Zelf E91 importeren uit Duitsland
Zelf E91 importeren uit Duitsland
Hallo allemaal,
Zoals jullie wellicht in het "voorstel"topic hebben gezien ben ik van plan een bimmer te importeren.
Reden hiervoor zijn het toch wel beperkte aanbod op de nederlandse markt, gunstige prijs, meestal goed
onderhouden, meer opties alhoewel dit met nieuwere modellen wel meevalt.
Moet trouwens zeggen dat het aanbod handgeschakelde e91 325's ook in duitsland niet al te groot is.
Zelf importeren is overigens goed te doen denk ik. Het lastigst tot nu toe was een zo gunstig mogelijk BPM-tarief
te bepalen. Maar na (heel) wat gesnuffel op o.a op de site van de belastingdienst ben ik er uitgekomen.
Mocht er iemand zijn die hierbij wat hulp nodig heeft kan degene mij altijd een berichtje sturen.
Na veel zoeken op duitse auto-sites heb ik de volgende auto op mijn verlanglijstje gezet.
Een handgeschakelde 325i Touring op benzine van maart 2008 met zo'n 98000km op de teller.
Voor de geinteresseerden hieronder een link naar desbetreffende auto.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... Car&noec=1
Lijkt dit een goede keuze of moet ik toch nog maar even verder zoeken? Op- en aanmerkingen zijn zeer welkom!
Groet Robin
Zoals jullie wellicht in het "voorstel"topic hebben gezien ben ik van plan een bimmer te importeren.
Reden hiervoor zijn het toch wel beperkte aanbod op de nederlandse markt, gunstige prijs, meestal goed
onderhouden, meer opties alhoewel dit met nieuwere modellen wel meevalt.
Moet trouwens zeggen dat het aanbod handgeschakelde e91 325's ook in duitsland niet al te groot is.
Zelf importeren is overigens goed te doen denk ik. Het lastigst tot nu toe was een zo gunstig mogelijk BPM-tarief
te bepalen. Maar na (heel) wat gesnuffel op o.a op de site van de belastingdienst ben ik er uitgekomen.
Mocht er iemand zijn die hierbij wat hulp nodig heeft kan degene mij altijd een berichtje sturen.
Na veel zoeken op duitse auto-sites heb ik de volgende auto op mijn verlanglijstje gezet.
Een handgeschakelde 325i Touring op benzine van maart 2008 met zo'n 98000km op de teller.
Voor de geinteresseerden hieronder een link naar desbetreffende auto.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... Car&noec=1
Lijkt dit een goede keuze of moet ik toch nog maar even verder zoeken? Op- en aanmerkingen zijn zeer welkom!
Groet Robin
Re: Zelf E91 importeren uit Duitsland
Wat je zelf al zegt.. Deze heeft niet heel veel opties. Zou er lekker eentje zoeken met navi en evt een schuifdak.
Je kan je wagen laten taxeren door een bedrijf wat ervaring heeft met t importeren van auto's. Die kunnen dan voor jou de meest voordelige bpm aangifte doen.
Je kan je wagen laten taxeren door een bedrijf wat ervaring heeft met t importeren van auto's. Die kunnen dan voor jou de meest voordelige bpm aangifte doen.
Re: Zelf E91 importeren uit Duitsland
Hoi Chris,
Navigatie vind ikzelf nietzo heel belangrijk, een panoramadak is wel leuk maar voor mij ook niet echt een must.
Had wel panodak in mn vorige auto maar om nou te zeggen dat ik er veel gebruik van maakte, niet echt dus.
Lederen bekleding vind ik wel een verplichte optie.
Maar wat vind je verder een goede auto of niet?
De voordeligste manier achterhalen om de BPM te berekenen is overigens goed zelf te doen hoor!
Groet Robin
Navigatie vind ikzelf nietzo heel belangrijk, een panoramadak is wel leuk maar voor mij ook niet echt een must.
Had wel panodak in mn vorige auto maar om nou te zeggen dat ik er veel gebruik van maakte, niet echt dus.
Lederen bekleding vind ik wel een verplichte optie.
Maar wat vind je verder een goede auto of niet?
De voordeligste manier achterhalen om de BPM te berekenen is overigens goed zelf te doen hoor!
Groet Robin
Re: Zelf E91 importeren uit Duitsland
Bij de taxatie wordt elke "schade" ook berekend in t te betalen bedrag. Dit kan soms wel eens voordelig uitvallen.
Die auto die je post ziet er netjes uit. Alleen zou ik noiit voor een auto een lange rit maken. Dan zou ik er 3 op 1 dag proberen te bezichtigen. Als t mee valt is de eerste meteen een topper, maar andere zou t zonde zijn van de rit.
