Hallo allemaal,
(alvast excuses voor de lap tekst, ben gewoon erg enthousiast over mijn BMW )
sinds kort ook toegetreden tot de BMW adepten. Voorheen niet merktrouw geweest en alles gereden, o.a Porsche 924 uit '79, Rover 416, Ford Mondeo etc.
Met mijn laatste auto (een Kia Magentis uit 2007) was ik motorisch redelijk tevreden. Auto gekocht met 90.000 km op de teller en verkocht met 225.000 op de teller. In deze 135.000 km in 4 jaar geen enkel motorisch probleem gehad. Wel continu problemen met wegligging en rijcomfort. Omdat ik zo ontevreden was over het rijcomfort vond een vriend van me dat ik eens een ritje moest maken in zijn BMW 320i (E36) met M onderstel uit 1997. Na 500 meter was ik verkocht. 2 weken later mijn 1e BMW gekocht.
Hier een foto:
Mijn eerste BMW heb ik gekocht in november 2014. Dit was een 320 D E91 touring automaat uit '06 met 166.000 km op de klok. Werkelijk alle opties die er bestaan. Leder, automaat, navigatie, parkeersensoren, panoramadak, verlichtingsset, M onderstel, M stuur etc. etc. Pracht van een auto. Helaas merkte ik na 3 dagen dat ik koelvloeitof moest bijvullen. Dit gedaan, maar na 3 dagen weer dezelfde melding. Ook begon het motormanagement lampje te branden met een foutmelding over emissieproblemen. Lang verhaal kort, bij garage bleek dat deze auto vol met verborgen problemen zat en een hele lading reparaties aan zat te komen. In goed overleg met de verkopende garage besloten dat ik deze auto terug zou brengen en ik mijn geld terug zou krijgen. Alle lof voor de garagehouder voor de afhandeling. Zonder problemen afgehandeld. Later liet de garagehouder me nog weten dat o.a. de cylinderkop gescheurd was. Blij dat ik hier vrijwel kosteloos vanaf gekomen ben. Heb deze auto uiteindelijk 3 weken in mijn bezit gehad.
Toch compleet fan van het rijgedrag van de 320d, dus meteen toen ik wist dat ik de slechte BMW terug kon brengen op zoek gegaan naar een andere. Deze zoektocht was snel geslaagd, want ik had al een nieuwe gekocht vóórdat ik de slechte had terug gebracht. Dit keer weer 320d automaat uit 2006, zelfde kilometerstand en vrijwel dezelfde uitrusting. In deze auto heb ik nu sinds 1 december j.l met verschrikkelijk veel plezier 5000 km gereden. Wel één probleempje gehad; er was 1 injector stuk. Deze laten vervangen en direct de wervelkleppen laten verwijderen en de gloeibougies laten controleren. Was uiteindelijk 530 euro kwijt.
Mijn vader was intussen ook onder de indruk van het rijgedrag van de BMW en heeft direct een 318D gekocht. Hier een foto van toen ik bij hem op bezoek was:
Tot op heden ben ik erg blij met mijn BMW. Als hij motorisch betrouwbaar blijkt te zijn (wat overigens wel het geval lijkt als ik alle ervaringen op internet lees) zou het best eens kunnen dat ik eindelijk "mijn" merk gevonden heb.
Emiel91 BMW E91 Touring Automatic '06
Re: Emiel91 BMW E91 Touring Automatic '06
Oh ja, ik heet Emiel, ben 36 jaar en woon in Kleve (Dld) net over de grens bij Nijmegen.
Welkom Emiel!
Gelukkig heb je je vorige E91 nog kunnen terug brengen want anders had je financieel flink kunnen leeglopen.
Mooi dat de nieuwe E91 goed bevalt
Foto's zien we hier graag btw .
Gelukkig heb je je vorige E91 nog kunnen terug brengen want anders had je financieel flink kunnen leeglopen.
Mooi dat de nieuwe E91 goed bevalt
Foto's zien we hier graag btw .
Welkom Emiel !
Wat een ellendige voorgeschiedenis zeg, hopelijk gaat het met de huidige beter !
Erg nette garage moet ik zeggen dat ze het zo opgelost hebben, al kan een goede garage niet anders reageren vind ik, al zijn er zat die dat wel doen.
Verder zijn we hier gek op fotootjes, wel een mooi verhaal maar deze mis ik nog
Heb je vragen over het forum, en/of hulp hierbij nodig, dan kun je altijd een van de moderators benaderen, we zullen je dan zo spoedig mogelijk proberen te helpen
Zoek je iets over een bepaald onderwerp of probleem, probeer dan eerst de zoekfunctie hier op het forum, deze voorkomt meestal het eventueel onnodig starten van een nieuw topic.
Ik wens je verder natuurlijk nog vele veilige en probleemloze kilometers toe
Edit : Je hebt stiekum fotootjes toe gevoegd in de tussentijd
Ziet er goed uit !
Wat een ellendige voorgeschiedenis zeg, hopelijk gaat het met de huidige beter !
Erg nette garage moet ik zeggen dat ze het zo opgelost hebben, al kan een goede garage niet anders reageren vind ik, al zijn er zat die dat wel doen.
Verder zijn we hier gek op fotootjes, wel een mooi verhaal maar deze mis ik nog
Heb je vragen over het forum, en/of hulp hierbij nodig, dan kun je altijd een van de moderators benaderen, we zullen je dan zo spoedig mogelijk proberen te helpen
Zoek je iets over een bepaald onderwerp of probleem, probeer dan eerst de zoekfunctie hier op het forum, deze voorkomt meestal het eventueel onnodig starten van een nieuw topic.
Ik wens je verder natuurlijk nog vele veilige en probleemloze kilometers toe
Edit : Je hebt stiekum fotootjes toe gevoegd in de tussentijd
Ziet er goed uit !
- mieske90
- BimmerPortal Team
Welkom op het forum Emiel
klote dat je eerste bmw zo veel problemen had, maar geluk dat de garagehouder wel zo professioneel is en de wagen kosteloos terug neemt, er zijn nog nette mensen op de wereld
haha zo zie je maar weer het bmw-virus heb je snel overgenomen, als een lopend vuurtje grijpt het om je heen
meer foto's van je bmw zijn altijd welkom, zijn we hier gek op
vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E91 en natuurlijk je vader ook een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
klote dat je eerste bmw zo veel problemen had, maar geluk dat de garagehouder wel zo professioneel is en de wagen kosteloos terug neemt, er zijn nog nette mensen op de wereld
haha zo zie je maar weer het bmw-virus heb je snel overgenomen, als een lopend vuurtje grijpt het om je heen
meer foto's van je bmw zijn altijd welkom, zijn we hier gek op
vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E91 en natuurlijk je vader ook een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events