Oud en nieuw E61/Sold
Re: Oud en nieuw E61/ Low en moedeloos
Maar hoe lekt een lekke voorruit dan precies op het tussenstuk van je bestuurdersstoel. Heb eens in mijn wagen gekeken maar kan de "weg" daarvan niet reconstrueren
Ik kon even niet achterhalen maar ik neem aan dat je je dakrubber al eens hebt vervangen?
Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt, ik had water links achterin de bak nr 2 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=51&fg=65.
Ook water over de auto heen en niets te vinden. Gek werd ik ervan. Uiteindelijk bleken de opvangpunten van de achterklep (bij nr 7 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=41&fg=60 te ver uitgeschoven en kwam het water dus tussen carrosserierubber en achterklep door.
Zou zeggen plak je randen zowel links als boven van je voorruit eens af met een breed stuk tape, is geen porum maar kan je checken of het echt daar vandaan komt.
Mvg,
Vincent
Ik kon even niet achterhalen maar ik neem aan dat je je dakrubber al eens hebt vervangen?
Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt, ik had water links achterin de bak nr 2 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=51&fg=65.
Ook water over de auto heen en niets te vinden. Gek werd ik ervan. Uiteindelijk bleken de opvangpunten van de achterklep (bij nr 7 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=41&fg=60 te ver uitgeschoven en kwam het water dus tussen carrosserierubber en achterklep door.
Zou zeggen plak je randen zowel links als boven van je voorruit eens af met een breed stuk tape, is geen porum maar kan je checken of het echt daar vandaan komt.
Mvg,
Vincent
Is een idee Vincent, de vorige keer kwam daar water naar binnen aan de bovenzijde van de voorruit, de kit was half weg.
Achter is de wagen kurkdroog.
Achter is de wagen kurkdroog.
Heb je al eens bij de dakreling gekeken. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=51&fg=20 nr 1. Heb namelijk ook al eens meegemaakt dat de dakreling eraf was geweest en bij het terugplaatsen waren de afdichtrubbertjes bij de de bevestigingspunten tussen dakreling en dak niet goed terug geplaatst. Dit zit onder nr2 dus je ziet daar aan de buitenzijde niets van en de moer zit gewoon hartstikke vast. Alleen wel met een scheef rubbertje. Lekkage tot gevolg.
Mvg,
Vincent
Mvg,
Vincent
Wat vreemd is, is dat je stoel niet loodrecht onder je voorruit zit. Het water zou toch loodrecht naar beneden moeten vallen nietwaar? Hoe komt dat water dan in godsnaam daar op je stoel terecht?
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Hang misschien eens wat keukenpapier met papiertape op waar je denkt dat het vandaan komt.
525d E61 2007 pre-LCI
Het is dat je zo ver weg woont. Ik kan hier een vochtmeter regelen. Is een apparaatje dat met stroom meet over 2 polen waar vocht zit. Wordt ooit gebruikt om vocht in beton of dergelijke te meten. Wellicht dat die uitkomst zou kunnen bieden.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Wat betreft de railing, die is er nooit af geweest, maar rubbertjes drogen ook uit, dus zou een mogelijkheid kunnen zijn.
De vorige keer toen de voorruit lekte lag het naast de pook, is ook niet recht er onder.
Tip met keukenpapier, ga ik eens proberen.
@Anton, ik ga eens kijken of ik hier zo'n apparaat kan regelen, desnoods huur ik er eentje.
Dank voor het meedenken allemaal
De vorige keer toen de voorruit lekte lag het naast de pook, is ook niet recht er onder.
Tip met keukenpapier, ga ik eens proberen.
@Anton, ik ga eens kijken of ik hier zo'n apparaat kan regelen, desnoods huur ik er eentje.
Dank voor het meedenken allemaal

- Rogier.van.Geel
Hey Bart,
Heel erg vervelend allemaal!
Bij schade bedrijven hebben ze een apparaat wat in de auto word gelegd en met een soort sensor kunnen ze dan vanaf buiten een lek opsporen.
Als er ergens een lek zit gaat de sensor binnen in de auto piepen.
Wellicht kan dat iets zijn om het lek op te sporen!
Succes
Heel erg vervelend allemaal!
Bij schade bedrijven hebben ze een apparaat wat in de auto word gelegd en met een soort sensor kunnen ze dan vanaf buiten een lek opsporen.
Als er ergens een lek zit gaat de sensor binnen in de auto piepen.
Wellicht kan dat iets zijn om het lek op te sporen!
Succes
Goede tip, hebben ze dit in principe bij elk gerenommeerd schadebedrijf ?
Ben ik je weer net misgelopen...ik was zojuist bij BMW_lover om NCS Expert aan de praat te krijgen (is gelukt
) en hoorde dat jij er vanochtend was
.

Haha, vorige keer was jij te snel weg
Bij mij is het overigens niet gelukt, probleem er bij.
Wilde de led achterlichten wat feller en had tip voor instellingen in de lm2, gedaan, gaat alles een beetje vreemd knipperen en pling, storing, ri-aanwijzer achter links en rechts uitgevallen en achterlichten links en rechts uitgevallen volgens de melding, not, alles brand alleen knipperlichten knipperen heel snel alsof er idd een is uitgevallen.
Dennis alles weer terug zetten, maar alles was eigenlijk automatisch weer terug gezet
Voor zekerheid alles opnieuw er in gezet zoals het stond. Grrrrr, PLING, blijft er gewoon in staan en knipperlichten blijven snel knipperen.
Thuis min-pool accu er half uur af gehaald, starten, PLING, grrrrrrrrrrrrrrr.
Als ik op bc knop druk krijg ik knipperlicht links achter uitgevallen en in idrive menu krijg ik alle meldingen weer tevoorschijn, knipperlichten blijven snel knipperen.

Bij mij is het overigens niet gelukt, probleem er bij.
Wilde de led achterlichten wat feller en had tip voor instellingen in de lm2, gedaan, gaat alles een beetje vreemd knipperen en pling, storing, ri-aanwijzer achter links en rechts uitgevallen en achterlichten links en rechts uitgevallen volgens de melding, not, alles brand alleen knipperlichten knipperen heel snel alsof er idd een is uitgevallen.
Dennis alles weer terug zetten, maar alles was eigenlijk automatisch weer terug gezet

Voor zekerheid alles opnieuw er in gezet zoals het stond. Grrrrr, PLING, blijft er gewoon in staan en knipperlichten blijven snel knipperen.
Thuis min-pool accu er half uur af gehaald, starten, PLING, grrrrrrrrrrrrrrr.
Als ik op bc knop druk krijg ik knipperlicht links achter uitgevallen en in idrive menu krijg ik alle meldingen weer tevoorschijn, knipperlichten blijven snel knipperen.

Ik hoorde het van Dennis idd, mooi klote! Ook jammer dat de accu los koppelen niet heeft geholpen.
Maar alles is weer terug gezet en je hebt nog steeds de meldingen + dat de knipperlichten snel knipperen?
Maar alles is weer terug gezet en je hebt nog steeds de meldingen + dat de knipperlichten snel knipperen?
Laatst gewijzigd door Quadrantz op 18 jan 2015, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Yep, erg vreemd, nu ga ik even twijfelen hoe de knipperlichten zitten, of dat alleen een bolletje is of een combinatie van led en bolletje ? In dat geval zou het kunnen dat 1 van de 2 gesneuveld is, iemand hier met led achterlichten die dit kan bevestigen ?