E87 Coderen

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
Fonta

E87 Coderen

Bericht door Fonta » 12 feb 2015, 16:45

Gisteren mijn ODB2 kabel binnen gekregen. Helemaal blij en meteen aan de slag gegaan....
Uhhh.. Nee... Zo simpel is dat niet. De software aan de praat krijgen op Windows 8.1 x64 is makkelijker gezegd dan gedaan.
Uiteindelijk is het uiteraard allemaal goed gekomen en heb ik nu een laptop met INPA (geeft nog wel wat foutmeldingen) en NCS Expert draaiende en heb ik daadwerkelijk wat kunnen coderen.

Zo heb ik het voorelkaar gekregen om de digitale kilometerteller te activeren op de boordcomputer.
Daarnaast heb ik ook de kilometer correctie op niet actief gezet en cruise control weergave aangezet.

Nou zou je zeggen, al is wel, maar helaas laat de analoge kilometerteller alsnog de bijgewerkte snelheid zien en wordt de correctie, terwijl die op nicht_aktiv staat, toch toegepast.
De snelheid die de digitale kilometerteler weergeeft is wel zonder correctie en geeft dezelfde snelheid weer als de GPS op mijn telefoon.

Maar ook de aanpassing voor het weergeven van de cruise control op de BC lijkt hij niet te pakken.
Deze heb ik op wert_02 gezet maar lijkt niets te doen.

Heeft er iemand enig idee hoe dit kan? En hoe deze aanpassingen toch actief gemaakt kunnen worden?
Als ik de module opnieuw uitlees, staan de aanpassingen er wel in.

Ook vraag ik me af waarom sommige instellingen "dubbel" zijn voor key 1, key 2, key 3 en key 4.
Kan iemand dat uitleggen?

Fonta

Re: E87 Coderen

Bericht door Fonta » 13 feb 2015, 00:01

Ondertussen al wel iets verder gegaan met coderen.
Het is me nu ook gelukt om vergrendel en ontgrendel beepjes te activeren - instelbaar via idrive
De standventilatie opties heb ik nu tot mijn beschikking.

Geprobeerd om welcome lights in te stellen. Ik kan in de ccc app module de menu optie activeren, maar vervolgens kan ik niet in de frm module het eea instellen waardoor als je de optie activeert in idrive, hij meteen weer uit gaat.
Beetje gezocht op internet, lijkt erop dat je hiervoor minimaal frm2 moet hebben. fmrn die ik heb kan dit niet.

Voor het niet weergeven van de cruise control in de boordcomputer is mogelijk de oplossing een update van de kombi module. Geen flauw idee hoe ik dit kan doen en/of ik dit niet beter kan laten doen.
Andere mogelijke oplossingen zijn nog immer welkom!
En zo ook voor de eigenwijze analoge kilometerteller die toch gecorrigeerd wordt terwijl de correctie op nicht aktiv ingesteld staat.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Techniek”