tom_il schreef:Bij mij ging het redelijk snel. Moeilijk te zeggen hoelang het was.
Ik vermoed het afdekkapje, best de gehele lamp eruit nemen, anders is het moeilijk te checken.
Lange stilstand kan idd dit veroorzaken, maar ze moeten terug opdrogen.
Reden waarom ik de AE vermoed is omdat ik de AE overgekocht had van iemand hier op het forum en deze had niet gemerkt dat je ze niet goed kon sluiten. Die koelblokken op de AE zijn zo groot mogelijk gemaakt voor goed koeling. Soms word ook een gat in de kap gemaakt om de ballast van de AE niet in de lamp te moeten zetten, dit is ook weer een plaats waar ze kunnen lekken.
Je ziet wel eens op fora dat men klaagt over opgedroogde druppels in de binnenzijde wat niet meer te kuisen is, maar echt water erin zoals op jouw foto zonder een slecht gemonteerde kap heb ik zelf nog niet tegengekomen.
Op de koplamp zitten 2 naar beneden gebogen rubbere darmpjes. Deze dienen om te onluchten.
Eentje staat onderaan daar komt de lucht binnen en de andere bovenaan om de waterdamp te laten ontspannen.
Zie foto's hierbeneden van mijn oude lampen. Deze darmpjes kunnen ontbreken, zeker de bovenste waardoor water kan binnenlopen, je kan ze er aftrekken.

Was stiekum al weer een hoop pagina's terug zoeken maar vond hem weer.
De wagen was vandaag bij Gijsbertsen en heb kem gevraagd meteen even hier naar te kijken, schijnt dat er een soort zeefjes/filters horen te zitten in de ontluchting, deze ontbreken, echter in ETK niet te vinden
Nu dus even zoeken naar iemand die een paar koplampen heeft waar de hamer in mag, haal ik de zeefjes er uit.
Probleem water heeft hij ook nog naar gekeken, ik heb een aparte wagen geloof ik, niets kunnen vinden.
Vervolgens vanuit Odijk naar Bodegraven gereden, niets aan de hand. In Bodegraven 4 uur stil gestaan in de regen, rij ik naar huis, komen de druppels uit de verlichting voor het dak, ik wordt er echt helemaal gek van