hallo,
waar moet ik op letten als ik een m3 e46 aan gaat schaffen.
kan ik er bijvoorbeeld 1 kopen met 2 ton of de teller is dit een probleem of zou dit niet uit moeten maken als die goed onderhouden is geweest
alvast bedankt.
Waar moet je op letten bij het aanschaffen van een M3 e46
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 18:12
Re: Waar moet je op letten bij het aanschaffen van een M3 e4
Hey bimmerpost,
Check even het hele m3 forum. Dan weet je alles! Het is even werk, maar dat heb je bij deze autos wel nodig...
Succes!
Check even het hele m3 forum. Dan weet je alles! Het is even werk, maar dat heb je bij deze autos wel nodig...
Succes!
Re: Waar moet je op letten bij het aanschaffen van een M3 e4
Tsja waar moet je op letten?
2ton zou op zich moeten kunnen. Er zijn er genoeg met 250.000km op de klok tegenwoordig en dat hoeft niet perse een probleem te zijn.
Alles valt en staat dan wel hoe het onderhoud is gedaan en hoe ermee om is gegaan, maar ook dat geldt voor een M3 met 100.000km natuurlijk.
Let vooral goed op schade's. Er zijn echt veel M3's in de markt die flink grote schade hebben gehad en weer opgelapt zijn. Helaas is het ook bekend dat er heel veel gerommeld is met kilometerstanden. Tonnetje terugdraaien gebeurd regelmatig. Goed opletten dus !!!
Verder kun je in de zoekfunctie wel veel vinden als het goed is.
Paar punten die me zo te binnen schieten :
-Pre-facelift moet de terugroepacties hebben gehad. (drijfstanglagers, oliepomp, SMG-software)
-Let op het subframe achter, dit is vaak gescheurd. Is goed te repareren maar let er wel op
-Differentieel even checken of het geen geluid maakt op bijvoorbeeld een rotonde of scherpe bocht.
Verder gewoon goed kijken naar zo'n auto net als eigenlijk iedere auto.
Onderdelen zijn gewoon duurder, dus bijvoorbeeld remblokken en schijven zijn duur, dus kijk ernaar of dit in orde is net als bijvoorbeeld de koppeling. Als het een SMG is goed opletten of de auto netjes schakeld en erop letten of de auto in zijn 1 netjes zonder horten en stoten van zijn plaats komt.
Vooral als er iets kapot gaat aan de SMG gaat het geld kosten.
Persoonlijk zou ik voor een handbak gaan als je in het lagere segment zoekt en dus automatisch bij de hogere km-standen uitkomt. Een handbak gaat doorgaans niet snel kapot.
2ton zou op zich moeten kunnen. Er zijn er genoeg met 250.000km op de klok tegenwoordig en dat hoeft niet perse een probleem te zijn.
Alles valt en staat dan wel hoe het onderhoud is gedaan en hoe ermee om is gegaan, maar ook dat geldt voor een M3 met 100.000km natuurlijk.
Let vooral goed op schade's. Er zijn echt veel M3's in de markt die flink grote schade hebben gehad en weer opgelapt zijn. Helaas is het ook bekend dat er heel veel gerommeld is met kilometerstanden. Tonnetje terugdraaien gebeurd regelmatig. Goed opletten dus !!!
Verder kun je in de zoekfunctie wel veel vinden als het goed is.
Paar punten die me zo te binnen schieten :
-Pre-facelift moet de terugroepacties hebben gehad. (drijfstanglagers, oliepomp, SMG-software)
-Let op het subframe achter, dit is vaak gescheurd. Is goed te repareren maar let er wel op
-Differentieel even checken of het geen geluid maakt op bijvoorbeeld een rotonde of scherpe bocht.
Verder gewoon goed kijken naar zo'n auto net als eigenlijk iedere auto.
Onderdelen zijn gewoon duurder, dus bijvoorbeeld remblokken en schijven zijn duur, dus kijk ernaar of dit in orde is net als bijvoorbeeld de koppeling. Als het een SMG is goed opletten of de auto netjes schakeld en erop letten of de auto in zijn 1 netjes zonder horten en stoten van zijn plaats komt.
Vooral als er iets kapot gaat aan de SMG gaat het geld kosten.
Persoonlijk zou ik voor een handbak gaan als je in het lagere segment zoekt en dus automatisch bij de hogere km-standen uitkomt. Een handbak gaat doorgaans niet snel kapot.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: Waar moet je op letten bij het aanschaffen van een M3 e4
Als je interesse in eentje hebt, zet het kenteken even op bimmerportal bij occasions, vaak is het een bekende en kunnen een hoop mensen al zeggen of ie goed of slecht is of iets dergelijks
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 18:12
Re: Waar moet je op letten bij het aanschaffen van een M3 e4
bedankt voor jullie reactie
nu weet ik waar ik vooral op moet letten bij de aanschaf en zal het dan zeker bij occasions na vragen of er wat bekend is over de auto.
Mvg, F de Jonge
nu weet ik waar ik vooral op moet letten bij de aanschaf en zal het dan zeker bij occasions na vragen of er wat bekend is over de auto.
Mvg, F de Jonge
Re: Waar moet je op letten bij het aanschaffen van een M3 e4
F. de Jonge, ik had je nog een pb gestuurd maar deze blijft in mijn postvak uit staan, zou fijn zijn als je deze even wilt lezen


