BMW E60 airbag storing passagierszijde
BMW E60 airbag storing passagierszijde
Beste Leden,
IK ben in het bezit van een E60 530d uit 2005.
Een tijdje terug kwam er een airbag storing van de bijrijderszijde in het beeld te staan. Na wat onderzoek te doen bleek dat een mogelijke oplossing was om de stekker onder de bijrijdersstoel er tussen uit te halen en de draden rechtstreeks op elkaar te verbinden. Dit pakte echter echter niet zo goed uit.
De storing bleef aanwezig en de elektrische stoel verstelling deed het niet meer. Ik weet 100% zeker dat alle draden goed zitten dit is meermaals gecontroleerd. Wanneer ik het aanstuurpaneel van de stoelverstelling van de bijrijdersstoel aansluit op de stekker van de bestuurdersstoel en deze aanstuur beweegt de bijrijdersstoel gewoon ( ondanks dat die op de stekker van de bestuurdersstoel zit) Hierdoor kan uitgesloten worden Dat de motor of de aansturing defect is geraakt. Bij een diagnose centrum bij mij in de buurt werd mij verteld dat de stekker terug geplaatst moest worden omdat hier een bepaalde weerstand in bleek te zitten die nodig scheen te zijn. Deze stekker is er weer terug in gezet echter zonder resultaat. Zowel de storing als de elektrische stoelverstelling zijn nog steeds een probleem.
Onlangs heb ik de wel bekende connector gekocht waardoor de computer denkt dat er altijd iemand op de bijrijdersstoel zit en dus altijd de airbag af zal gaan. Dit om uit te sluiten dat de mat in de passagiersstoel defect zou zijn. Dit helaas ook zonder resultaat.
De uitlees code die die geeft is: 9915 Passenger seat occupation recognition: communication error na het wissen komt deze meteen weer terug.
De accu is 100% en staat aan de druppelaar.
Ik hoop dat iemand dit probleem herkent of misschien een idee heeft hoe ik dit probleem de lucht uit kan helpen.
Alvast bedankt,
Groetjes Sjoerd
IK ben in het bezit van een E60 530d uit 2005.
Een tijdje terug kwam er een airbag storing van de bijrijderszijde in het beeld te staan. Na wat onderzoek te doen bleek dat een mogelijke oplossing was om de stekker onder de bijrijdersstoel er tussen uit te halen en de draden rechtstreeks op elkaar te verbinden. Dit pakte echter echter niet zo goed uit.
De storing bleef aanwezig en de elektrische stoel verstelling deed het niet meer. Ik weet 100% zeker dat alle draden goed zitten dit is meermaals gecontroleerd. Wanneer ik het aanstuurpaneel van de stoelverstelling van de bijrijdersstoel aansluit op de stekker van de bestuurdersstoel en deze aanstuur beweegt de bijrijdersstoel gewoon ( ondanks dat die op de stekker van de bestuurdersstoel zit) Hierdoor kan uitgesloten worden Dat de motor of de aansturing defect is geraakt. Bij een diagnose centrum bij mij in de buurt werd mij verteld dat de stekker terug geplaatst moest worden omdat hier een bepaalde weerstand in bleek te zitten die nodig scheen te zijn. Deze stekker is er weer terug in gezet echter zonder resultaat. Zowel de storing als de elektrische stoelverstelling zijn nog steeds een probleem.
Onlangs heb ik de wel bekende connector gekocht waardoor de computer denkt dat er altijd iemand op de bijrijdersstoel zit en dus altijd de airbag af zal gaan. Dit om uit te sluiten dat de mat in de passagiersstoel defect zou zijn. Dit helaas ook zonder resultaat.
De uitlees code die die geeft is: 9915 Passenger seat occupation recognition: communication error na het wissen komt deze meteen weer terug.
De accu is 100% en staat aan de druppelaar.
Ik hoop dat iemand dit probleem herkent of misschien een idee heeft hoe ik dit probleem de lucht uit kan helpen.
Alvast bedankt,
Groetjes Sjoerd
Laatst gewijzigd door noordip op 08 jan 2015, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: BMW E60 airbag storing passagierszijde
Ik weet eerlijk gezegd helemaal niet of dit gaat helpen, maar weet wel dat dit soms vreemde meldingen kan wissen/oplossen, het zal waarschijnlijk niet helpen omdat je niet alleen de melding hebt, maar het ook niet functioneert, maar niet geschoten is altijd mis denk ik dan maar
Haal de massa van de accu een half uur los en sluit hem dan weer aan.
Verder wordt het erg op prijs gesteld als je jezelf ook eerst even voorstelt in het voorsteltopic, geen verplichting, maar wel zo netjes
Haal de massa van de accu een half uur los en sluit hem dan weer aan.
Verder wordt het erg op prijs gesteld als je jezelf ook eerst even voorstelt in het voorsteltopic, geen verplichting, maar wel zo netjes
Al geprobeerd om het weer te te zetten naar de oude opstelling? Dus de bedrading zoals het zat?
Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
Hey Bart,
Voorstellen en profiel invullen was idd de volgende stap en inmiddels al uitgevoerd. Bedankt voor je bericht. De bmw heeft al meerdere keren s'nachts van de accu gestaan dit helaas ook zonder resultaat.
Hey Marco Ja na het terug zetten van de stekker zou die weer helemaal origineel moeten zijn maar helaas ook zonder resultaat
Gr Sjoerd
Voorstellen en profiel invullen was idd de volgende stap en inmiddels al uitgevoerd. Bedankt voor je bericht. De bmw heeft al meerdere keren s'nachts van de accu gestaan dit helaas ook zonder resultaat.
Hey Marco Ja na het terug zetten van de stekker zou die weer helemaal origineel moeten zijn maar helaas ook zonder resultaat
Gr Sjoerd
Ik zoek wel eens op ebay wat rond naar opties voor mijn bimmer. Zo is het mij opgevallen dat er blijkbaar ook veel een airbag storing veroorzaakt wordt door een defecte sensor?
Anyway, als je dan gaat kijken zie je dat er veel oplossingen geboden worden door middel van een connector.
Hier heb je er zo eentje:
http://www.ebay.nl/itm/BMW-Airbag-Bypas ... 4173ffe56c
Wellicht dat dit je een oplossing kan bieden?
Anyway, als je dan gaat kijken zie je dat er veel oplossingen geboden worden door middel van een connector.
Hier heb je er zo eentje:
http://www.ebay.nl/itm/BMW-Airbag-Bypas ... 4173ffe56c
Wellicht dat dit je een oplossing kan bieden?
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
In m'n vorige auto (E46) had ik ook zo'n connector geplaatst en toen had ik geen storing meer. Ik had ook elektrische stoelen die het nog goed deden maar heb toen niks verbonden ofzo van te voren.
Ik zou sowieso zo'n stekker bestellen ivm de airbag storing.
Ik zou sowieso zo'n stekker bestellen ivm de airbag storing.
Heren bedankt voor jullie reactie,
De connector waar jullie het over hebben heb ik al besteld en geplaatst. dat is wat ik bedoelde met het laatste stukje tekst. Helaas heeft dit ook geen effect gehad.
Toch bedankt
De connector waar jullie het over hebben heb ik al besteld en geplaatst. dat is wat ik bedoelde met het laatste stukje tekst. Helaas heeft dit ook geen effect gehad.
Toch bedankt
Vervelende storing begint dit te worden, heb je de bedrading al goed na gekeken, misschien ergens een draadbreuk ontstaan na het loshalen/vastzetten etc. ?
p.s. bedankt voor het voorstellen
p.s. bedankt voor het voorstellen
Bedrading dusdanig gecontroleerd dat ik gehele vloermat heb losgehaald om de draden te volgen vanaf de stoel tot naar het schutbord. Niks geks gevonden en alle massa punten voor de zekerheid opgeschuurd. Dipritmerend
-
Hang mij er niet aan op, ik weet het niet 1000% zeker. Maar volgens mij moet die storing eerst een reset hebben, dus simpelweg de connector erin doen is niet voldoende. De programmeer jongens hier weten dat vast wel, maar volgens mij moet je met connector en al bij iemand langs die dat voor je kan resetten.
Srs storingen dienen altijd gewist te worden. Geldt oa. ook voor de automaat ecu.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Even checken want hier word wel eens over gelogen door de verkopers.
Geeft hij nu steeds dat de passagier zijn gordel niet draagt ?
Indien neen, dan simuleerde de connector dat er niemand zit en zal de passagiers airbag dus niet afgaan.
Geeft hij nu steeds dat de passagier zijn gordel niet draagt ?
Indien neen, dan simuleerde de connector dat er niemand zit en zal de passagiers airbag dus niet afgaan.
525d E61 2007 pre-LCI
Maar dan zou de stoelbediening wel moeten werken nog toch ?
De storing is gereset nadat de connecter is geplaats. Maar schiet meteen weer terug hierna. Naar mijn idee kan uitgesloten worden dat de storing zich in de stoel mat bevind. Wel verkleurd de airbag storing op het dashboard soms van rood naar oranje.
Dan zou je toch gaan denken aan een slecht contact?
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.