Wat wel op valt is dat dit de goedkoopste is uit 2008. De meeste 325i toruings voor dat geld zijn 1 of 2 jaar ouder.
En dan is de kmstand ook nog lekker laag.
Die auto die je post ziet er netjes uit. Alleen zou ik noiit voor een auto een lange rit maken. Dan zou ik er 3 op 1 dag proberen te bezichtigen. Als t mee valt is de eerste meteen een topper, maar andere zou t zonde zijn van de rit.
Wat wel op valt is dat dit de goedkoopste is uit 2008. De meeste 325i toruings voor dat geld zijn 1 of 2 jaar ouder.
En dan is de kmstand ook nog lekker laag.
Re: Zelf E91 importeren uit Duitsland
Taxatie is vaak pas interessant als er toch wel behoorlijke schade is of als het om een hele speciale uitvoering gaat o.i.d.
Bij iets oudere auto's is het vaak beter de forfaitaire afschrijvingstabel te gebruiken. Ook interessant is het feit dat
je ieder historisch BPM-tarief mag gebruiken van datum eerste toelating tot heden.
Het lijkt mij verder ook een nette auto.
Er stond er nog eentje op in t zwart met 115000km voor ongeveer hetzelfde bedrag maar daar zat weer geen leer in.
Verder vind je nog wat automaten rond die prijs, schakelbakken zijn iets zeldzamer.
Ik wil voor de versie van na 09-2007 gaan omdat deze dan een 3.0l motorinhoud heeft ipv 2.5l en hiermee nog zuiniger is ook!
Wat betreft de reis heb je wel gelijk, zou mooi zijn als er op de route nog wat te bekijken is.
Bij iets oudere auto's is het vaak beter de forfaitaire afschrijvingstabel te gebruiken. Ook interessant is het feit dat
je ieder historisch BPM-tarief mag gebruiken van datum eerste toelating tot heden.
Het lijkt mij verder ook een nette auto.
Er stond er nog eentje op in t zwart met 115000km voor ongeveer hetzelfde bedrag maar daar zat weer geen leer in.
Verder vind je nog wat automaten rond die prijs, schakelbakken zijn iets zeldzamer.
Ik wil voor de versie van na 09-2007 gaan omdat deze dan een 3.0l motorinhoud heeft ipv 2.5l en hiermee nog zuiniger is ook!
Wat betreft de reis heb je wel gelijk, zou mooi zijn als er op de route nog wat te bekijken is.
Re: Zelf E91 importeren uit Duitsland
Wij hebben vorig jaar maart een f10 530d uit 2013 geïmporteerd. Deze werd getaxeerd voor de bpm aangifte.
De taxateur keek naar elke beschadiging op de auto. Bijv voor een krasje op een interieurlijst werd gerekend dat er een nieuwe lijst op moest. Elke beschadiging ging van het bpm bedrag af. Wij vroegen ons af of dat echt zo werkte, maar t scheelde uit eindelijk een paar duizend euro. T gaat namelijk hard als je bij een krasje van een paar cm een hele deur spuiten rekent. De taxateur zei dat t een prachtige auto was, maar zo rekenen ze nou eenmaal. Verder is de bpm betekend op de CO2 uitstoot. Maar dat lijkt mij alleen interessant bij nieuwere auto's.
T kan wel zijn dat dit alleen bij nieuwere auto's geldt.
De taxateur keek naar elke beschadiging op de auto. Bijv voor een krasje op een interieurlijst werd gerekend dat er een nieuwe lijst op moest. Elke beschadiging ging van het bpm bedrag af. Wij vroegen ons af of dat echt zo werkte, maar t scheelde uit eindelijk een paar duizend euro. T gaat namelijk hard als je bij een krasje van een paar cm een hele deur spuiten rekent. De taxateur zei dat t een prachtige auto was, maar zo rekenen ze nou eenmaal. Verder is de bpm betekend op de CO2 uitstoot. Maar dat lijkt mij alleen interessant bij nieuwere auto's.
T kan wel zijn dat dit alleen bij nieuwere auto's geldt.
Re: Zelf E91 importeren uit Duitsland
Hoeveel scheelt t eigenlijk als je een 325i touring hier in nl zou kopen?
Re: Zelf E91 importeren uit Duitsland
Als ik een vergelijking maak met sites als marktplaats/autotrack etc. dan kost een vergelijkbare BMW daar tussen de 17 en 19k.
Met bijkomende kosten zoals BPM, RDW-leges en nog wat zaken heb ik m uit Duitsland voor ongeveer 14k
op kenteken voor de deur staan.
Scheelt dus behoorlijk wat als je t mij vraagt.
Met bijkomende kosten zoals BPM, RDW-leges en nog wat zaken heb ik m uit Duitsland voor ongeveer 14k
op kenteken voor de deur staan.
Scheelt dus behoorlijk wat als je t mij vraagt.
Re: Zelf E91 importeren uit Duitsland
Klopt inderdaad wat je zegt dat een taxatie vooral voordeel oplevert bij een relatief nieuwe auto.
Via de forfaitaire tabel heb je dan nog te weinig maanden aftrek ivm jonge leeftijd vd auto.
Dus dan is het inderdaad lonend om elk 'minpuntje'aan te stippen om de prijs te drukken.
Via de forfaitaire tabel heb je dan nog te weinig maanden aftrek ivm jonge leeftijd vd auto.
Dus dan is het inderdaad lonend om elk 'minpuntje'aan te stippen om de prijs te drukken.
Re: Zelf E91 importeren uit Duitsland
Zo dat scheelt nogal wat. Dat gaat dus wel goed komen.
Re: Zelf E91 importeren uit Duitsland
Scheelt idd een hoop, meer dan ik in eerste instantie verwachtte.
Blijft best spannend, de hele onderneming een auto zelf te importeren, maar levert beslist voordeel op!
Blijft best spannend, de hele onderneming een auto zelf te importeren, maar levert beslist voordeel op!
Re: Zelf E91 importeren uit Duitsland
Dat is t zeker.
Let wel even op met je duitse export platen. Die zijn voor heel Europa geldig behalve in NL.
Check dat even voor de zekerheid bij de RDW. Wij hebben toen bij de grens een 1 dag kenteken er op gezet.
Je mag namelijk niet als Nederlander met buitenlandse kentekenplaten rijden. Behalve als je in Duitsland werkt natuurlijk. Maar anders betaal je geen belasting en kan t een aardige boete opleveren als je je aanhouden.
Let wel even op met je duitse export platen. Die zijn voor heel Europa geldig behalve in NL.
Check dat even voor de zekerheid bij de RDW. Wij hebben toen bij de grens een 1 dag kenteken er op gezet.
Je mag namelijk niet als Nederlander met buitenlandse kentekenplaten rijden. Behalve als je in Duitsland werkt natuurlijk. Maar anders betaal je geen belasting en kan t een aardige boete opleveren als je je aanhouden.
Re: Zelf E91 importeren uit Duitsland
Ja dat is inderdaad iets om even rekening mee te houden.
Weer zo'n sterk staaltje van nederlandse(belasting) wetgeving.
Als ik het allemaal goed begrijp kun je met de rode exportplaten door de douane worden aangehouden.
Bij een eerste keer krijg je een waarschuwing plus folder hoe BPM-aangifte te doen.
Lijkt me dus niet echt een probleem als je eenmalig een auto importeert en dan moeten ze dus ook nog eens aanhouden...
Weer zo'n sterk staaltje van nederlandse(belasting) wetgeving.
Als ik het allemaal goed begrijp kun je met de rode exportplaten door de douane worden aangehouden.
Bij een eerste keer krijg je een waarschuwing plus folder hoe BPM-aangifte te doen.
Lijkt me dus niet echt een probleem als je eenmalig een auto importeert en dan moeten ze dus ook nog eens aanhouden...
Re: Zelf E91 importeren uit Duitsland
Hoi Robin,
Toch zou ik wel een IDrive overwegen, dit gaat ook een zeer grote meerwaarde worden bij de verkoop ooit. Daarnaast zou ik ook proberen een auto te zoeken met sportstoelen.
Mijn broer heeft een hele tijd terug een E46 Touring 330i geimporteerd, was toen goed te doen begreep ik.
Succes
Toch zou ik wel een IDrive overwegen, dit gaat ook een zeer grote meerwaarde worden bij de verkoop ooit. Daarnaast zou ik ook proberen een auto te zoeken met sportstoelen.
Mijn broer heeft een hele tijd terug een E46 Touring 330i geimporteerd, was toen goed te doen begreep ik.
Succes

Re: Zelf E91 importeren uit Duitsland
Hoi,
Hoor en lees zelf nogal wisselende meningen over idrive, zo zou bv het scrollen door het menu niet echt gebruiksvriendelijk/eenvoudig zijn.
Over de sportstoelen lees ik ook verschillende meningen, de een zweert erbij de ander vindt ze te krap zitten.
Heb jij ervaringen met idrive?
Hoor en lees zelf nogal wisselende meningen over idrive, zo zou bv het scrollen door het menu niet echt gebruiksvriendelijk/eenvoudig zijn.
Over de sportstoelen lees ik ook verschillende meningen, de een zweert erbij de ander vindt ze te krap zitten.
Heb jij ervaringen met idrive?