Tonny's e36 323i coupe '98 Wasbeurt en fotoshoot!!

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
DeTonny

Re: Tonny's e36 323i coupe '98 Wasbeurt en fotoshoot!!

Bericht door DeTonny » 09 feb 2015, 22:45

Thanks voor de reactie's mannen :) :)

En wat betreft het uitlezen is wel een goed punt.

Zover ik heb kunnen onderzoeken, de eerste ASC systemen op de e36 schijnen samen te werken met de ABS.
Echter, gezien hoe ik het systeem heb ontkoppelt en vervangen zoals eerder aangegeven, zou dit geen effect op de ABS moeten hebben. ABS moet op deze manier blijven werken. Het ASC lampje verwijderen is daarbij meer gewoon een tweak om de irritatie te doven. Echter dat mijn ABS niks doet dat klopt natuurlijk niet, alleen vraag ik mij af of deze er standaard op zou moeten zitten? (In Nederland wel dacht ik) Dit omdat het ook niet op de optielijst staat. En mijn auto is een Duitse invoer is, wellicht dat het daar anders was? Misschien dat iemand daar nog input op heeft?

Maar nogmaals. dat uitlezen zal ik zeker t.z.t. laten doen.

DennisV32

Bericht door DennisV32 » 10 feb 2015, 11:48

Bij een facelift zit ABS er standaard op, en als je ASC hebt zit er sowieso ABS op.
Ik heb overigens gewoon het plaatje uit de vinderklep gehaald, hierdoor grijpt de ASC niet zo extreem in en we hebben het idee dat de auto ook niet zo lang in toeren blijft hangen met schakelen.

ASC doet normaal de vlinderklep sluiten, ontsteking verlaten en je achterwielen remmen doormiddel van de ABS pomp.

Tom.v

Bericht door Tom.v » 10 feb 2015, 18:35

Super mooie velgen! strakke wagen. :duimen:

DeTonny

Bericht door DeTonny » 10 feb 2015, 23:36

@DennisV32
Ach ik heb hem er maar tussenuit gehaald. Is de flow door de nieuwe tube ook beter. Het schijnt toch al geen geweldig systeem te zijn.

Wat betreft de ABS moet ik is laten uitlezen ja.

Bedankt Tom.v! :duim:

--help

Bericht door --help » 12 feb 2015, 15:26

Ben wel benieuwd, hoe kan je dan het beste schoonmaken volgens jouw richtlijnen? Mijn auto is nu ook érg vies en hij moet wel binnenkort even schoongemaakt worden ... :rolf:
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine :gekdoen:

DeTonny

Bericht door DeTonny » 12 feb 2015, 21:16

Eigenlijk durf ik het ook niet zo goed te zeggen omdat ik vast nog dingen fout doe, maar ik heb het als volgt gedaan. (Op advies van m'n maat :whistle: )

De auto in een wascabine eerst even met hogedrukschoonmaak programma afblazen (van boven naar beneden). Zodat het zand e.d er zoveel mogelijk af is. Ook goed onder je spatborden en sideskirts blazen (Ik heb niet echt skirts, puur de originele rand).

M'n maat heeft dan een jerrycan vol water mee + Meguiars - Ultimate Wash & Wax (Volgens mij). Sopje maken van dit (of wat ik deed in dit geval voor de onderzijde, sopje uit de hogedrukschoonmaakborstel in de emmer). Hier niet je auto mee borstelen!!
Dan met een soort washandschoen in ons geval de wielkasten, onderkant skirts en vervolgens wielen schoon gesopt. Hierna moet je eigenlijk weer even snel de auto afblazen.

De emmer weer schoonmaken en een sopje maken van dat Meguiars spul. Met een autospons de auto helemaal goed schoonpoetsen, ook weer van boven naar beneden. Tijdig de spons door het sopje heen halen voor het evt zand wat hij oppikt. Nadat dit klaar is spuit je de auto weer af met gewoon water. Vervolgens had deze wascabine een hotwax, die er nog even overheen geblazen en daarna vlekvrij afblazen.

Maar nu komt iets wat ik nooit deed. M'n maat had twee doeken mee, 1 super absorberende doek om het meeste vocht eraf te halen. Daarnaast een wat fijnere doek, hiermee heb ik als het ware de auto in een draaiende beweging mee drooggemaakt. Door bovenstaand product krijg je dan toch iets van een waxlaagje.

En toen zag hij er als bovenstaand uit!

Succes :W

DennisV32

Bericht door DennisV32 » 13 feb 2015, 08:05

Het beste is een 2 emmer systeem, één met sop en één met alleen water om je spons te spoelen.
Op het carclean forum staan mooie handleidingen :)

DeTonny

Bericht door DeTonny » 13 feb 2015, 14:26

Klopt dat is nog beter! Ik moet daar inderdaad ook is ff op gaan lezen :)

En zo klinkt een stock 323i bij de uitlaat! http://youtu.be/WX_32-IrYkM

Smokey smokey zal door de kou komen? Auto stond al 45 min aan...

Cabrio E36

Bericht door Cabrio E36 » 13 feb 2015, 16:55

Mooie E36!! :duim: staat alleen nog erg hoog op zijn pootjes :roll:
Hop hopppp gas eroppppppp!!!!

lj328

Bericht door lj328 » 13 feb 2015, 18:09

Eibach pro kitje eronder en dan is dat ook weer opgelost.

Verder even voor een paar Euro een kentekenplaathouder scoren zonder reclame, staat een stuk netter vind ik...... of natuurlijk een plaat van BMW-DLD :whistle:
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot

DeTonny

Bericht door DeTonny » 13 feb 2015, 19:42

@Cabrio E36
Ik weet het :roll: Staat ook zeker in de planning. Echter staan er nog een paar dingen op de lijst die voorrang hebben, en het budget moet eerst weer even groeien, wil namelijk wel een goede set hebben aangezien ik met deze auto ook wel is het circuit op wil! :)

@LJ328
Ja dat moet inderdaad maar snel gebeuren! Strakker en nu maak ik ook nog is gratis reclame. Stuur het autobedrijf binnenkort nog wel even een factuur na. :tong:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”