E61 535d 2005 Bezigheden
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Goed. Verder met de GA6HP26.
In januari ben ik langs geweest bij CRV Veenendaal en heb samen met de monteur proefgereden, ruim een half uur lang alle mankementen geprobeerd te laten voelen/merken. De conclusie was dat er behalve normale slijtage eigenlijk niets aan de hand was met zowel de bak, koppelomvormer als ook de lock-up. Verder moest ik niet zo mierenneuken, er staat ruim 2 ton op de boel, wat wil je?
Nou eigenlijk zou ik willen dat ie weer normaal functioneert. Ik blijf vinden dat ie slipt in 2e, en het gat tussen gas-los en weer gas irriteert me enorm. Ik ben in staat om de bak er compleet onderuit te trekken en volledig open te schroeven, maar ja er moet ook gewerkt worden dus geen tijd en geen plek daarvoor. Ook begin ik me langzaam af te vragen: is het dat allemaal nog wel waard?
Eerst maar eens wat simpele dingen proberen. Olie op peil, check. Rondeje gereden met Laptop en Inpa op analogwerte, everything lookin’ good. Gister nog een rit gemaakt van 300km en er achter gekomen dat het gewoon een fijne wagen is, niets aan de hand. Maar toch. Vandaag de Icom aangesloten en de Adaptie-waarden gereset om verder te puzzelen.
Er is verschil na de reset, maar geen grote veranderingen. Nog steeds slip en nog steeds het gat. Maar er zijn wel nieuwe dingen: we hebben nu ook de ‘ik-zet-hem-toch-nog-even-snel-in-zijn-1-bonk’ vlak voordat je stilstaat
en het duurt een seconde voordat de achteruitversnelling ook daadwerkelijk wat doet
Ik heb de software niet ge-update, omdat ik niet verwacht dat die dit allemaal gaat oplossen. Eerst maar eens wat kms maken en hopen op een wonder
In januari ben ik langs geweest bij CRV Veenendaal en heb samen met de monteur proefgereden, ruim een half uur lang alle mankementen geprobeerd te laten voelen/merken. De conclusie was dat er behalve normale slijtage eigenlijk niets aan de hand was met zowel de bak, koppelomvormer als ook de lock-up. Verder moest ik niet zo mierenneuken, er staat ruim 2 ton op de boel, wat wil je?
Nou eigenlijk zou ik willen dat ie weer normaal functioneert. Ik blijf vinden dat ie slipt in 2e, en het gat tussen gas-los en weer gas irriteert me enorm. Ik ben in staat om de bak er compleet onderuit te trekken en volledig open te schroeven, maar ja er moet ook gewerkt worden dus geen tijd en geen plek daarvoor. Ook begin ik me langzaam af te vragen: is het dat allemaal nog wel waard?
Eerst maar eens wat simpele dingen proberen. Olie op peil, check. Rondeje gereden met Laptop en Inpa op analogwerte, everything lookin’ good. Gister nog een rit gemaakt van 300km en er achter gekomen dat het gewoon een fijne wagen is, niets aan de hand. Maar toch. Vandaag de Icom aangesloten en de Adaptie-waarden gereset om verder te puzzelen.
Er is verschil na de reset, maar geen grote veranderingen. Nog steeds slip en nog steeds het gat. Maar er zijn wel nieuwe dingen: we hebben nu ook de ‘ik-zet-hem-toch-nog-even-snel-in-zijn-1-bonk’ vlak voordat je stilstaat
en het duurt een seconde voordat de achteruitversnelling ook daadwerkelijk wat doet
Ik heb de software niet ge-update, omdat ik niet verwacht dat die dit allemaal gaat oplossen. Eerst maar eens wat kms maken en hopen op een wonder
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Erg vreemd, dat verhaal van twee ton is natuurlijk klinklare onzin, dan had ik al meteen weg gelopen daar
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
EGS update lost deze probleem bijna altijd op.Knakkel schreef:Maar er zijn wel nieuwe dingen: we hebben nu ook de ‘ik-zet-hem-toch-nog-even-snel-in-zijn-1-bonk’ vlak voordat je stilstaat
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Hmm tja erg vervelend,maar ik ben wel van mening dat een auto met twee ton er o- niet meer zo schakeld als hij nieuw is,maar dat hij gaat bonken hoort idd niet net zoals gk5 al aan gaf kan het met een update weg zijn.
