Zaterdag een 330ci bekeken (en laten bekijken), welke dealeronderhouden zou zijn, en 155dkm heeft gelopen.
Eerste indruk was redelijk goed, alles zag er netjes uit op het eerste oog. Toen zag ik al dat de sierstrips aan het afbladderen waren (kennelijk geen echte shadowline). Nou ja, zou ik gewoon laten vervangen.
Olievuldop kurkdroog...peilen;net op de min, maar niet gitzwarte olie...voor een benzine wel aan de donkere kant vond ik.
Startte perfect, mooie diepe sound, xenon lampjes...heerlijk.
Mijn vaste garage gebeld en die opperde om even langs te rijden als ik wou. Ik twijfelde namelijk wegens het met pen ingevulde boekje. Na import in nl (2007) maar twee keer iets in het boekje, echter zonder stempel. En dat terwijl hij "dealeronderhouden" zou zijn. Daarnaast had de auto flink wat instapschade op de wang van de stoel. Rest zag er netjes uit en alles deed het.
Goed, proefrit en naar mijn vaste garage. Heerlijke auto (maar vind persoonlijk de z3 2.8 een stuk snappy'er en sneller aanvoelen), rustig warmgereden en zag dat t verbruik rond de 9 op 100 lag op mijn dagelijkse traject (prima dus).
Trekt er goed aan, en met een prachtig geluid, maar blijft continue perfect voorspelbaar en beheersbaar (top auto's)
Minpuntje...kon de 3 telkens niet vinden...de pook stond wat teveel rechts...die kwam niet automatisch terug naar t midden. Mijn vaste garage zei dat de koppeling ook richting max verstelling ging en dat de bak open moest om dit minpunt te fixen. Daarnaast vermoedde hij ook dat de auto overgespoten was...dat kan verklaren waarom ik de lak prima vond, maar niet echt mooi.
De daarbij behorende kosten (bovenop de onderhandelde vraagprijs) deden mij van deze koop afzien, helaas.
Zoektocht gaat verder...en de m52 is voor mij ook een optie (blijft 2e auto...die coupe is net zo groot als m'n station
![:whistle: :whistle:](./images/smilies/smiley_whistle.gif)
) wel wordt het dus een 2.8 of een 3.0 (in geval ik voor de coupe ga) en een met aantoonbaar -echt- onderhoud!!
![:driving: :driving:](./images/smilies/smiley_driving.gif)