
van CCC naar CIC en wat er bij komt kijken?
Re: van CCC naar CIC en wat er bij komt kijken?
Het zou mij ook weinig boeien dat je geen update meer kan laten doen. Ten eerste kom ik nooit bij de dealer en ten 2e wat Anton al zegt is dat de meeste E60/E61's al jaren rondrijden dus dan zijn de belangrijkste kinderziektes er wel uit
.

Re: van CCC naar CIC en wat er bij komt kijken?
Ik heb nog even geckecked hoe dit zit als je een Fiscon ipv de cd-wisselaar hebt, wat bij mij het geval is, de Mulf is er uit bij mij.djvirus schreef:@Anton vergeet daarbij niet, dat als je momenteel geen Mulf2 module hebt je gezeik gaat krijgen met je telefoonboek als je die paired met de bluetooth en je CIC. Je kan wel pairen en ook bellen en gebeld worden, maar je adresboek wordt niet geladen. Hiervoor moet je een MULF2 module hebben.
Dit heb ik gehad madat ik CIC had ingebouwd in mijn e61. Ik had de normale MULF en heb deze toen vervangen door een MULF2 en probleem opgelost. Mijn MULF2 heb ik inmiddels tekoop staan. Mocht je interess hebben ;-).
Telefoonlijst wordt met de Fiscon gewoon geladen.
Re: van CCC naar CIC en wat er bij komt kijken?
Tja, ik kan diverse MULF2 units vinden voor rond de €160 dus dan is die Fiscon ook niet echt een optie lijkt mij.
http://www.kew.nl/index.php/fiscon-pro- ... r-bmw.html
http://www.kew.nl/index.php/fiscon-pro- ... r-bmw.html
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: van CCC naar CIC en wat er bij komt kijken?
Klopt, al heb ik er zoveel niet voor betaald geloof ik, maar is altijd duurder als een MULF. Enige voordeel daarbij is dat je meteen ook muziek kunt streamen.
Je kunt ook iets van een Dension nemen.
Hier komt de mijne vandaan trouwens, ook ietsjes goedkoper dan de andere link.
klik deze link
En de Dension die ze hebben is nog iets goedkoper.
Ik heb hem puur ingebouwd om muziek te kunnen streamen, het inladen van de telefoonlijst is me eigenlijk een worst, al is het leuk dat het werkt natuurlijk
Edit : Ook compatibel maar onbekend voor mij is deze
Je kunt ook iets van een Dension nemen.
Hier komt de mijne vandaan trouwens, ook ietsjes goedkoper dan de andere link.
klik deze link
En de Dension die ze hebben is nog iets goedkoper.
Ik heb hem puur ingebouwd om muziek te kunnen streamen, het inladen van de telefoonlijst is me eigenlijk een worst, al is het leuk dat het werkt natuurlijk

Edit : Ook compatibel maar onbekend voor mij is deze
Re: van CCC naar CIC en wat er bij komt kijken?
ja hoor, we maken het nog lekker effe lastiger voor hem 

Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: van CCC naar CIC en wat er bij komt kijken?
Anton, willen we hier info of willen we info
Je moet voor jezelf bedenken of je muziek wilt kunnen streamen, wat met een CIC eigenlijk een beetje onzin is, via de usb kun je al je muziek op de harde schijf zetten.
Wil je in je telefoonlijst kunnen bladeren ?
Zijn beide niet zo belangrijk, lekker je MULF er in laten.

Je moet voor jezelf bedenken of je muziek wilt kunnen streamen, wat met een CIC eigenlijk een beetje onzin is, via de usb kun je al je muziek op de harde schijf zetten.
Wil je in je telefoonlijst kunnen bladeren ?
Zijn beide niet zo belangrijk, lekker je MULF er in laten.
Re: van CCC naar CIC en wat er bij komt kijken?
Ik stream nu via de aux input met een bluetooth device daarop aangesloten. Werkt an sich goed maar ziet er niet zo fraai uit. Ik wil wel door het telefoonboek willen bladeren dus is het dan de vraag of ik meer uit wil geven om het streamen ook makkelijker te kunnen......
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: van CCC naar CIC en wat er bij komt kijken?
Yep, keuzes.......
Maar daar komt het in jouw geval op neer. Plus dat je er hoogstwaarschijnlijk in je volgende wagen niets meer aan hebt, er is wel een Fiscon voor de F-series maar dat is volgens mij weer een ander model, ik weet niet hoe het zit met de Dension en de derde, of deze zijn mee te nemen, en of het uberhaupt een meerwaarde/nuttig geeft/is in de F-series.
Maar daar komt het in jouw geval op neer. Plus dat je er hoogstwaarschijnlijk in je volgende wagen niets meer aan hebt, er is wel een Fiscon voor de F-series maar dat is volgens mij weer een ander model, ik weet niet hoe het zit met de Dension en de derde, of deze zijn mee te nemen, en of het uberhaupt een meerwaarde/nuttig geeft/is in de F-series.
Re: van CCC naar CIC en wat er bij komt kijken?
Dat is een mogelijkheid of er geen updates meer uitkomen dat weet ik niet. BMW maakt dat niet kenbaar.Bart70 schreef:@Source
Dus nu updaten eventueel, en klaar, want updates komen er niet meer ?
Op de achtergrond worden er wel gegevens meegestuurd over de auto naar Duitsland. Afhankelijk daarvan kunnen ze er voor kiezen om bugs te fixen.
Het is eigen keuze of je updates wilt doorvoeren. De een vind het belangrijker dan de ander.avdakker schreef:Bart, dat wordt een lastige voor jouw dan he. Volgens Source kan dat blijkbaar al niet meer als je een CIC hebt. Nu ben ik zelf ook niet zo bang voor enkele bugs. We rijden er al jaren mee rond zonder problemen dus tja.
Het is afwegen of je het noodzakelijk vind of niet.
Wat ik me afvraag is wat je bedoeld met dat de dealer niets meer kan coderen? Is het dan zo dat bijvoorbeeld spiegels dicht laten klappen niet meer te coderen valt? Of bedoel je eerder het coderen van iets in de CIC?
Dat van de spiegels in laten klappen dat kan de dealer niet meer doen. Alle service functies kan de dealer nog wel uitvoeren bijv. stuurhoek sensor inleren.
Dus wat kan de dealer niet meer? Alle programmeer en codeer opties. Het heeft er mee te maken dat de datakaart zodanig gewijzigd wordt dat BMW het niet ondersteunt.
Nu zijn er programma's als ncsexpert, inpa enz.waarmee je alles weer kan recht trekken. De dealer kan alleen niks meer voor je betekenen.
Modules op de most-bus flashen doe ik alleen op de officiële manier. De kans dat het fout gaat is te groot. Misschien dat andere mensen meer geluk hebben?
Modules via can flashen gaat prima.
Dat gaat niet helemaal werken omdat de ccc eerst geflashed gaat worden en daarna ingeleerd gaat worden op de auto. Pas daarna kan er met de rest van de modules gewerkt worden. Dat proces duurt 2 tot 4 uur. 4x het uurtarief = zonde van het geldfuseekogel schreef: Is het evt dan een oplossing als jij mijn oude neemt? Kan je die toch even aansluiten?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: van CCC naar CIC en wat er bij komt kijken?
Modules zoals CCC,CIC,MULF kan ook apart updaten maar alleen met most-bus(ICOM).Met dcan moet niet aan beginnen want duurd heel lang en meestal gat kapot.
Ista/d met Expert mode kan ook auto met cic updaten,alleen cic moet van het werkplan weg gooijen.Dealer kan deze niet doen.
Ista/d met Expert mode kan ook auto met cic updaten,alleen cic moet van het werkplan weg gooijen.Dealer kan deze niet doen.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
Re: van CCC naar CIC en wat er bij komt kijken?
Indien je een hifi systeem hebt schijnt het dat je de grote stekker die achter in de CIC gaat qua aansluitingen moet wijzigen :
wijzigingen die je moet maken
Dit is de aansluiting zoals die in de groen/blauwe stekker gemaakt moet gaan worden :
Oud :

