Robolop Design
Robolop Design
Dank zij Hennep, heb ik forum ontdekt een paar jaar geleden. Een aantal hier, zullen al wel gezien hebben dat ik op het e46 DIY al wat dingen aan het posten ben. Maar ik wil ook wel eens iets posten op dit showroom.
Bmw is 323ci van 1999 met 160.000km op de teller staan.
Na lang zoekwerk, heb ik de wagen in Keulen gekocht. Ondertussen heb ik deze al 8 jaar, en ik zie EN rij er nog altijd even graag mee.
Onkosten heb ik nog niet gehad, buiten de gebruikelijke onderdelen die verslijten. Wagen staat altijd in de garage, en eens het Oktober is doet hij zijn jaarlijkse winterslaap onder een dekentje tot Maart.
Qua opties, was bijna alles aanwezig. Daarom had ik ook een 323 gekozen. Tv enzo, gans de reutemeteut.
Hier de eerst foto van toen ik hem ben gaan halen.
Bmw is 323ci van 1999 met 160.000km op de teller staan.
Na lang zoekwerk, heb ik de wagen in Keulen gekocht. Ondertussen heb ik deze al 8 jaar, en ik zie EN rij er nog altijd even graag mee.
Onkosten heb ik nog niet gehad, buiten de gebruikelijke onderdelen die verslijten. Wagen staat altijd in de garage, en eens het Oktober is doet hij zijn jaarlijkse winterslaap onder een dekentje tot Maart.
Qua opties, was bijna alles aanwezig. Daarom had ik ook een 323 gekozen. Tv enzo, gans de reutemeteut.
Hier de eerst foto van toen ik hem ben gaan halen.
Het gaat niet, bestaat niet.
Re: Robolop Design
Na een paar weken deze velgen gekocht. 18 duim.
Na wat rondgereden te hebben, had ik besloten om de wagen eens deftig te poetsen.
Ik heb van voor een beetje prul eraf gehaald zodat ik dat eens allemaal goed kon schoon maken. Hier kregen ze bijna een hartinfarct. Zijn ook niets gewoon hé.
Na wat rondgereden te hebben, had ik besloten om de wagen eens deftig te poetsen.
Ik heb van voor een beetje prul eraf gehaald zodat ik dat eens allemaal goed kon schoon maken. Hier kregen ze bijna een hartinfarct. Zijn ook niets gewoon hé.
Zo dan, dat is het betere schoonmaak werk zeg!
Die pakt het even grondig aan zeg !!
- Outside the Box
als iedereen dit nou maar bij zijn auto deed!
mijn showroom viewtopic.php?f=29&t=40928
E46 328 Coupe
E46 328 Coupe
-
Car detailing to the max
Mooie E46!
Ik mag ook graag de auto poetsen en steek er ook best wel wat uurtjes in vaak. De gedachten speelden bij mij ook vaak om hem op deze manier eens onder handen te nemen, om hem écht eens goed schoon te maken. Helaas heb ik daar de tijd/geduld/zin nog niet voor gemaakt, maar ik begrijp het volkomen
Ik mag ook graag de auto poetsen en steek er ook best wel wat uurtjes in vaak. De gedachten speelden bij mij ook vaak om hem op deze manier eens onder handen te nemen, om hem écht eens goed schoon te maken. Helaas heb ik daar de tijd/geduld/zin nog niet voor gemaakt, maar ik begrijp het volkomen
Na met een aantal mensen te hebben gepraat over produkten heb ik besloten om RIWAX te gebruiken.
Dit zijn de produkten die ik gekocht heb.
Na eerst de wagen grondig te hebben gewassen ben ik begonnen met hem te CLAYEN.
Toen ik de raad kreeg om dit als eerst te doen wilde ik dit niet geloven.Ik dacht vooral dat dit een mode verschijnsel was, tot ik het resultaat zag.
Hier een stukje propere clay.
Dan een paneel met wat zeepsop natgemaakt en begonnen te clayen.
Denk wel dat je goed kan zien wat er nog vanaf komt.
.
Na de gandse wagen zo te hebben gedaan heb ik hem opnieuw grondig gewassen.
Nu was ik al wat zeker dat alle vuiligheid van de lak was.
Toen was het tijd om deze spullen onder het stof te halen.
Polly machine en een gewone lamp .
Als je eens echt wil zien hoe je wagen eruit ziet moet je er maar zo eens een lamp opzetten.
Hier zie je hoe mijn beemer eruit zag.
Een blinde kan zelfs de krassen zien als je in het rechthoekige licht kijk.
Toen ik dit zag zakte mij de moet tot in mijn schoenen.
Had er al helemaal geen zin meer in, maar van de ander kant was dit dan weer een uitdaging.
Resultaat volgt...........
Dit zijn de produkten die ik gekocht heb.
Na eerst de wagen grondig te hebben gewassen ben ik begonnen met hem te CLAYEN.
Toen ik de raad kreeg om dit als eerst te doen wilde ik dit niet geloven.Ik dacht vooral dat dit een mode verschijnsel was, tot ik het resultaat zag.
Hier een stukje propere clay.
Dan een paneel met wat zeepsop natgemaakt en begonnen te clayen.
Denk wel dat je goed kan zien wat er nog vanaf komt.
.
Na de gandse wagen zo te hebben gedaan heb ik hem opnieuw grondig gewassen.
Nu was ik al wat zeker dat alle vuiligheid van de lak was.
Toen was het tijd om deze spullen onder het stof te halen.
Polly machine en een gewone lamp .
Als je eens echt wil zien hoe je wagen eruit ziet moet je er maar zo eens een lamp opzetten.
Hier zie je hoe mijn beemer eruit zag.
Een blinde kan zelfs de krassen zien als je in het rechthoekige licht kijk.
Toen ik dit zag zakte mij de moet tot in mijn schoenen.
Had er al helemaal geen zin meer in, maar van de ander kant was dit dan weer een uitdaging.
Resultaat volgt...........
De sierlijsten die op de deuren staan heb ik afgeplakt. Dit heb ik gedaan zodat ik niet moet kijken als ik daar tegen ga komen met de harde borstel die ik ga gebruiken.
Dit produkt heb ik gebruikt om de kleine krasjes van de lak te halen.
De borstel die ik gebruikt, is een harde met een zeer weinig RX 04 op.
De grootste fout die ik vroeger maakte is dat ik veels te veel gebruikte.
Toen ik dit gedaan had , en er bijna niets meer op de auto hing , heb ik alles nog een na gevreven met een microvezeldoekje..
Dit is het resultaat.
Denk als kijkt naar de foto's ervoor dat je het resultaat goed kan zien als je rond de lichtspot kijkt.
Hier nog een foto VOOR....
En ééntje NA behandeling op de zelfde plek .
Dan was het de beurt om een mooie glans te krijgen.
Daar heb ik dan weer een zachtere borstel met noppen voor gebruikt.
Weer een zeer weinig STAR-WAX BLACK erop gedaan , en het machine zijn werk laten doen.
Toen dit gedaan was ben ik dit ook weer na gegaan met een microvezeldoek.
De volgende stap is het grondig wassen van de wagen.
Dit moet ik doen met een beetje MOTO-QUICK in een emmer water.
Dit dient om alle vettigheid en resten van de lak te halen ter voorbereiding op de volgende stappen die nog genomen moeten worden.
Dit produkt heb ik gebruikt om de kleine krasjes van de lak te halen.
De borstel die ik gebruikt, is een harde met een zeer weinig RX 04 op.
De grootste fout die ik vroeger maakte is dat ik veels te veel gebruikte.
Toen ik dit gedaan had , en er bijna niets meer op de auto hing , heb ik alles nog een na gevreven met een microvezeldoekje..
Dit is het resultaat.
Denk als kijkt naar de foto's ervoor dat je het resultaat goed kan zien als je rond de lichtspot kijkt.
Hier nog een foto VOOR....
En ééntje NA behandeling op de zelfde plek .
Dan was het de beurt om een mooie glans te krijgen.
Daar heb ik dan weer een zachtere borstel met noppen voor gebruikt.
Weer een zeer weinig STAR-WAX BLACK erop gedaan , en het machine zijn werk laten doen.
Toen dit gedaan was ben ik dit ook weer na gegaan met een microvezeldoek.
De volgende stap is het grondig wassen van de wagen.
Dit moet ik doen met een beetje MOTO-QUICK in een emmer water.
Dit dient om alle vettigheid en resten van de lak te halen ter voorbereiding op de volgende stappen die nog genomen moeten worden.
Wat je hier nu te zien gaat krijgen is een grote schande van mij.
Dit vuil gedrog heet DE MOTOR.
Toen ik de wagen kocht was dit belangrijk voor me dat de motor er zo elendig uitzag. Dan kan je betere zien of er ergens een lek is.
Vermits ik de wagen ga houden tot ik 65 ben moest ik daar wat verandering in brengen.
Hier zie je de resten van mijn borstel van het polysten.
Dan wat MOTO-QUICK in een spoeierke gedaan en alles een keer of 4 ingespoten. Dan heb ik alles nog eens na gegaan met mijn met TEK7 GETUNDE verfborstel.
Deze heb ik zo gemaakt voor mijn remklauwen schoon te maken. De TEK7 heb ik rond het metaal gedaan zodat ik geen krassen kan maken met dat ding.
Dit vuil gedrog heet DE MOTOR.
Toen ik de wagen kocht was dit belangrijk voor me dat de motor er zo elendig uitzag. Dan kan je betere zien of er ergens een lek is.
Vermits ik de wagen ga houden tot ik 65 ben moest ik daar wat verandering in brengen.
Hier zie je de resten van mijn borstel van het polysten.
Dan wat MOTO-QUICK in een spoeierke gedaan en alles een keer of 4 ingespoten. Dan heb ik alles nog eens na gegaan met mijn met TEK7 GETUNDE verfborstel.
Deze heb ik zo gemaakt voor mijn remklauwen schoon te maken. De TEK7 heb ik rond het metaal gedaan zodat ik geen krassen kan maken met dat ding.
Motor is ondertussen proper. Ben ik toch effen met bezig geweest........
Hier ga ik een 2de battery infrommelen voor de ice.
Das ook een mooie plaats geweest om een sub in te verwerken.
Toen ik aan het poetsen was heb ik ook nog vele dingen gezien aan de motor die in de toekomst gaan vervangen worden door wat ALU en vooral CARBON.........
Wat de wagen zelf betreft ben ik aan de laatse stap bezig aan de buitenkant.
Ik heb een laag TITAN WAX erover gezet.
Dit heb ik heel fijn ingevreven met de doek die erbij was.
Dit laat ik 24 op de wagen zitten eer ik het opvrijf.
Ik had de kofferdeksel al eens gedaan voor te kijken hoe goed dit zich laat opvrijven, maar dat viel tegen moet ik zeggen.
Morgen veel rijstpap en spek eten zo dat mijn armen wat sterker worden.
Hier ga ik een 2de battery infrommelen voor de ice.
Das ook een mooie plaats geweest om een sub in te verwerken.
Toen ik aan het poetsen was heb ik ook nog vele dingen gezien aan de motor die in de toekomst gaan vervangen worden door wat ALU en vooral CARBON.........
Wat de wagen zelf betreft ben ik aan de laatse stap bezig aan de buitenkant.
Ik heb een laag TITAN WAX erover gezet.
Dit heb ik heel fijn ingevreven met de doek die erbij was.
Dit laat ik 24 op de wagen zitten eer ik het opvrijf.
Ik had de kofferdeksel al eens gedaan voor te kijken hoe goed dit zich laat opvrijven, maar dat viel tegen moet ik zeggen.
Morgen veel rijstpap en spek eten zo dat mijn armen wat sterker worden.
Hier zijn nog wat foto's van de wagen zoals hij er na de poetsbeurt bijstaat.
De foto's die ik ervan genomen heb staan me niet al te fel aan. Ik heb maar een prullen fototoestel.
Op deze beelden kan je ook zien dat ik de vensters heb laten tinten.
De zijkant is 30 % getint en de achterruit 50%.
De foto's die ik ervan genomen heb staan me niet al te fel aan. Ik heb maar een prullen fototoestel.
Op deze beelden kan je ook zien dat ik de vensters heb laten tinten.
De zijkant is 30 % getint en de achterruit 50%.
Thx voor de leuke reacties, ik probeer het allemaal zo goed mogelijk te doen voor zolang het mogelijk is voor mij hé.
Wat het poetsen betreft was dit de eerste keer dat ik het eens echt grondig gedaan heb. Ik heb veel geleerd, maar ik heb ook fouten gemaakt.
Deze poetsbeurt dateert ook van enkele jaren geleden. Ondertussen is hij onlangs opnieuw gedaan. Ik heb het wel niet meer zelf gedaan. De producten van de dag van vandaag zijn weer zo geëvolueerd, dat ik weer alles opnieuw moest kopen. Dat beteken weeeeeeeeeeer een hoop geld kwijt aan die dingen.
Nu heb ik een professional dit werkje laten doen, waar ik zeeeeer goede resultaten van had gezien.
Producten wat hij gebruikt heeft zijn van Menzerna , en Gyeon. Het laatste is niet zo goedkoop, maar als je het resultaat ziet, moet je er dat maar bijnemen.
Foto's zullen later gepost worden hiervan.
Wat het poetsen betreft was dit de eerste keer dat ik het eens echt grondig gedaan heb. Ik heb veel geleerd, maar ik heb ook fouten gemaakt.
Deze poetsbeurt dateert ook van enkele jaren geleden. Ondertussen is hij onlangs opnieuw gedaan. Ik heb het wel niet meer zelf gedaan. De producten van de dag van vandaag zijn weer zo geëvolueerd, dat ik weer alles opnieuw moest kopen. Dat beteken weeeeeeeeeeer een hoop geld kwijt aan die dingen.
Nu heb ik een professional dit werkje laten doen, waar ik zeeeeer goede resultaten van had gezien.
Producten wat hij gebruikt heeft zijn van Menzerna , en Gyeon. Het laatste is niet zo goedkoop, maar als je het resultaat ziet, moet je er dat maar bijnemen.
Foto's zullen later gepost worden hiervan.
Wat zijn de kosten om het Door een professionel te laten doen??