Maar het toont wel aan dat er natuurlijk slijtage is,de vraag is hoe erg en gaat de update helpen.
De adaptie waarde zouden het ook al een eind moeten verhelpen en een olie beurt.
Maar het toont wel aan dat er natuurlijk slijtage is,de vraag is hoe erg en gaat de update helpen.
De adaptie waarde zouden het ook al een eind moeten verhelpen en een olie beurt.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
EGS is een software update?
Misschien is dat toch ook nog wat voor mij. De lockup is nu wel gefixt met de nieuwe koppelomvormer, maar ik vind dattie nog steeds heel veel slip heeft in 1 en 2.
Bakreset heeft daarbij niet geholpen.
Misschien is dat toch ook nog wat voor mij. De lockup is nu wel gefixt met de nieuwe koppelomvormer, maar ik vind dattie nog steeds heel veel slip heeft in 1 en 2.
Bakreset heeft daarbij niet geholpen.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Vind je dat niet vreemd? Juist die koppelomvormer voorkomt de slip... Al eens terug geweest daar waar die koppelomvormer is geplaatst?
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Het hydraulische brein stuurt de koppelomvormer aan. De slip die ik nu ervaar is niet de slip van de lockup. Dat is gefixt.
Mijns inziens is het meer de aansturing van de koppelomvormer dan de koppelomvormer zelf.
Deze koppelomvormer heeft namelijk exact hetzelfde slipgedrag als de vorige. De kans dat beide koppelomvormers exact dezelfde incorrecte slip vertonen buiten de lockup om, is astronomisch klein.
Het moet wel in een gedeelte van de bak zitten wat ongewijzigd is gebleven: de aansturing.
Mijns inziens is het meer de aansturing van de koppelomvormer dan de koppelomvormer zelf.
Deze koppelomvormer heeft namelijk exact hetzelfde slipgedrag als de vorige. De kans dat beide koppelomvormers exact dezelfde incorrecte slip vertonen buiten de lockup om, is astronomisch klein.
Het moet wel in een gedeelte van de bak zitten wat ongewijzigd is gebleven: de aansturing.
Laatst gewijzigd door Degids op 16 feb 2015, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Dus toch softwarematig? En wat Gregor oppert, is dat al gebeurt?
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Softwarematig, dat zou heel goed kunnen dat je daarmee de aansturing kunt wijzigen. Daarom was ik ook geïnteresseerd.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Het brein wil wel eens met verkeerd spoelen beschadigd raken, even topic van ZF doorlezen, ik dacht dat lekkerwijf1 het daar ook in gezet had, anders kontakt je me maar even, kan ik je in kontakt brengen met hem, ja, helaas, een hem, geen zij
Edit, de chip bedoel ik
Edit, de chip bedoel ik
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Mijn verschijnselen lijken wel een beetje op wat hier in het topic beschreven staat.
Ik ga van de week bij ZF langs want, hoewel het financieel absoluut nu niet uitkomt zo zonder baan, mijn bak gaat steeds vreemder gedrag vertonen.
Op basis van de screens shots en info vermoeden ze dat de mechatronic geheel vervangen moet worden.
Ik hoop alleen twee drukregelaars maar ja donderdag weet ik meer
Mvg,
Vincent
Ik ga van de week bij ZF langs want, hoewel het financieel absoluut nu niet uitkomt zo zonder baan, mijn bak gaat steeds vreemder gedrag vertonen.
Op basis van de screens shots en info vermoeden ze dat de mechatronic geheel vervangen moet worden.
Ik hoop alleen twee drukregelaars maar ja donderdag weet ik meer
Mvg,
Vincent
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Mensen, ik ga naar Gregor luisteren en toch de update uitvoeren. De planning is woensdag om dat te doen.
Spannend!
Spannend!
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Kwaad kan het zowieso niet
Mijne had de update al gehad dus kan niet vertellen of het verschil maakt.
Mijne had de update al gehad dus kan niet vertellen of het verschil maakt.
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Ik volg het met grote interesse!Knakkel schreef:Mensen, ik ga naar Gregor luisteren en toch de update uitvoeren. De planning is woensdag om dat te doen.
Spannend!
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic