Help!!!!koelprobleem
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 01 apr 2014, 18:49
Help!!!!koelprobleem
Ik heb bij mijn e39 2 dagen geleden gehad dat de temp meter opliep en kachel bleef koud
Thermostaat vervangen - geen resultaat loopt wederom op
Waterpomp vervangen - geen resultaat loopt weer op
Nou heb ik ook het idee dat de koelvloeistof niet bij m'n radiateur terecht komt als de temp stijgt dan borrelt die onder in m'n reservoir (kookt) en als ik de dop eraf draai of m'n ontluchting open maak komt er geen vloeistof door het gaatje ook niet door het gaatje die het terug gooit in het reservoir, slang onder komt geen druk op en voel er geen water door heen komen, als alle doppen dicht laat wordt bovenste slang heet en hard van druk
Wat gaat hier fout
Betreft een 520i uit 96 met analoge kachelpaneel
Mvg Emiel320ci
Thermostaat vervangen - geen resultaat loopt wederom op
Waterpomp vervangen - geen resultaat loopt weer op
Nou heb ik ook het idee dat de koelvloeistof niet bij m'n radiateur terecht komt als de temp stijgt dan borrelt die onder in m'n reservoir (kookt) en als ik de dop eraf draai of m'n ontluchting open maak komt er geen vloeistof door het gaatje ook niet door het gaatje die het terug gooit in het reservoir, slang onder komt geen druk op en voel er geen water door heen komen, als alle doppen dicht laat wordt bovenste slang heet en hard van druk
Wat gaat hier fout
Betreft een 520i uit 96 met analoge kachelpaneel
Mvg Emiel320ci
Re: Help!!!!koelprobleem
Misschien een verstopte radiateur? Ik hier niet te lang mee rondrijden en asap of zelf, of de garage, even de radiateur laten checken.
Re: Help!!!!koelprobleem
Is er goed ontlucht? Als waterpomp en thermostaat nieuw zijn en er is geen lek, is er mogelijk niet goed ontlucht.
Bij M52 motor:
- Auto bij voorkeur op helling waarbij de voorkant hoger staat
- Koelvloeistof max bijvullen
- Kachel op warmste stand en maximaal blazen
- Auto starten
- Koelvloeistof bijvullen indien peil meteen zakt
- Als peil niet zakt, op de vulopening van de radiateur blazen (gebruik een zakdoekje als bescherming) of perslucht zetten. Als het peil nog steeds niet zakt, draai de dop op de radiateur
- Draai de ontluchtingsschroef een paar slagen open en laat de auto stationair langzaam aan warm lopen
Hou de temperatuurmeter in de gaten en kijk of er bubbeltjes bij de ontluchtingsschroef uit komen. Het kan even 10 minuten duren voordat de thermostaat open gaat. Als je bij de ontluchtingsschroef kleine bubbeltjes ziet en je hoort "PSSGGRGSRGSGRR" ben je aan het ontluchten. Als er een stabiel stroompje koelvloeistof uit de schroef komt, draai de schroef dan even dicht.
M52 motoren zijn lastig te ontluchten. Blijf deze procedure herhalen tot je echt wat liters koelvloeistof hebt kunnen bijvullen en de kachel netjes warm is.
Bij M52 motor:
- Auto bij voorkeur op helling waarbij de voorkant hoger staat
- Koelvloeistof max bijvullen
- Kachel op warmste stand en maximaal blazen
- Auto starten
- Koelvloeistof bijvullen indien peil meteen zakt
- Als peil niet zakt, op de vulopening van de radiateur blazen (gebruik een zakdoekje als bescherming) of perslucht zetten. Als het peil nog steeds niet zakt, draai de dop op de radiateur
- Draai de ontluchtingsschroef een paar slagen open en laat de auto stationair langzaam aan warm lopen
Hou de temperatuurmeter in de gaten en kijk of er bubbeltjes bij de ontluchtingsschroef uit komen. Het kan even 10 minuten duren voordat de thermostaat open gaat. Als je bij de ontluchtingsschroef kleine bubbeltjes ziet en je hoort "PSSGGRGSRGSGRR" ben je aan het ontluchten. Als er een stabiel stroompje koelvloeistof uit de schroef komt, draai de schroef dan even dicht.
M52 motoren zijn lastig te ontluchten. Blijf deze procedure herhalen tot je echt wat liters koelvloeistof hebt kunnen bijvullen en de kachel netjes warm is.
Re: Help!!!!koelprobleem
Hallo beste forum leden,
Het ontluchten dient op de juiste wijze gedaan te worden, want anders loopt de motor gewoon warm!.
De procedure:
Bij het opnieuw vullen van hert koelsysteem.
Dan eerst het contact aan zetten, de warmte regelaars op de hoogste stand, dan staan de kranen helemaal open van de kachel.
De kachelfan schakelaar zet u op een paar streepjes, waarom zou u denken, dit is om de extra electrische waterpomp in te schakelen, deze is gemonteerd aan de linker zijde onder tegen de radiateur ( indien deze aanwezig is ) Stuurzijde dus.
Nu gaat u eerst de ontluchtings nippels openen, er kan er een of twee aanwezig zijn.
Een bij de vuldop, de andere is dan gemonteerd vlak bij de thermostaat.
Nu gaat u bijvullen, net zo lang tot er KVS uit de ontluchtings nippels stroomt, en wel zonder de luchtbellen.
Deze kunt u nu dicht draaien, en let op, dicht is dicht, want anders knappen ze af!
Vul nu het niveau tot de juiste stand.
Daarna draait u de vuldop op de vulhals.
Start nu de motor, en geef een keer of 5 een por gas, met het toerental tussen de 3500 Rpm en de 5000 Rpm.
Zet daarna de motor stil, want de vloeistof mag nu niet opwarmen!
Draai de vuldop open, dit is zonder enig risico, want de vloeistof is dus niet warm.
Vul nu het niveau bij tot de juiste stand, en sluit de vuldop weer.
Ga nu echt nog niet rijden met de BMW, maar ga nu de motor warm draaien tot deze de bedrijfs temperatuur heeft bereikt, dit kunt u zien aan de temperatuur meter in het dashboard.
U weet immers wat de stand is van de naald van de temperatuurmeter.
U ziet de naald voorbij de normale stand gaan, en de naald gaat nu weer netjes terug naar de normale stand, nu is dus de thermostaat geheel geopend, en dan is de motor op bedrijfs temperatuur gekomen.
Zet nu de motor stil, en laat deze nu afkoelen tot de buiten temperatuur.
Is de motor nu afgekoeld naar de buiten temperatuur, knijp dan even in de radiateurslang, gewoon om even te kijken, of de slang druk loos is, dan heeft u namelijk geen enkel risico dat er warm of hete vloeistof in uw gelaat terecht komt. Draai de vuldop nu weer open, en kijk of het KVS niveau goed is, en vul eventueel nog wat bij.
Nu kunt u dus weer gaan rijden met uw BMW.
Let de eerste 300 km goed op het niveau van het koelsysteem, doe dit beter dagelijks en voor dat u de motor start. Zekerheid voor alles.
Verder dient u toch elke week de vloeistoffen van de motor te controleren, dit is het behoud van de motor.
Als u op deze wijze het koelsysteem heeft gevuld en ontlucht, dan zal u geen enkele problemen tegen komen.
Ik heb het altijd al zo gedaan, en heb nog nooit geen enkel probleem ondervonden, na de werkzaamheden aan het koelsysteem.
Ik wens u allen een zorgeloos en een heel fijn weekend toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
Het ontluchten dient op de juiste wijze gedaan te worden, want anders loopt de motor gewoon warm!.
De procedure:
Bij het opnieuw vullen van hert koelsysteem.
Dan eerst het contact aan zetten, de warmte regelaars op de hoogste stand, dan staan de kranen helemaal open van de kachel.
De kachelfan schakelaar zet u op een paar streepjes, waarom zou u denken, dit is om de extra electrische waterpomp in te schakelen, deze is gemonteerd aan de linker zijde onder tegen de radiateur ( indien deze aanwezig is ) Stuurzijde dus.
Nu gaat u eerst de ontluchtings nippels openen, er kan er een of twee aanwezig zijn.
Een bij de vuldop, de andere is dan gemonteerd vlak bij de thermostaat.
Nu gaat u bijvullen, net zo lang tot er KVS uit de ontluchtings nippels stroomt, en wel zonder de luchtbellen.
Deze kunt u nu dicht draaien, en let op, dicht is dicht, want anders knappen ze af!
Vul nu het niveau tot de juiste stand.
Daarna draait u de vuldop op de vulhals.
Start nu de motor, en geef een keer of 5 een por gas, met het toerental tussen de 3500 Rpm en de 5000 Rpm.
Zet daarna de motor stil, want de vloeistof mag nu niet opwarmen!
Draai de vuldop open, dit is zonder enig risico, want de vloeistof is dus niet warm.
Vul nu het niveau bij tot de juiste stand, en sluit de vuldop weer.
Ga nu echt nog niet rijden met de BMW, maar ga nu de motor warm draaien tot deze de bedrijfs temperatuur heeft bereikt, dit kunt u zien aan de temperatuur meter in het dashboard.
U weet immers wat de stand is van de naald van de temperatuurmeter.
U ziet de naald voorbij de normale stand gaan, en de naald gaat nu weer netjes terug naar de normale stand, nu is dus de thermostaat geheel geopend, en dan is de motor op bedrijfs temperatuur gekomen.
Zet nu de motor stil, en laat deze nu afkoelen tot de buiten temperatuur.
Is de motor nu afgekoeld naar de buiten temperatuur, knijp dan even in de radiateurslang, gewoon om even te kijken, of de slang druk loos is, dan heeft u namelijk geen enkel risico dat er warm of hete vloeistof in uw gelaat terecht komt. Draai de vuldop nu weer open, en kijk of het KVS niveau goed is, en vul eventueel nog wat bij.
Nu kunt u dus weer gaan rijden met uw BMW.
Let de eerste 300 km goed op het niveau van het koelsysteem, doe dit beter dagelijks en voor dat u de motor start. Zekerheid voor alles.
Verder dient u toch elke week de vloeistoffen van de motor te controleren, dit is het behoud van de motor.
Als u op deze wijze het koelsysteem heeft gevuld en ontlucht, dan zal u geen enkele problemen tegen komen.
Ik heb het altijd al zo gedaan, en heb nog nooit geen enkel probleem ondervonden, na de werkzaamheden aan het koelsysteem.
Ik wens u allen een zorgeloos en een heel fijn weekend toe.

Met vriendelijke groet,
Ad
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 01 apr 2014, 18:49
Re: Help!!!!koelprobleem
Ik heb wel een kapotte kachelweerstand (egel) maar ik zet de kachel dan via het wieltje op heet drie puntjes rood dus en dan op stand 4 laten blazen normaal wordt het dan echt sauna in de wagen maar nu blijft die koud het lijkt ook wel of de thermostaat niet open gaat want er komt geen water in de slang rechts onder richting de koeler
Ik heb nog een e39 staan met wel een goede weerstand is het een idee om die ff over te zetten en nogmaals proberen te ontluchten
Ga toch de auto ook weg doen omdat ik gewoon vervoer nodig heb dus heb momenteel al een andere auto
Maar hij levert natuurlijk meer op als die goed koelt
Ik heb nog een e39 staan met wel een goede weerstand is het een idee om die ff over te zetten en nogmaals proberen te ontluchten
Ga toch de auto ook weg doen omdat ik gewoon vervoer nodig heb dus heb momenteel al een andere auto
Maar hij levert natuurlijk meer op als die goed koelt
Re: Help!!!!koelprobleem
Hallo, beste Emiel,
Weet u wel zeker, dat u goed heeft ontlucht?
Want u zegt dat u de waterpomp en de thermostaat heeft vervangen, en dit zijn toch wel de onderdelen die dit euvel kunnen veroorzaken. Waren deze nieuw gekocht?
Waarom dat ik dat vraag, ik heb wel eens meer gehad, dat men van de sloop deze onderdelen heeft gekocht, en dat een van deze onderdelen toch defect was! Het is dus maar een v raag mijnerzijds, om het probleem te verhelpen. Indien deze onderdelen nieuw zijn, dan zou ik alsnog de thermostaat testen, of deze wel open gaat, het zal niet de eerste keer zijn, dat een dergelijk onderdeel toch defect in de doos zat.
Daarbij denk ik, dat het ontluchten misschien niet juist is gedaan.
Wat er ook nog kan spelen, dat de extra electrische waterpomp die aan de stuurzijde achter de koel radiateur onder is bevestigd, dat deze niet draait, omdat de egel waarschijnlijk defect is.
Normaal gesproken hoort u deze draaien als u aan de voorzijde onder de radiateur luistert.
Als deze extra electrische waterpomp niet draait, dan gaat het ontluchten echt niet lukken.
Er zit dus nog voldoende lucht in het koelsysteem, om een goede circulatie te belemmeren.
Heeft u overigens de kachel op de warmste stand gezet?
Want als de kachelkraan niet geheel is geopend, dan kan de luchtbel ook dit probleem veroorzaken!
Heeft u ook de ontluchtings nippel (s) geopend, want ik weet niet welk type motor er in uw BMW is gemonteerd.
Bijvoorbeeld een 2.0 of een 2.5 liter daar hoort dus ook de 2.3 bij, of een 3.0 liter. graag ook het type motor M52 of zo, of in elk geval het bjr, van uw BMW, het mooiste zou zijn, het VIN code, maar dat kan u beter voor u houden, want dit kan mogelijk verkeerd uitpakken, indien u dit bekend maakt. Dus beter niet doen.
Het zou in elk geval voldoende zijn, het bjr, met het jaartal en de maand, dit is vermeld op het kentekenbewijs, en het motor type wat aan de achterzijde is aangegeven op de kofferdeksel.
Dan kan ik in elk geval eens kijken of er mogelijk een of twee ontluchtings nippels aanwezig zijn.
Deze zijn herkenbaar aan de ronde kop, van 10 mm, en een kruislingse groef op de bovenzijde van de kop van de ontluchtings nippel(s).
Dit zijn de oorzaken, die dit probleem van u kunnen veroorzaken.
Ik hoop dat ik u een beetje heb kunnen helpen, om het koel probleem te verhelpen.
Want dit is echt knap waardeloos, dat u geen progress kan maken, om dit probleem het hoofd te kunnen bieden.
Indien u alles gecontroleerd heeft, en er geen verandering in aan kan brengen, dan zal ik nog eens kijken, of er nog andere oorzaken kunnen spelen.
Met vriendelijke groet,
Ad
Weet u wel zeker, dat u goed heeft ontlucht?
Want u zegt dat u de waterpomp en de thermostaat heeft vervangen, en dit zijn toch wel de onderdelen die dit euvel kunnen veroorzaken. Waren deze nieuw gekocht?
Waarom dat ik dat vraag, ik heb wel eens meer gehad, dat men van de sloop deze onderdelen heeft gekocht, en dat een van deze onderdelen toch defect was! Het is dus maar een v raag mijnerzijds, om het probleem te verhelpen. Indien deze onderdelen nieuw zijn, dan zou ik alsnog de thermostaat testen, of deze wel open gaat, het zal niet de eerste keer zijn, dat een dergelijk onderdeel toch defect in de doos zat.
Daarbij denk ik, dat het ontluchten misschien niet juist is gedaan.
Wat er ook nog kan spelen, dat de extra electrische waterpomp die aan de stuurzijde achter de koel radiateur onder is bevestigd, dat deze niet draait, omdat de egel waarschijnlijk defect is.
Normaal gesproken hoort u deze draaien als u aan de voorzijde onder de radiateur luistert.
Als deze extra electrische waterpomp niet draait, dan gaat het ontluchten echt niet lukken.
Er zit dus nog voldoende lucht in het koelsysteem, om een goede circulatie te belemmeren.
Heeft u overigens de kachel op de warmste stand gezet?
Want als de kachelkraan niet geheel is geopend, dan kan de luchtbel ook dit probleem veroorzaken!
Heeft u ook de ontluchtings nippel (s) geopend, want ik weet niet welk type motor er in uw BMW is gemonteerd.
Bijvoorbeeld een 2.0 of een 2.5 liter daar hoort dus ook de 2.3 bij, of een 3.0 liter. graag ook het type motor M52 of zo, of in elk geval het bjr, van uw BMW, het mooiste zou zijn, het VIN code, maar dat kan u beter voor u houden, want dit kan mogelijk verkeerd uitpakken, indien u dit bekend maakt. Dus beter niet doen.
Het zou in elk geval voldoende zijn, het bjr, met het jaartal en de maand, dit is vermeld op het kentekenbewijs, en het motor type wat aan de achterzijde is aangegeven op de kofferdeksel.
Dan kan ik in elk geval eens kijken of er mogelijk een of twee ontluchtings nippels aanwezig zijn.
Deze zijn herkenbaar aan de ronde kop, van 10 mm, en een kruislingse groef op de bovenzijde van de kop van de ontluchtings nippel(s).
Dit zijn de oorzaken, die dit probleem van u kunnen veroorzaken.
Ik hoop dat ik u een beetje heb kunnen helpen, om het koel probleem te verhelpen.
Want dit is echt knap waardeloos, dat u geen progress kan maken, om dit probleem het hoofd te kunnen bieden.
Indien u alles gecontroleerd heeft, en er geen verandering in aan kan brengen, dan zal ik nog eens kijken, of er nog andere oorzaken kunnen spelen.
Met vriendelijke groet,
Ad
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 01 apr 2014, 18:49
Re: Help!!!!koelprobleem
Onderdelen zijn nieuw gekocht ik ga vanavond de egel uit m'n andere e39 halen en die monteren want die werkt goed het is een m52 2.0 en heeft 2 nippels
Ik denk dat ik hem ook verkeerd ontlucht maar vanavond ga ik er nog eens naar kijken want hij levert toch meer op als die geen koel probleem heeft
Kan ik weer verder met mn e39 pickup Daar zet ik nog niks van op het forum die zien jullie vanzelf wel op de meetings
Groeten emiel
En bedankt voor de hulp
Ik denk dat ik hem ook verkeerd ontlucht maar vanavond ga ik er nog eens naar kijken want hij levert toch meer op als die geen koel probleem heeft
Kan ik weer verder met mn e39 pickup Daar zet ik nog niks van op het forum die zien jullie vanzelf wel op de meetings
Groeten emiel
En bedankt voor de hulp
Re: Help!!!!koelprobleem
Hallo beste Emiel,
Ik denk dat wanneer u de egel heeft vervangen, dat de extra electrische waterpomp wel zal draaien, controleer het anders wel even, deze dient wel te draaien, als u de kachel aanjager op een aantal streepjes zet.
Hier door zal en moet eigenlijk deze pomp aan de linker zijde achter, onder de radiateur gaan werken.
Je hoort deze echt zoemen!
Dus het contact aan, de aanjager van de kachel op een aantal streepjes, de kachel kranen op de warmste stand.
Ontluchtings nippels open, en vullen maar, tot er echt vloeistof uit stroomt zonder luchtbellen.
Dan als dit is gebeurt, de nippels beide dicht draaien.
En vullen tot het juiste niveau.
De rest kunt u nalezen in de eerste reactie van mij.
U kunt eventueel nog de BMW aan de voorzijde op wat blokken zetten, maar ik doe dit dus nooit.
Het zal u echt wel lukken, daar twijfel ik dus echt niet aan.
Mooi en erg goed, dat u gekozen heeft voor de nieuwe onderdelen.
Gaarne verneem ik, en natuurlijk de mede forum leden, hoe alles verloopt.
U kunt echt op alle hulp rekenen van mijn zijde.
succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ik denk dat wanneer u de egel heeft vervangen, dat de extra electrische waterpomp wel zal draaien, controleer het anders wel even, deze dient wel te draaien, als u de kachel aanjager op een aantal streepjes zet.
Hier door zal en moet eigenlijk deze pomp aan de linker zijde achter, onder de radiateur gaan werken.
Je hoort deze echt zoemen!
Dus het contact aan, de aanjager van de kachel op een aantal streepjes, de kachel kranen op de warmste stand.
Ontluchtings nippels open, en vullen maar, tot er echt vloeistof uit stroomt zonder luchtbellen.
Dan als dit is gebeurt, de nippels beide dicht draaien.
En vullen tot het juiste niveau.
De rest kunt u nalezen in de eerste reactie van mij.
U kunt eventueel nog de BMW aan de voorzijde op wat blokken zetten, maar ik doe dit dus nooit.
Het zal u echt wel lukken, daar twijfel ik dus echt niet aan.
Mooi en erg goed, dat u gekozen heeft voor de nieuwe onderdelen.
Gaarne verneem ik, en natuurlijk de mede forum leden, hoe alles verloopt.
U kunt echt op alle hulp rekenen van mijn zijde.
succes.

Met vriendelijke groet,
Ad
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 01 apr 2014, 18:49
Re: Help!!!!koelprobleem
Hele stomme vraag misschien waar ga ik die egel vinden
Groeten emiel
Groeten emiel
Re: Help!!!!koelprobleem
Die zit achter het dashboard verwerkt. Als je het dashboardkastje demonteert en de luchtbuis die je dan ziet dan zit die daarachter. Klusje om kramp van te krijgen, maar ik was er bij de E46 in 5 kwartier mee klaar. Staan veel filmpjes op youtube hoe je het moet vervangen. 

-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 01 apr 2014, 18:49
Re: Help!!!!koelprobleem
Maar dit is geen e46 een e39 zit het daar niet anders
Re: Help!!!!koelprobleem
Hallo best,
ja, bij een E39 zit de egel rechts van de cardan tunnel.
U dient wel even het paneeltje wat is vast geschroefd met een boutje, los te nemen, dat doet u als volgt.
Draai dat ene boutje los, en trek het paneeltje naar u toe, met de cardan tunnel mee dus.
U dient ook het paneel wat onder het dashboard kastje is gemonteerd los te maken, en ook weer naar u toe te trekken. Monteren anders om.
U ziet nu met behulp van een lamp een stekker zitten met 4 draden:
De kleur code van de draden van deze 4 draads stekker zijn.
Geel/Groen
Zwart/Groen
Bruin
Rood/groen.
Verwijder de stekker, en verwijder de boutjes, en trek de egel uit de kachel.
Inbouwen geschied in de andersom volgorde van uitbouwen.
Het stelt eigenlijk weinig voor.
U kunt het ook nog terug vinden op You Tube zelfs.
Het staat aangegeven als replacement FSU unit, dit dient u dus in te geven op de zoek regel.
Er staan dus meerdere filmpjes vermeld, en bij de een is het duidelijker weergegeven als bij de ander.
Dus kijk even welke u het duidelijkst vind, mocht u het filmpje ter verduidelijking nodig hebben.
Maar de beschrijving die ik heb vermeld, dat is eigenlijk al meer dan voldoende.
succes, beste Emiel, dat gaat u best lukken, daar ben ik van verzekerd
Met vriendelijke groet,
Ad
ja, bij een E39 zit de egel rechts van de cardan tunnel.
U dient wel even het paneeltje wat is vast geschroefd met een boutje, los te nemen, dat doet u als volgt.
Draai dat ene boutje los, en trek het paneeltje naar u toe, met de cardan tunnel mee dus.
U dient ook het paneel wat onder het dashboard kastje is gemonteerd los te maken, en ook weer naar u toe te trekken. Monteren anders om.
U ziet nu met behulp van een lamp een stekker zitten met 4 draden:
De kleur code van de draden van deze 4 draads stekker zijn.
Geel/Groen
Zwart/Groen
Bruin
Rood/groen.
Verwijder de stekker, en verwijder de boutjes, en trek de egel uit de kachel.
Inbouwen geschied in de andersom volgorde van uitbouwen.
Het stelt eigenlijk weinig voor.
U kunt het ook nog terug vinden op You Tube zelfs.
Het staat aangegeven als replacement FSU unit, dit dient u dus in te geven op de zoek regel.
Er staan dus meerdere filmpjes vermeld, en bij de een is het duidelijker weergegeven als bij de ander.
Dus kijk even welke u het duidelijkst vind, mocht u het filmpje ter verduidelijking nodig hebben.
Maar de beschrijving die ik heb vermeld, dat is eigenlijk al meer dan voldoende.
succes, beste Emiel, dat gaat u best lukken, daar ben ik van verzekerd

Met vriendelijke groet,
Ad
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 01 apr 2014, 18:49
Re: Help!!!!koelprobleem
Ad je bent een toppertje man ik laat vanavond weten wat mn uitkomst is erg bedankt voor je duidelijke uitleg en hulp een voorbeeld voor iedereen
Mvg emiel strucks
Mvg emiel strucks
Re: Help!!!!koelprobleem
Hallo beste Emiel,
Dat is gewoon service, hahahahahaha!
Het is mij een waar genoegen, om een mede forum lid te helpen, en het is erg graag gedaan hoor.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Dat is gewoon service, hahahahahaha!
Het is mij een waar genoegen, om een mede forum lid te helpen, en het is erg graag gedaan hoor.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 01 apr 2014, 18:49
Re: Help!!!!koelprobleem
Nou daar ga we weer egel uitgewisseld met de andere bmw werkte niet op de probleem e39 beide getest in de andere bmw werkte beide wel.
Weerstand is het niet dus
Kachel paneel los gemaakt, als ik de zwarte stekker los maak gaat mn kachel op hoogste stand blazen als ik de zwarte stekker er weer in schuif kachel uit.
Ik denk dat het bij de bedrading van de kachel weerstand zit.
Zit die egel evt gezekekerd of is er iets anders aan de hand van mijn andere bmw is het kachelpaneel digitaal en heb dit proberen uit te wisselen geen resultaat
Wat nu.....
Groeten emiel
Weerstand is het niet dus
Kachel paneel los gemaakt, als ik de zwarte stekker los maak gaat mn kachel op hoogste stand blazen als ik de zwarte stekker er weer in schuif kachel uit.
Ik denk dat het bij de bedrading van de kachel weerstand zit.
Zit die egel evt gezekekerd of is er iets anders aan de hand van mijn andere bmw is het kachelpaneel digitaal en heb dit proberen uit te wisselen geen resultaat
Wat nu.....
Groeten emiel