Geen radio ontvangst, alleen ruis...

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Henry320d
Contacteer:

Geen radio ontvangst, alleen ruis...

Bericht door Henry320d » 08 feb 2015, 12:37

Ik heb jaren geleden een Dension Gateway 100 Ipod interface in mijn auto geplaatst, en daarna had ik alleen nog maar ruis op de radio.
Ik dacht dat de antenne stekker los was geschoten bij het terug plaatsen van de radio, maar aangezien ik toch alleen naar de ipod luister en nooit naar de radio had ik toen geen zin meer om de hele boel weer los te halen.
Nu heb ik vandaag de Dension weer uitgebouwd en de antenne stekker zat dus niet los, heb nu dus nog steeds geen radio ontvangst....
Iemand een oplossing???

erikselhorst

Re: Geen radio ontvangst, alleen ruis...

Bericht door erikselhorst » 08 feb 2015, 14:30

Welk type radio heb je er in zitten?
Check de antenneversterker eens in de linker achterstijl (bestuurderskant). Het wil nog wel eens voorkomen dat deze kapot gaat, dat de 12v voeding niet meer werkt doordat er een kabelbreuk is of dat de antennekabel hier los schiet doordat hij niet goed aangedraaid is.

Henry320d
Contacteer:

Bericht door Henry320d » 08 feb 2015, 14:50

BMW Business CD, geen navigatie.
Bedoel je in de kofferbak??

erikselhorst

Bericht door erikselhorst » 08 feb 2015, 14:55

Nee, de C-stijl naast je hoedenplank en achterruit waar ook binnenverlichting in zit.

edho

Bericht door edho » 08 feb 2015, 15:47

Bij een e46 touring zit de antenneversterker in de spoiler op de achterklep. Binnenzijde 4 boutjes losmaken. zorg ervoor dat de folie en de zwarte kit weer terug te plakken zijn, anders loopt de spoiler vol water. Dit op zich is een mogelijkheid waarom je antenneversterker het opgegeven heeft.
Er is ook nog een antenne ontstoorder, die zit boven het hemeltje ter plaatse van je antenne op het dak. Daar is meestal niets mis mee.

Bij mij stoorde de radio vreselijk als ik de achterruitverwarming inschakelde. Staat die bij jou soms aan tijdens het testen?

bmwgoof

Bericht door bmwgoof » 08 feb 2015, 19:51

Ik had ook ruis op de radio met ingeschakelde achterruitverwarming. Ook werkte de achterruitverwarming niet goed meer. Nieuwe achterruit erin en alle problemen zijn opgelost. Verzekering heeft netjes betaalt.

succes Govert

Henry320d
Contacteer:

Bericht door Henry320d » 28 mar 2015, 08:49

Probleem overigens simpel opgelost, bleek inderdaad connector los te zitten links achterin..... :whistle:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”