Aantal belangrijke vragen ! HELP

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
annlociq

Aantal belangrijke vragen ! HELP

Bericht door annlociq » 01 jan 2015, 18:30

Beste bmw fans!,

Ik ben een 18 jarige student die een bmw e46 2002 318I in zijn bezit heeft met 177777 km op de teller,
Auto heb ik met mijn vader gekocht , Door mijn vader ben ik ook een bmw gek geworden.
Ik zal me Voorstellen met foto's en gegevens alleen heb op het moment geen tijd voor, toch hoop ik dat jullie mij kunnen helpen!.

Heb een aantal vragen of opmerkingen waar jullie misschien meer van af weten:

1. Mijn brandstofmeter doet het niet geen idee waarom?
2.als ik flink gas geef hoor je een piep achtige geluid die maar constant aanwezig is, bij het veel gassen(doordrukken)
3.In mijn kofferbak zit een originele bmw cd-speler,hij gaat niet open.
4,als ik gas loslaat echt helemaal voel je echt dat de auto terug trekt lijkt wel met een shock achtig gebeure.

Op meer kom ik op dit moment niet, het is een fijne auto rijd lekker mijn vader ze 3de bmw al in 10 jaar tijd.
Ik maak me een beetje zorgen ben van plan om naar een bmw dealer te gaan maar ben bang dat het veel zult kosten.
Ik hoop echt dat jullie mij wat tips en misschien zelfs een antwoord kunnen geven wat de oorzaken zijn
ERG BEDANKT!

Groetjes Kadir!

Bart70
Contacteer:

Re: Aantal belangrijke vragen ! HELP

Bericht door Bart70 » 01 jan 2015, 21:15

Beste Kadir,

Iedereen is welkom op het forum, echter wordt het wel op prijs gesteld als je jezelf eerst even voorstelt in het voorsteltopic.

Zoals gezegd, geen verplichting, maar wel zo netjes vinden we hier en het wordt zeer gewaardeerd :duim:

Heb je hulp nodig met betrekking tot het forum, dan kun je altijd een van de moderators benaderen, we zullen je dan zo spoedig mogelijk proberen te helpen.

bmw316

Bericht door bmw316 » 01 jan 2015, 21:48

Punt 4 kan de hardyschijf zijn. Deze zit tussen de aandrijfas en de versnellingsbak. Wanneer je het gas loslaat stopt hij met het aandrijven van de as en gaat hij remmen op de wielen. Wanneer de hardyschijf versleten is zit hier speling op en voel je dat. Je kunt dit vrij eenvoudig nakijken.
http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... o/pic6.jpg

Mattijs

Bericht door Mattijs » 01 jan 2015, 22:00

Punt 1 en 3, om te beginnen eens je zekeringen nakijken.
Wat punt 2 betreft zou dit je differentieel kunnen zijn, gierend/zoemend geluid...

Succes ermee
Live your life sideways

annlociq

Bericht door annlociq » 02 jan 2015, 19:15

bmw316: Erg bedankt ik zal dit meenemen en naar laten kijken! top,
mattijs: inderdaad zoemen geluid bij het stevig gassen en als jet normaal trapt niks aan de hand.

Ik hoop voor wat meer tips of help erg bedankt!!! iedereen

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”