Links geen geluid uit speakers.
Links geen geluid uit speakers.
Hoi,
Bij een orig e46 navi/radio/cd 16:9 systeem komt er geen geluid uit de linkse speakers.
Balans en fader heb ik getest en rechts doet het goed( voor en achter).
Ik verdenk een los contakt.
Waar kan ik het beste beginnen met zoeken?
Groeten Wim,
Bij een orig e46 navi/radio/cd 16:9 systeem komt er geen geluid uit de linkse speakers.
Balans en fader heb ik getest en rechts doet het goed( voor en achter).
Ik verdenk een los contakt.
Waar kan ik het beste beginnen met zoeken?
Groeten Wim,
Re: Links geen geluid uit speakers.
Dit heb ik ook! Schijnt een veel voorkomend probleem te zijn, het is vaak de BM54 module... Op marktplaats is iemand die dit voor 150 euro kan repareren, en voor 25 extra kan hij ook het uitgangsvermogen verdubbelen, als je zoekt op BM54 kom je hem tegen. Ik ga dit op termijn ook laten doen want ik stoor me er wel aan.
Hoi,
Bedankt voor de tip.
Ik heb een 2004 325 cabrio.
In de kofferbak zit een cd wisselaar en de dvd module van de navigatie.
Waar zit de bm54?
Op youtube zag ik dat hij bij de stationcar bij het reservewiel zit, maar bij mij zit daar niets.
Groeten Wim,
Bedankt voor de tip.
Ik heb een 2004 325 cabrio.
In de kofferbak zit een cd wisselaar en de dvd module van de navigatie.
Waar zit de bm54?
Op youtube zag ik dat hij bij de stationcar bij het reservewiel zit, maar bij mij zit daar niets.
Groeten Wim,
Ik weet het niet, ik ben nog een leek.... iemand anders?
Hallo Wim,
Ook ik heb een 325 cabrio uit 2004 en ook daar vielen de speakers weg. Laten repareren door jurjen uit den helder. (top service!) Zoek maar even op marktplaats op BM54 reparatie. De module zit onder de dvd module van de navigatie. Om de BM54 eruit te halen verwijder je dvd module, de bodem van je kofferbak (ik bedoel dus de plaat die je omhoog doet zodat je bij het reservewiel kunt), de linker binnenverlichting, de linker kofferbekleding (bestaat uit 2 delen, beiden verwijderen). Dan kom je bij de module. Module zit in een frame. Eerst het hele frame verwijderen (2 schroeven). Daarna de module uit het frame halen. Lijkt veel werk als je het zo leest maar is een klusje van 5 minuten. Nog een tip: mocht je de klemmetjes niet meer hebben om de dvd unit te verwijderen, pak dan een ijzeren kleerhangertje (zo een van de stomerij) en maak daar 2 klemmetjes van. Past precies.
En wil je de afbeeldingen zien hoe het moet:
http://www.bm54.com/How-to-remove-a-BM5 ... om-BMW-E46
Ook ik heb een 325 cabrio uit 2004 en ook daar vielen de speakers weg. Laten repareren door jurjen uit den helder. (top service!) Zoek maar even op marktplaats op BM54 reparatie. De module zit onder de dvd module van de navigatie. Om de BM54 eruit te halen verwijder je dvd module, de bodem van je kofferbak (ik bedoel dus de plaat die je omhoog doet zodat je bij het reservewiel kunt), de linker binnenverlichting, de linker kofferbekleding (bestaat uit 2 delen, beiden verwijderen). Dan kom je bij de module. Module zit in een frame. Eerst het hele frame verwijderen (2 schroeven). Daarna de module uit het frame halen. Lijkt veel werk als je het zo leest maar is een klusje van 5 minuten. Nog een tip: mocht je de klemmetjes niet meer hebben om de dvd unit te verwijderen, pak dan een ijzeren kleerhangertje (zo een van de stomerij) en maak daar 2 klemmetjes van. Past precies.
En wil je de afbeeldingen zien hoe het moet:
http://www.bm54.com/How-to-remove-a-BM5 ... om-BMW-E46
Wish it, dream it, do it!
Hoi Remind99,
Inderdaad, helder verhaal.
Ik ga de unit dadelijk uitbouwen.
Bedankt!
Groeten Wim,
Inderdaad, helder verhaal.
Ik ga de unit dadelijk uitbouwen.
Bedankt!
Groeten Wim,
Hoi Remind99,
Het uitbouwen valt inderdaad erg mee.
Vandaag opgestuurd voor reparatie en upgrade naar 40 watt.
Hopelijk komt de bm54 weer vlug retour.
Groeten Wim,
Het uitbouwen valt inderdaad erg mee.
Vandaag opgestuurd voor reparatie en upgrade naar 40 watt.
Hopelijk komt de bm54 weer vlug retour.
Groeten Wim,
Hallo Wim,
Top! Ga je geen spijt van krijgen (upgrade naar 40W heb ik ook gedaan).
grtn
Jeroen
Top! Ga je geen spijt van krijgen (upgrade naar 40W heb ik ook gedaan).
grtn
Jeroen
Wish it, dream it, do it!
Ik ben benieuwd hoe dit is afgelopen! Werken alle speakers weer en hoe is het effect van de upgrade naar 40 watt?
Hoi GuidoB,
Sorry, vergeten om lijntje af te maken.
Ik heb via Marktplaats de Radio opgestuurd naar Martijn.
Die heeft hem gerepareerd met de upgrade module.
De radio doet het weer goed op alle speakers.
Het geluid klinkt mooi, heb het idee dat het wel beter is als origineel.
Ook heb ik een 2014 dvd voor de navigatie aangeschaft( copietje, weet niet of ik dat hier mag zeggen) werkt ook goed.
Groeten Wim,
Sorry, vergeten om lijntje af te maken.
Ik heb via Marktplaats de Radio opgestuurd naar Martijn.
Die heeft hem gerepareerd met de upgrade module.
De radio doet het weer goed op alle speakers.
Het geluid klinkt mooi, heb het idee dat het wel beter is als origineel.
Ook heb ik een 2014 dvd voor de navigatie aangeschaft( copietje, weet niet of ik dat hier mag zeggen) werkt ook goed.
Groeten Wim,
Top! Mooi dat dit soort oplossingen mogelijk zijn zonder dat de module vervangen moet worden, scheelt een hoop euro 's!