BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Op oudjaarsdag nog de deal helemaal kunnen afronden en m'n nieuwe Bimmer mee naar huis kunnen nemen!
Voorkantje
Achterkantje
Het is niet een super opvallende verschijning, maar zo heb ik m'n auto's het liefst: wolf in schaapskleren. Eigenlijk zou dan de type-aanduiding nog weggehaald moeten worden. Of vervangen door "dieseltje"
En de "Updated Look Automatic Shift Knob For BMW E60 Illuminated Knob For Left Hand Drive Vehicles (E6) Automatic/Steptronic Transmission 2014 STYLE" was veel sneller dan verwacht ook binnen gekomen. Ik parkeer m'n net vers aangekochte auto en ik zie een UPS kerel naar de deur lopen, zo snel had ik het niet verwacht (29ste besteld, 31ste binnen vanuit de USA), maar je hoort me zeker niet klagen.
Voorkantje
Achterkantje
Het is niet een super opvallende verschijning, maar zo heb ik m'n auto's het liefst: wolf in schaapskleren. Eigenlijk zou dan de type-aanduiding nog weggehaald moeten worden. Of vervangen door "dieseltje"
En de "Updated Look Automatic Shift Knob For BMW E60 Illuminated Knob For Left Hand Drive Vehicles (E6) Automatic/Steptronic Transmission 2014 STYLE" was veel sneller dan verwacht ook binnen gekomen. Ik parkeer m'n net vers aangekochte auto en ik zie een UPS kerel naar de deur lopen, zo snel had ik het niet verwacht (29ste besteld, 31ste binnen vanuit de USA), maar je hoort me zeker niet klagen.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Gefeliciteerd met je aankoop, met deze wolf in schaapskleren rij je heel wat auto's het snot voor de ogen
Ik had toen mijn E61 535d nog laten tunen ook.. Wordt het meer een monster dan wolf van.
Nog mod plannen? Persoonlijk had ik het hout laten spuiten of wrappen..
Ik had toen mijn E61 535d nog laten tunen ook.. Wordt het meer een monster dan wolf van.
Nog mod plannen? Persoonlijk had ik het hout laten spuiten of wrappen..
Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Heerlijke bak heb je daar
Het kleinere broertje rijdt ook erg goed . Waar heb je de automaatpook (knop) besteld en is die makkelijk aan te sluiten? (heb je dat zelf gedaan?). Vind het erg mooi kijken
Het kleinere broertje rijdt ook erg goed . Waar heb je de automaatpook (knop) besteld en is die makkelijk aan te sluiten? (heb je dat zelf gedaan?). Vind het erg mooi kijken
Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Mooie bolide. Ikzelf heb deze pook erin gezet:
http://www.ebay.com/itm/BMW-LED-Gear-Sh ... 4e&vxp=mtr
Ergens kunnen vinden voor 100 euro. Is even zoeken maar die heb je ook zo gevonden denk ik. Ik hoop dat je wat meer geluk hebt met je 535D als vele andere die hier om hulp komen vragen. Het blijkt nogal eens een zorgenkindje te zijn. Nu heb ik een 530D en helaas ook al het nodige mogen vervangen. Maar toch, het blijven de fijnere wagens om mee rond te touren.
Freude Am Fahren
http://www.ebay.com/itm/BMW-LED-Gear-Sh ... 4e&vxp=mtr
Ergens kunnen vinden voor 100 euro. Is even zoeken maar die heb je ook zo gevonden denk ik. Ik hoop dat je wat meer geluk hebt met je 535D als vele andere die hier om hulp komen vragen. Het blijkt nogal eens een zorgenkindje te zijn. Nu heb ik een 530D en helaas ook al het nodige mogen vervangen. Maar toch, het blijven de fijnere wagens om mee rond te touren.
Freude Am Fahren
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
@Edgar: Ik houd het op wolf voorlopig
Tenzij het roetfilter stuk gaat, dan zal het wel die EGR - Roetfilter - Tuning combo gaan worden, maar dat hoop ik eerlijk gezegd voorlopig nog niet te hoeven doen.
Het hout laat ik lekker zo, ik ben een beetje ouderwets wat dat betreft, ik vind dat hout hartstikke mooi staan juist.
Wat betreft mod plannen: alleen nog de witte verlichting met rode wijzers van de klokken in het dashboard en wellicht nog eens wat sterkere LEDs in de angel eyes ringen. De huidige ringen vind ik nu zo zwakjes afsteken naast de xenon..
@Quadrantz: die pook heb ik hier vandaan. Ze hebben daar de LCI look en de 2014 STYLE look (die ik dus gekozen heb).
Ik vind die LCI look ook wel wat hebben, maar het feit dat daar 2 knoppen op zitten waarvan er maar eentje werkt, dat stond me tegen...
Je krijgt er een doorlus kabelsetje bij. Er is ook een instructievideo van.
De stekkertjes van onze auto's zijn lichtjes anders dan die in de video, maar met gezond boerenverstand kom je er wel uit. Ik vond voornamelijk de brute kracht waarmee je de pook moet lostrekken nog het meest griezelige om te doen.
