Quick connect leiding Stuurbekrachtiging !
Quick connect leiding Stuurbekrachtiging !
Iemand een goede tip hoe ik de Quick Connect leiding van de stuurbekrachtiging leiding los kan maken, de BMW 5346 tool daarvoor kan ik alleen op eBay is USA vinden en nergens in Europa.
Moet toch een andere methode voor zijn, de BMW geeft ook geen informatie vrij
Moet toch een andere methode voor zijn, de BMW geeft ook geen informatie vrij
Laatst gewijzigd door Hompie op 29 jul 2017, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Quick connect leiding Stuurbekrachtiging !
Wat ik gelezen heb, schijnt dat deze verbindingen door ouderdom moeilijk los komen. Met 2 tangen de plastic ring inknijpen richting de slang en (evt. door een ander persoon) de slang los trekken zou misschien de truc kunnen zijn.
Ik had het gelezen, je komt er ook nog een moeilijk bij naast de koelvloeistof reservoir.
slang er zo ver mogelijk op drukken en vervolgens terughalen, daarbij de plastic clip meenemen.
-- Houdoe wanne --
Bedankt voor de tip, ik heb vandaag alle slangen nieuw gehaald en ga deze morgen vervangen.
De dealer zie uiteindelijk precies hetzelfde, eerst de olie aftappen en dan de slang er zo ver mogelijk op drukken en vervolgens terughalen, daarbij de plastic clip meenemen.
Eventueel even goed inspuiten met kruipolie van te voren.
De dealer zie uiteindelijk precies hetzelfde, eerst de olie aftappen en dan de slang er zo ver mogelijk op drukken en vervolgens terughalen, daarbij de plastic clip meenemen.
Eventueel even goed inspuiten met kruipolie van te voren.
Vandaag alles vervangen, Quick connect leiding gewoon zo los zonder enige moeite of insprayen
Alles goed schoongemaakt en de nieuwe er zo opgedrukt tot je klik hoort, alles bijgevuld nu en alles lekvrij
Alles goed schoongemaakt en de nieuwe er zo opgedrukt tot je klik hoort, alles bijgevuld nu en alles lekvrij
Mooi dat het gelukt is! Maar is dit niet toevallig de tool?
http://www.schmiedmann.nl/B-A1352/artik ... ummer.aspx
http://www.schmiedmann.nl/B-A1352/artik ... ummer.aspx
Yep, en heel voordelig, gelukkig niet meer nodig
Waar kan ik alle leidingen vinden? Mijne lekt heel erg..
Gewoon origineel halen, heb er 3 vervangen inclusief klein materiaal en olie bij de BMW met korting ongeveer 210 euro, de hogedrukeiding (LUK LF30) erbij kost 189 euro extra nog, maar die is bij mijn dik in orde