Jullie ervaring met gloeien?..traaaage koude start 320d
Jullie ervaring met gloeien?..traaaage koude start 320d
Sinds enige tijd heb ik last van traag koud starten. Als ik de sleutel omdraai duurt het ongeveer 3 seconden voordat de motor aanslaat. Als de motor warm is en ik draai de sleutel om dan start de motor gelijk. Ik heb inmiddels de gloeibougies laten vervangen maar dit heeft het probleem niet verholpen. Ik weet dat het ook aan het luchtfilter kan liggen maar die heb ik laatst gecontroleerd en is nog goed schoon.
Hoe zijn jullie ervaringen met het starten en heeft misschien iemand een idee waar het aan kan liggen?
**Update** Hoe lang duurt het voorgloeien bij jullie bij deze temperaturen? Als ik de motor 's ochtends start dan brandt het gloeilampje slechts 1 seconde. Dit lijkt mij erg kort. Nou zit ik te denken dat het slechte starten ook aan het gloeirelais of temperatuursensor kan liggen. Kan iemand me vertellen waar ik die kan vinden en of kan testen?
Hoe zijn jullie ervaringen met het starten en heeft misschien iemand een idee waar het aan kan liggen?
**Update** Hoe lang duurt het voorgloeien bij jullie bij deze temperaturen? Als ik de motor 's ochtends start dan brandt het gloeilampje slechts 1 seconde. Dit lijkt mij erg kort. Nou zit ik te denken dat het slechte starten ook aan het gloeirelais of temperatuursensor kan liggen. Kan iemand me vertellen waar ik die kan vinden en of kan testen?
Laatst gewijzigd door geenid83 op 28 aug 2008, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Traaaage koude start..320d
misschien zijn je injectoren vies? Je kan een injectorcleaner gebruiken.
Misschien kan je ook je auto laten uitlezen en heeft hij ergens een fout of een verkeerde afstelling.
Misschien kan je ook je auto laten uitlezen en heeft hij ergens een fout of een verkeerde afstelling.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
-
Ik heb met dit weer nergens last van maar....
Gister uitgelezen en de computer geeft aan dat allevier de Gloeibougies(gloeispiralen) kapot zijn. Dit betekend echter niet dat ze ook stuk zijn. Als de computer aangeeft allevier kapot dan is het altijd (volgens de monteur) het gloeirelais..
Misschien is bij jou net als bij mij het gloeirelais niet helemaal lekker meer.
succes
Gister uitgelezen en de computer geeft aan dat allevier de Gloeibougies(gloeispiralen) kapot zijn. Dit betekend echter niet dat ze ook stuk zijn. Als de computer aangeeft allevier kapot dan is het altijd (volgens de monteur) het gloeirelais..
succes
Laatst gewijzigd door AlpinaDrachten op 13 aug 2008, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Een 320d met bougies... ??
Of bedoel je de gloeispiralen... ??

-
Heheh... ja dat geintje kun je mij niet wijsmaken maar was tijdens het typen met mn gedachte ergens anders. Ik heb het aangepastGriffendahl schreef:Een 320d met bougies... ??![]()
Dank voor je reactieMario TT schreef:misschien zijn je injectoren vies? Je kan een injectorcleaner gebruiken.

Thx voor je reactie. 4 gloeibougies tegelijk kapot zou inderdaad wel erg toevallig zijn. Dat kan bij mij ook niet zo zijn omdat ze dus net nieuw zijn..Ik zal inderdaad het gloeirelais eens laten testenAlpinaDrachten schreef:Ik heb met dit weer nergens last van maar....
succes

De eindeloze discussieGriffendahl schreef:Een 320d met bougies... ??![]()

- JonasCoryn
Re: Jullie ervaring met gloeien?..traaaage koude start 320d
Ik denk dat ik een beetje hetzelfde voor heb.
Als hij warm is start hij meteen, maar als hij koud heeft s'ochtends kan het wel eens 2 seconden duren.
Ik had er eens een kleine week niet mee gereden en toen duurde het zeker 4 seconden eer de motor aansloeg. (|
Het gaat om een gewone 318d 2002 facelift.
Kan dit niet zijn omdat het alarm vrij veel verbruikt? (heb dit al eens horen zeggen)
ohja, hij slaapt trouwens buiten.
Als hij warm is start hij meteen, maar als hij koud heeft s'ochtends kan het wel eens 2 seconden duren.
Ik had er eens een kleine week niet mee gereden en toen duurde het zeker 4 seconden eer de motor aansloeg. (|
Kan dit niet zijn omdat het alarm vrij veel verbruikt? (heb dit al eens horen zeggen)

Het zou best kunnen dat de accu te weinig stroom geeft. Ik was al van plan om binnenkort even een auto achter de mijne te zetten en even de startkabels ertussen. Kijken of dat helpt.JonasCoryn schreef:Ik denk dat ik een beetje hetzelfde voor heb.
Als ik 2x voorgloei dan start mijn auto ook beter.
Ziet iedereen hier 3 a 4 seconde starten als een traaaaggggeee start ? In dat geval heeft die van mij dat ook.
Het duurt inderdaad wat langer dan wat ik gewend was van mijn 325i, maar kon me goed voorstellen dat het bij een dieseltje een tikkie langer duurt.
Bij anderen start het hok dus in 1 a 2 sec ? zowel de M47 als de TU ?
Het duurt inderdaad wat langer dan wat ik gewend was van mijn 325i, maar kon me goed voorstellen dat het bij een dieseltje een tikkie langer duurt.
Bij anderen start het hok dus in 1 a 2 sec ? zowel de M47 als de TU ?
- JonasCoryn
Ja 3-4 seconden is toch echt wel lang hoor
Mijn ma haar 320d van 2006 start gewoon direct, net zoals mijn pa's vectra en mijn broer zijn 206.
Daarnet reed mijn broer's vriendin even met mijn 318d. Ze start de motor, maar laat de sleutel te vroeg terug los waardoor de motor gewoon nog niet aan lag
Mooi voorbeeld van dat het werkelijk lang duurt (|

Mijn ma haar 320d van 2006 start gewoon direct, net zoals mijn pa's vectra en mijn broer zijn 206.
Daarnet reed mijn broer's vriendin even met mijn 318d. Ze start de motor, maar laat de sleutel te vroeg terug los waardoor de motor gewoon nog niet aan lag

- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Ik heb nog geen koud weer meegemaakt met deze auto, maar je moet echt opletten anders is het DDE lampje al lang weer uit!
Die is echt binnen een halve seconde weg. (h)
Die is echt binnen een halve seconde weg. (h)
In Spanje met de vakantie is mijn klasse 3 alarm zonder dat ik het door heb heel vaak afgegaan. Heb hem 1 dag voor vertrek gestart en hij liep zonder enig probleem bijna meteen. Toen mijn brandstofpomp het begaf heb ik heel vaak de motor op de startmotor rond laten draaien zonder dat ik enig vermoeidheid heb kunnen ontdekken... Dus als je de goeie accu hebt dan moet dat allemaal geen probleem zijn. Mijn auto start als het onder nul is wat lastig maar niet moeilijk. Hij heeft het wat moeilijker maar slaat zonder problemen aan. Wat wel helpt is 1x voorgloeien en dan het contact uit en daarna meteen weer aan zodat hij nog een keertje gloeit.. succes gegarandeert. Maar alleen als het vriest anders start hij echt zonder problemen..in 1-2 seconden hooguit.JonasCoryn schreef:Ik denk dat ik een beetje hetzelfde voor heb.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.