, let gewoon op of de auto terug rolt als je op een lichte schuine helling staat, blijft ie staan terwijl je de koppeling inhoud dan loopt gegarandeerd 1 (of meerdere) van je remmen aan.matheeuwissen schreef:Remklauw die blijft hangen... Krik je auto eens op en draai eens met je wiel een paar keer rond. Dit moet gewoon normaal soepel gaan. Waarschijnlijk is dit lastig aan 1 of 2 kanten.
Je kunt ook gewoon in zijn 1ste versnelling heel rustig optrekken op een vlakke weg en dan moet de wagen gewoon langzaam uitrollen en niet op het laatst plotseling stilstaan.......
Wanneer je een vermoeden hebt dat 1 van je remmen aanloopt, de wagen aan de kant zetten en aan je velgen voelen welke wiel flink warm is, dan heb je gelijk de boosdoener te pakken, meestal een remzuiger die vast zit, kan ook nog dat je remklauw niet gangbaar is.......
Die van mij is binnenkort ook aan de beurt, had eerst de rechterkant vastziiten ( Nu opgelost ) , maar nu is de linkerkant regelmatig tegen aan het werken....

Ik ga die hele remmerij voor vervangen, dus remklauwen, remblokken plus schijven.........daarna het hele koelsysteem nog preventief aanpakken en dan moet ie toch weer wat probleemloze km's kunnen maken

Bij twijfel kun je dan natuurlijk wel de wagen op een 2 koloms brug zetten en de wielen op vrij draaien kontroleren

You can't allways get what u want........
Ik ga morgen even kijken wat het is, ik heb de remmen een paar maanden geleden al gedaan het toen een rem die niet goed teug kwam, was toen afkeur.
Misschien is het nu de andere kant.
Misschien is het nu de andere kant.
-
Altijd opkrikken, als je het op de bovengenoemde manier doet heb je de massa van de auto die meehelpt met rollen. Door per wiel te controleren ben jeveel nauwkeuriger.
Daar heb je idd gelijk in, maar als je een trilling in je stuur voelt, dan loopt die al redelijk zwaar aan en blijft je wagen echt wel staan op een lichte helling, heb ikzelf al meegemaakt vandaar mijn oplossing....
En ik heb er als laatste ook bij vermeld, bij twijfel , de wielen omhoog
En ik heb er als laatste ook bij vermeld, bij twijfel , de wielen omhoog

Laatst gewijzigd door Bart70 op 02 jan 2015, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
You can't allways get what u want........
het was inderdaad een rem die vast zat :-)