Roetfilter
Roetfilter
Beste mensen,
ik heb mijn huidige 118d ingeruild met 272000 op de teller.
heb nu een 320d uit 2006 gekocht.
Mijn vraag is, heeft deze auto (320d) een roetfilter?
de RDW site geeft aan 'affabriek' maar dit betekend niet per direct dat er een roetfilter in zal zitten.
Als de uitstoot onder een bepaalde waarde zit zonder roetfilter, dat geeft de site dit ook aan.
wie weet het?
alvast bedankt.
Gerrit
ik heb mijn huidige 118d ingeruild met 272000 op de teller.
heb nu een 320d uit 2006 gekocht.
Mijn vraag is, heeft deze auto (320d) een roetfilter?
de RDW site geeft aan 'affabriek' maar dit betekend niet per direct dat er een roetfilter in zal zitten.
Als de uitstoot onder een bepaalde waarde zit zonder roetfilter, dat geeft de site dit ook aan.
wie weet het?
alvast bedankt.
Gerrit
BMW 320d 2006
Re: Roetfilter
Tik hier de laatste 7 cijffers/letter in en je ziet het.
http://www.bmwarchiv.de/vin/bmw-vin-decoder.html
E39 520i Touring Ed Exclusive - AR MiTo JTD - Alfetta GTV - Alfasud Sprint . VW Caddy TDI
Waaraan kan ik het dan zien op deze site? Top site overigens (ken nu al mijn opties), maar weet niet waar het roetfilter moet staan..EEHA schreef:Tik hier de laatste 7 cijffers/letter in en je ziet het.
Dank!
Die heeft gewoon een roetfilter, kan zijn dat hij achteraf verwidjerd is maar af fabriek heeft die hem.
- largeproject
- Contacteer:
Tis nog makkelijker, kijk in de uitlaat, is ie zwart dan geen dpf.
Ookal heb je een roetfilter kan deze alsnog je uitlaat zwart maken.
Ik heb zelf onderzoek gedaan op de website van het rdw en onder milieuprestaties
Retrofit Roetfilter Nee
Milieuclassificatie Niet geregistreerd
Heb ook een ander kenteken van een 320d opgezocht die wat later is gebouwd en daar stond bij Mililueclassificatie R, blijkbaar staat dit voor Roetfilter van wat ik online heb gelezen.
Dit was voor mij niet voldoende dus ik belde BMW op.
IK kreeg iemand aan de lijn (zal geen namen noemen) die zonder onderzoek even navroeg en zei, ja die zit er in.
Toen besloot ik BMW Amsterdam te bellen en die gingen op kenteken etc. uitgebreid in het systeem kijken en vonden hier NIKS over een Roetfilter.
Het blijkt dat de modellen vanaf 09/2005 een roetfilter hebben, de mijne is van 07/2005
En je kunt altijd gewoon naar een goede garage gaan en een monteur die er verstand van heeft naar laten kijken.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt gehad.
Ik heb zelf onderzoek gedaan op de website van het rdw en onder milieuprestaties
Retrofit Roetfilter Nee
Milieuclassificatie Niet geregistreerd
Heb ook een ander kenteken van een 320d opgezocht die wat later is gebouwd en daar stond bij Mililueclassificatie R, blijkbaar staat dit voor Roetfilter van wat ik online heb gelezen.
Dit was voor mij niet voldoende dus ik belde BMW op.
IK kreeg iemand aan de lijn (zal geen namen noemen) die zonder onderzoek even navroeg en zei, ja die zit er in.
Toen besloot ik BMW Amsterdam te bellen en die gingen op kenteken etc. uitgebreid in het systeem kijken en vonden hier NIKS over een Roetfilter.
Het blijkt dat de modellen vanaf 09/2005 een roetfilter hebben, de mijne is van 07/2005
En je kunt altijd gewoon naar een goede garage gaan en een monteur die er verstand van heeft naar laten kijken.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt gehad.
- largeproject
- Contacteer:
Monteur kan er naar kijken,maar als ie onder mijn auto kruipt zal ie een roetfilter zien zitten, echter is deze leeg, dan zal hij hem moeten uitlezen, daar kan ie tegen komen dat de dpf is weg geschreven,echter veel monteurs kunnen/willen dit niet.
Trap het pedaal een paar keer diep in, dan zie je vanzelf of ie roet.
Toen bij m ij n dpf verwijdert werd, was naar 5km de uitlaat pik zwart, terwijl je voor die tijd bij wijze van spreken deruit kon eten.
Trap het pedaal een paar keer diep in, dan zie je vanzelf of ie roet.
Toen bij m ij n dpf verwijdert werd, was naar 5km de uitlaat pik zwart, terwijl je voor die tijd bij wijze van spreken deruit kon eten.