Nieuw :


Het mooiste is als je de ac vervangt door het lci model, anders komt het er zo uit te zien :

De nummers voor het lci model :
01 Control unit, automatic air cond.,High 1 03/2007 64119155643 ENDED
01 Control unit, automatic air cond.,High 1 09/2007 64119161610 ENDED
01 Control unit, automatic air cond.,High 1 03/2008 64119177715 $733.85
Het goedkoopst te vinden via Ebay
wijzigingen die je moet maken
Dit is de aansluiting zoals die in de groen/blauwe stekker gemaakt moet gaan worden :
Oud :

Nieuw :


Het mooiste is als je de ac vervangt door het lci model, anders komt het er zo uit te zien :

De nummers voor het lci model :
01 Control unit, automatic air cond.,High 1 03/2007 64119155643 ENDED
01 Control unit, automatic air cond.,High 1 09/2007 64119161610 ENDED
01 Control unit, automatic air cond.,High 1 03/2008 64119177715 $733.85
Het goedkoopst te vinden via Ebay
Re: van CCC naar CIC en wat er bij komt kijken?
Ben niet een fan om de LCI automatic air cond module erin te zetten.
De werking is niet dezelfde, als is hier een shortcut voor maar deze "zou" niet ideaal zijn.
De werking is niet dezelfde, als is hier een shortcut voor maar deze "zou" niet ideaal zijn.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: van CCC naar CIC en wat er bij komt kijken?
Kwam dit nog tegen op m5board.com over de lci ac :
Very interested in the answer as well.
Specifically, what did you do with pin 21 on the large blue connector on the CLI controller side and on the chassis side?

Antwoord :
Well, cut the cable 21-pin connector blue, the side that go to the sensor you put on the frame.
The side that go into the connector to keep it positive. I used the 2-pin connector to provide power to the climate, with brown and yellow-red ,where brown is frame, and yellow-red is positive.
For this to work all,I had to update the software of climate and recode everything.
Without update software and coding in my car the compressor of clima not working.
Very interested in the answer as well.
Specifically, what did you do with pin 21 on the large blue connector on the CLI controller side and on the chassis side?

Antwoord :
Well, cut the cable 21-pin connector blue, the side that go to the sensor you put on the frame.
The side that go into the connector to keep it positive. I used the 2-pin connector to provide power to the climate, with brown and yellow-red ,where brown is frame, and yellow-red is positive.
For this to work all,I had to update the software of climate and recode everything.
Without update software and coding in my car the compressor of clima not working.
Re: van CCC naar CIC en wat er bij komt kijken?
Ik wil vooralsnog mijn clima bestaand houden. Ik ga dus niet voor een ombouw van de clima bediening.
De omkabeling van de stekkers weet ik van.
Wat ik anders nog kan proberen is het pre-lci bovendeel over te zetten op het LCI deel. Er zit een naad tussen dus wellicht dat ik dat kan laten maken op mijn werk. We hebben hier kunststof experts zitten
Ik had deze DIY al in het oog die ik wel verbeteren en vertalen.
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=711172
En die groene stekker is voor het scherm, niet voor de main stekker van de unit.
https://www.youtube.com/watch?v=_2QAN-ClIN4
zie 0.37 in het filmpje
De omkabeling van de stekkers weet ik van.
Wat ik anders nog kan proberen is het pre-lci bovendeel over te zetten op het LCI deel. Er zit een naad tussen dus wellicht dat ik dat kan laten maken op mijn werk. We hebben hier kunststof experts zitten

Ik had deze DIY al in het oog die ik wel verbeteren en vertalen.
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=711172
En die groene stekker is voor het scherm, niet voor de main stekker van de unit.
https://www.youtube.com/watch?v=_2QAN-ClIN4
zie 0.37 in het filmpje
Laatst gewijzigd door avdakker op 15 jan 2015, 12:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM