Frank E46 Coupe

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Frank 318CI

Frank E46 Coupe

Bericht door Frank 318CI » 03 feb 2015, 20:52

Hallo BMW-Liefhebbers,

Bij deze wil ik mezelf even voorstellen;

Ik ben Frank, 27 jaar en woonachtig in omgeving Eindhoven.
Sinds vorige week ben ik de trotse eigenaar van deze 318 Coupe uit 2004;

Afbeelding

Mijn autohistorie ben ik begonnen met een Honda Civic Coupe uit 1995. deze helemaal opgeknapt en gemaakt naar mijn zin.
deze heb ik 4 jaar gereden en ging ik op zoek naar iets anders, wensen waren;
Japans, achterwiel aangedreven, en redelijk licht in gewicht. De keuze;
een Mazda Mx-5 Sportive. Door z'n lage gewicht (een goede 1000 kg) en relatief veel vermogen (147 PK) was dit natuurlijk erg leuk en speels rijden.

Om de Mazda te ontzien in de winterperiode en niet bepaald praktisch is al daily, heb ik iets meer als een jaar geleden er een Honda Civic Hatchback uit 1995 bij gekocht.
aan het eind van het afgelopen 'cabrioseizoen' heb ik twee keer een aanrijding gehad met de MX-5 :( (beide niet mijn schuld gelukkig) heb ik de Mazda aan een vriend verkocht.
Na een aantal maanden met alleen nog de Civic rond te hebben gereden begon ik mijzelf steeds meer te ergeren aan deze auto, en vond ik het tijd worden voor een auto met iets meer comfort ( stuurbekrachtiging enzo ;) )
En dan het liefst toch weer een achterwiel aandrijver terug. Dus is de keuze snel gemaakt.

Na enig speurwerk kwam ik deze keurige 318CI tegen bij een lokale Suzuki dealer. Op een vrijdagmiddag de stoute schoenen aangetrokken en eens gaan kijken. Alles wat ik er graag op wilde hebben zat erop. En na een proefrit was ik eigenlijk al gelijk verkocht. :love:

Nu las ik in verschillende voorsteltopic's al dat jullie gek zijn op foto's, ik heb er vlug een paar gemaakt met mijn telefoon, betere foto's zullen weldra (als het weer beter is ) volgen.

Afbeelding

Zoals bij alle voorgaande auto's ook voor deze een wensenlijstje;
- Alu trim in het interieur
- Aux aansluiting monteren
- stadslicht vervangen voor Angeleyes.
- de rest van de verlichting zowel buiten als binnen voorzien van LED.

Ik zag op dit forum een groot aantal DIY's staan, dus bij dit lijstje zal het zeker niet blijven.
Voor de rest ben ik nog behoorlijk een leek op het gebied van deze modellen maar daar zal met behulp van dit forum vast snel verandering inkomen! :duim:

Groetjes Frank

Bart70
Contacteer:

Re: Frank E46 Coupe

Bericht door Bart70 » 03 feb 2015, 21:01

Welkom hier Frank !

Behoorlijke Japanse voorgeschiedenis zeg, maar je hebt een mooie Bimmer gevonden vind ik persoonlijk :duim:

De DIY's zou ik niet teveel doorlezen, je geeft het zelf al aan, je lijstje wordt alleen maar langer daardoor :whistle:

Zonder dollen, doen wat je wilt en als je het zelf mooi vind is het ook mooi :duim:

Mooie kleur en mooie wagen, heel veel plezier er mee maar dat gaat wel goed komen denk ik.

Mocht je vragen hebben over het forum, of hulp hierbij nodig hebben, dan kun je altijd een van de moderators even een berichtje sturen, we zullen je dan zo spoedig mogelijk proberen te helpen.

Gebruik de zoekfunctie heir op het forum als je infromatie zoekt over een bepaald onderwerp of probleem, deze voorkomt meestal het eventueel onnodig starten van een nieuw topic.