@avdakker: Ik heb al ontdekt dat de koelvloeistof niet op temperatuur komt. Op de snelweg komt de temp niet boven de 68 graden uit. Ook doet de automaat lichtjes "zagen" / op en neer dansen in het toerengebied onder de 2000 rpm. Dit gebeurt zowel bij constant gas (cruise control) als bij optrekken met weinig gasgeven.
Deze dingen heb ik meteen gemeld bij de garage, daar gaat donderdag naar gekeken worden. Ik heb 6 maanden garantie, ik ben vast van plan om de auto tip top in orde te laten zijn voordat die termijn verstreken is.
Die temp zullen ze snel kunnen oplossen met een paar nieuwe thermostaten, maar dat zagen... dat heb ik ook wel eens gehad met een Volvo V70 T5 en dat hebben ze nooit kunnen oplossen...
Vandaag even wat gespeeld met de hidden menu's om de koelvloeistof temp te meten, maar ook om de snelheid digitaal weer te geven. Wat me daar bij opvalt, is dat die snelheid gewoon de échte kilometers zijn!
Ik heb m'n navigatie er naast gehad en die snelheden kwamen exact overeen. Ik heb zelfs even 180 gereden, omdat dan een percentuele afwijking wat beter zichtbaar zou zijn, maar de snelheid blijft spot-on met de navi.
Zou dat de snelheid zijn die door de BMW navi wordt gemeten misschien?
Morgen ga ik de automaat-reset procedure doen. Kijken of me dat nog wat gaat brengen.
Tenzij het roetfilter stuk gaat, dan zal het wel die EGR - Roetfilter - Tuning combo gaan worden, maar dat hoop ik eerlijk gezegd voorlopig nog niet te hoeven doen.
Het hout laat ik lekker zo, ik ben een beetje ouderwets wat dat betreft, ik vind dat hout hartstikke mooi staan juist.
Wat betreft mod plannen: alleen nog de witte verlichting met rode wijzers van de klokken in het dashboard en wellicht nog eens wat sterkere LEDs in de angel eyes ringen. De huidige ringen vind ik nu zo zwakjes afsteken naast de xenon..
@Quadrantz: die pook heb ik hier vandaan. Ze hebben daar de LCI look en de 2014 STYLE look (die ik dus gekozen heb).
Ik vind die LCI look ook wel wat hebben, maar het feit dat daar 2 knoppen op zitten waarvan er maar eentje werkt, dat stond me tegen...
Je krijgt er een doorlus kabelsetje bij. Er is ook een instructievideo van.
De stekkertjes van onze auto's zijn lichtjes anders dan die in de video, maar met gezond boerenverstand kom je er wel uit. Ik vond voornamelijk de brute kracht waarmee je de pook moet lostrekken nog het meest griezelige om te doen.
@avdakker: Ik heb al ontdekt dat de koelvloeistof niet op temperatuur komt. Op de snelweg komt de temp niet boven de 68 graden uit. Ook doet de automaat lichtjes "zagen" / op en neer dansen in het toerengebied onder de 2000 rpm. Dit gebeurt zowel bij constant gas (cruise control) als bij optrekken met weinig gasgeven.
Deze dingen heb ik meteen gemeld bij de garage, daar gaat donderdag naar gekeken worden. Ik heb 6 maanden garantie, ik ben vast van plan om de auto tip top in orde te laten zijn voordat die termijn verstreken is.
Die temp zullen ze snel kunnen oplossen met een paar nieuwe thermostaten, maar dat zagen... dat heb ik ook wel eens gehad met een Volvo V70 T5 en dat hebben ze nooit kunnen oplossen...
Vandaag even wat gespeeld met de hidden menu's om de koelvloeistof temp te meten, maar ook om de snelheid digitaal weer te geven. Wat me daar bij opvalt, is dat die snelheid gewoon de échte kilometers zijn!
Ik heb m'n navigatie er naast gehad en die snelheden kwamen exact overeen. Ik heb zelfs even 180 gereden, omdat dan een percentuele afwijking wat beter zichtbaar zou zijn, maar de snelheid blijft spot-on met de navi.
Zou dat de snelheid zijn die door de BMW navi wordt gemeten misschien?
Morgen ga ik de automaat-reset procedure doen. Kijken of me dat nog wat gaat brengen.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
je koppelomvormer is in ieder geval al versleten. dat verklaard ook het zagen.
Hij kan hem niet meer vastgrijpen
Verder even de egr thermostaat en de hoofdthermostaat vervangen en je wagen komt ook weer op temperatuur.
68 graden is erg laag
Hij kan hem niet meer vastgrijpen
Verder even de egr thermostaat en de hoofdthermostaat vervangen en je wagen komt ook weer op temperatuur.
68 graden is erg laag
Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Hoi,
De koppelimvormer is idd versleten, was bij mij ook en is onder garantie nog vervangen.
Ik zou daar bij de garage op aandringen, is nl een erg duur grapje om zelf te betalen...
Succes en veel plezier met de 535d
De koppelimvormer is idd versleten, was bij mij ook en is onder garantie nog vervangen.
Ik zou daar bij de garage op aandringen, is nl een erg duur grapje om zelf te betalen...