De rest van de fotootjes wachten we gespannen af ! Je kunt ook zelf nog een showroom aanmaken, hier kun je altijd mooi je wijzigingen bij houden.

Verder wens ik je natuurlijk vele veilige en probleemloze kilometers toe :duim:

Blackthunder

Bericht door Blackthunder » 03 feb 2015, 21:14

Mooie kleur en leuke plannen. Welkom!

MindWarp

Bericht door MindWarp » 03 feb 2015, 21:26

Welkom en heel veel plezierige km's met bimmerke...
Afbeelding
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer - Bruce Lee"

Frank 318CI

Bericht door Frank 318CI » 03 feb 2015, 21:34

Dankjulliewel! :duim:

zat net een How to te lezen over het coming home verlichting. ik ben er al achter dat ik dit handmatig kan aanzetten, zou het graag ook bij het openen en sluiten met de sleutel willen hebben.
Nu ben ik niet heel technisch op gebied van electronica, is dit ook software matig te regelen?

Kom namelijk in de handleiding regelmatig een sub-alinea tegen met daarin bijvoorbeeld;
"u kunt ter bevestiging dat de auto goed is vergrendeld een signaal laten instellen" .... Moet ik hiervoor naar een dealer of zijn hiervoor bepaalde trucjes?

Tomba

Bericht door Tomba » 03 feb 2015, 21:41

Welkom Frank en heel veel rijplezier met je aanwinst.

1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat

MindWarp

Bericht door MindWarp » 03 feb 2015, 21:52

Frank 318CI schreef:Dankjulliewel! :duim:

zat net een How to te lezen over het coming home verlichting. ik ben er al achter dat ik dit handmatig kan aanzetten, zou het graag ook bij het openen en sluiten met de sleutel willen hebben.
Nu ben ik niet heel technisch op gebied van electronica, is dit ook software matig te regelen?

Kom namelijk in de handleiding regelmatig een sub-alinea tegen met daarin bijvoorbeeld;
"u kunt ter bevestiging dat de auto goed is vergrendeld een signaal laten instellen" .... Moet ik hiervoor naar een dealer of zijn hiervoor bepaalde trucjes?
Op zich is je "Voorstel topic" hier niet voor maar bij mijn auto is het na afschakelen van de motor 1 x grootlicht seinen en de koplampen blijven +/- 10/20 seconde branden op dimlicht. Verder heeft de auto een automatische licht keuze op de licht schakelaar. Dit betekend dat het dimlicht bij schemer en donker aan gaat bij openen van de auto, langer blijft branden bij afsluiten van de auto, uit zich zelf aan springt wanneer de buiten omgeving dit verlangt van de sensor zoals b.v. tunnels, 'snachts of bewolking..

Ik weet natuurlijk niet of jouw QP deze auto stand heeft op de licht schakelaar ( naar links zetten ).

Trucjes zijn er verder niet voor. Je laat deze functie inschakelen bij de Dealert ( duur ) of op meetings b.v. door Hobby Bob.. Wil je nog veeeel meer dan moet je maar eens googelen op eLight Module. Have Fun!
Afbeelding
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer - Bruce Lee"

Frank 318CI

Bericht door Frank 318CI » 03 feb 2015, 21:58

Thnx voor je uitleg!!
Ik zal voortaan eerst even netjes de zoekfunctie gebruiken, voordat ik dit topic er mee belaag!
Zoals ik al zei redelijk een leek op dit gebied. :gek: Ik ga mezelf eerst eens goed inlezen!

mieske90
BimmerPortal Team

Bericht door mieske90 » 04 feb 2015, 21:03

Welkom op het forum Frank

leuke japanse geschiedenis heb je gehad, jammer van die MX-5
maar nu heb je zeker de beste auto die je tot nu heb gereden, en hij ziet er ook nog lekker strak uit :duimen:

vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E46 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:
Afbeelding
Volgende evenement:

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”