Succes en veel plezier met de 535d
Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Mooie wagen met een beul van een motor.
Automaat zou ik zeker even na laten kijken.
Automaat zou ik zeker even na laten kijken.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Ja, ik ben voor 90% zeker dat het de koppelomvormer is. Ik denk alleen dat m'n garage er nog niet aan wil. Ik ga het donderdag wel horen. Als ik 'm 's ochtends ga brengen zal ik wel een duw in de juiste richting geven
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Ik ben het ermee oneens. Ik heb precies hetzelfde gehad. Na een spoelbeurt van de bak was dit totaal verdwenen, ik zou eerst de dealer overtuigen dat er op zn minst 20 liter Shell M 1375.4 doorheen gespoeld dient te worden dan afvullen met schone olie en een nieuw filter erin. Als jouw bak verder geen kuren vertoont, grote kans dat het schommelen weg is. Spoelen met reinigingsmiddel raad ik proefondervindelijk af.Degids schreef:Ja, ik ben voor 90% zeker dat het de koppelomvormer is.
Verder heb je een prachtig exemplaar gekocht, hou de glimmende kant boven en dit forum in de gaten
Veel veilige maar fantastische kms gewenst.
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Eventueel een M-Pakket onder zo'n zware 535D ! Oogt altijd sportief en mooi ! In combinatie van beide
viewtopic.php?f=535&t=41782 [My BMW 520DAs - M Sportpakket - 02/2011 ]
Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Dat wil daarom niet zeggen dat het de koppelomvormer niet is.Knakkel schreef:Ik ben het ermee oneens. Ik heb precies hetzelfde gehad. Na een spoelbeurt van de bak was dit totaal verdwenen, ik zou eerst de dealer overtuigen dat er op zn minst 20 liter Shell M 1375.4 doorheen gespoeld dient te worden dan afvullen met schone olie en een nieuw filter erin. Als jouw bak verder geen kuren vertoont, grote kans dat het schommelen weg is. Spoelen met reinigingsmiddel raad ik proefondervindelijk af.Degids schreef:Ja, ik ben voor 90% zeker dat het de koppelomvormer is.
Verder heb je een prachtig exemplaar gekocht, hou de glimmende kant boven en dit forum in de gaten
Veel veilige maar fantastische kms gewenst.
Schommelen krijg je als de lockup niet goed werkt.
Soms kan dit opgelost worden door nieuwe olie in de bak.
Typisch probleem, veel rond te vinden op net.
Zelf zou ik in dit geval nooit genoegen nemen met een spoelbeurt. Binnenbrengen bij een automaat specialist zodat je zeker bent dat het niet opnieuw buiten garantie periode.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Dat lijkt mij ook het beste, Tom. Maar je koopt niet een wagen om na enkele dagen al langs specialisten te moeten gaan, omdat er wat aan mankeert. Mijns inziens had je dat beter met een aankoop-keuring kunnen voorkomen.tom_il schreef: Binnenbrengen bij een automaat specialist
De vraag is nu: hoeveel gaat de dealer betalen aan het verhelpen van dit mankement?
Ik denk niet dat ze de koppelomvormer kostenloos gaan vervangen, dus hoe gaan ze dit oplossen ...
En daar komt nog bij dat dit, zoals je zelf ook al zegt, een bekend probleem is.
En daar weet een BMW-dealer niks van?
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Ik heb de auto niet bij een dealer gekocht, maar bij mijn garage. Ik heb 6 maanden Bovag garantie. Ik heb overigens wel een aankoopkeuring laten doen bij BMW Specialist Gerrit Jonkers in Waardenburg.
Zij kwamen met een aantal puntjes (waaronder wervelkleppen) en die zijn ook gefixt.
Wat betreft M pakket: gaat niet gebeuren. Kost veel te veel geld en zelf zie je daar niets van als je aan het rijden bent. Ik houd juist van opties in het interieur. Zoals die pook en die klok-verlichting die ik ga laten doen. Eigenlijk moeten er ook bekerhouders in. Wie die auto nieuw heeft gekocht was niet helemaal lekker in z'n hoofd... Wel TV in de auto (pretty useless: ned 1, 2 en 3 ), maar geen bekerhouders of elektrisch inklapbare spiegels die ik 20 x per dag nodig heb!?
Oke oke, ik overdrijf, maar toch... geen bekerhouders??
Zij kwamen met een aantal puntjes (waaronder wervelkleppen) en die zijn ook gefixt.
Wat betreft M pakket: gaat niet gebeuren. Kost veel te veel geld en zelf zie je daar niets van als je aan het rijden bent. Ik houd juist van opties in het interieur. Zoals die pook en die klok-verlichting die ik ga laten doen. Eigenlijk moeten er ook bekerhouders in. Wie die auto nieuw heeft gekocht was niet helemaal lekker in z'n hoofd... Wel TV in de auto (pretty useless: ned 1, 2 en 3 ), maar geen bekerhouders of elektrisch inklapbare spiegels die ik 20 x per dag nodig heb!?
Oke oke, ik overdrijf, maar toch... geen bekerhouders??
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic