BMW 320D Compact UPDATE! Navigatie binnen

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Steven 330I

Re: BMW 320D Compact

Bericht door Steven 330I » 29 jan 2015, 21:20

RoelHG schreef:
Steven 330I schreef:Mooie compact!
Chippen bij een turbomotor is altijd lekker.
Tunex zit net een straat achter m'n werk.
Thnx!!! Haha dat heb jij snel gezien.... wilde de naam niet noemen omdat ik niet weet of dat zomaar mag!!
Dus je komt ekkes bakkie doen om 10:00 haha!!

Wrapping folie voor me dak is ook besteld :whistle: Mijn broer is nogal handig dus ga ik samen met hem een poging geven!!
Ben waarschijnlijk zelf onderweg, alvast veel plezier op de terugweg!
E46 330i Sedan LCI

RoelHG

Bericht door RoelHG » 30 jan 2015, 10:02

Steven 330I schreef:
RoelHG schreef:
Steven 330I schreef:Mooie compact!
Chippen bij een turbomotor is altijd lekker.
Tunex zit net een straat achter m'n werk.
Thnx!!! Haha dat heb jij snel gezien.... wilde de naam niet noemen omdat ik niet weet of dat zomaar mag!!
Dus je komt ekkes bakkie doen om 10:00 haha!!

Wrapping folie voor me dak is ook besteld :whistle: Mijn broer is nogal handig dus ga ik samen met hem een poging geven!!
Ben waarschijnlijk zelf onderweg, alvast veel plezier op de terugweg!
Thnx man! Zit lekker aan een bakje koffie te wachten!

RoelHG

Bericht door RoelHG » 31 jan 2015, 13:30

Wat een verschil!! Zo ontzettend lekker.... alleen gisteren een tegenslag gehad.... koelvloeistof lekte bij het resevoir dus nieuw onderdeel besteld gisteren en vandaag gelukkig binnen, de bimmer dus nog niet echt kunnen testen maar nu gaan we deze vervangen en testen!!! Onderdeel koste alleen even €76 omdat alles natuurlijk aan elkaar zit. Lets do it!! :gek: :whistle: :zwaai:

RoelHG

Bericht door RoelHG » 06 feb 2015, 13:56

Zoooooo de bimmer rijd weer heerlijk en koelvloeistof problemen zijn allemaal over! Wat lekker zeg die PK'tjes!

Next project.... Navigatie systeem aanschaffen en inbouwen :gekdoen:

1. Climat control verplaatsen
2. USB aansluitingen integreren (Zowel voor als achter)
3. Docking station iPhone 5S in middenconsole integreren
4. Navigatie inbouwen

Stap 1: Climat control 1 etage naar beneden.

Radio los schroeven
Climat control los en naar beneden plaatsen
Afbeelding

Helaas nog wat ruimte over (Unit steekt eruit) dus frame eruit om deze iets aan te passen zodat de climat control er lekker in past.
Afbeelding

Radio en climat control tijdelijk weer even terug gezet.

Frame er helemaal uit dus we gaan gelijk van de gelegenheid gebruik maken om deze eens grondig schoon te maken en er een laagje mat zwarte Plasti Dip overheen te knallen. (Dit zal overigens met het hele midden console gebeuren na alle aanpassingen)
Afbeelding

Hierin zullen 4 USB aansluitingen geintergreerd worden. 2 voor het laden en 2 voor de aansluiting op mijn Navigatie systeem. Nog even uitzoeken hoe ik mijn aansteker unit kan omzetten in een USB laadpunt en aan de hand van een USB Hub meer aansluitingen te kunnen maken. (Nee ik zal natuurlijk niet alle apparaten tegelijk gaan laden :nee: )
Afbeelding

Soon be back with more! :driving:

RoelHG

Bericht door RoelHG » 17 feb 2015, 13:23

Navigatie is besteld en hopelijk over 2 weken binnen! De EONON AG5150. Cant Wait :gekdoen:

Nu alvast met de USB aansluitingen aan de slag en bekijken hoe ik deze het beste kan wergwerken.

Afbeelding

MontanaBMW

Bericht door MontanaBMW » 17 feb 2015, 19:30

Ben benieuwd hoe je die gaat bevallen, heb zelf ook voor zo'n soort systeem gekeken (deze of bv Dynavin) maar durf het niet zo goed aan te schaffen, heb mn twijfels over kwaliteit en stabiliteit met dit soort Chinese electronica. Maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben dus blijf dit even volgen.:)

RoelHG

Bericht door RoelHG » 17 feb 2015, 19:56

MontanaBMW schreef:Ben benieuwd hoe je die gaat bevallen, heb zelf ook voor zo'n soort systeem gekeken (deze of bv Dynavin) maar durf het niet zo goed aan te schaffen, heb mn twijfels over kwaliteit en stabiliteit met dit soort Chinese electronica. Maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben dus blijf dit even volgen.:)
Dat had ik ook idd maar na weken research te hebben gedaan en reviews te hebben gelezen toch maar voor deze gekozen ipv een dynavin omdat de specs nagenoeg hetzelfde zijn en deze aanzienlijk goedkoper is. Zodra deze binnen is zal ik hem installeren en eventueel een filmpje/foto's maken en mijn mening erover geven. Ik ga deze wel voorzien van The next Launcher android app omdat deze zeer snel zou zijn en een mooie interface heeft. Puur gekozen voor de full android ivm de stabiliteit en apps welke je gewoon kan installeren vanuit de google app store. En natuurlijk voor het gebruik van google maps welke wellicht fijner is als de iGO versie navigatie welke erbij zit. Ik zal de specs morgen even posten van de EONON AG5150.

Zojuist frame beetje uitgevijld waar mijn klimat controller in gaat.... deze past nu precies en scheelt me weer €80 voor een nieuwe frame. Van de week even het frame en volledige midden console van de bimmer in de mat zwarte plasti dip en zal ik even foto's maken :gekdoen:

BMWe1

Bericht door BMWe1 » 17 feb 2015, 20:57

Gelefeiciteerd mooie wagen!

Engel eyes zou inderdaad heel gaaf staan en heb ik nog niet eerder gezien bij dat model. Toevallig ben ik ze vorige week wel tegen gekomen :W

http://www.ebay.com/itm/171208007292?ss ... 1436.l2649

Gewoon op eBay en lekker goedkoop 34 dollar duurt wel even voor je ze binnen hebt denk ik komt namelijk uit Hongkong...

RoelHG

Bericht door RoelHG » 17 feb 2015, 23:11

BMWe1 schreef:Gelefeiciteerd mooie wagen!

Engel eyes zou inderdaad heel gaaf staan en heb ik nog niet eerder gezien bij dat model. Toevallig ben ik ze vorige week wel tegen gekomen :W

http://www.ebay.com/itm/171208007292?ss ... 1436.l2649

Gewoon op eBay en lekker goedkoop 34 dollar duurt wel even voor je ze binnen hebt denk ik komt namelijk uit Hongkong...
Haha dat klopt idd maar deze ga ik zelf inbouwen, dus projectors bestellen en angel eyes en dan xenon erin alleen dat komt volgende maand waarschijnlijk!

BMWe1

Bericht door BMWe1 » 18 feb 2015, 00:41

Ben erg benieuwdnaar het eindresultaat! Kom je ook naar de meeting in de Meern 26 april?

RoelHG

Bericht door RoelHG » 20 feb 2015, 19:54

BMWe1 schreef:Ben erg benieuwdnaar het eindresultaat! Kom je ook naar de meeting in de Meern 26 april?
Denk het niet maar moet ik nog even kijken.

Kleine aanpassing gedaan en ik vind dat die er best netjes in zit :whistle: Anders had ik een frame moeten kopen voor €89 dus vind het wel prima zo! Gelijk een laagje plastig dip over het klepje want die zag eruit! Niet heel mooi maar beter als eerst haha :gek:

Afbeelding

RoelHG

Re: BMW 320D Compact UPDATE! Rijd niet meer....

Bericht door RoelHG » 21 feb 2015, 20:10

Vanmiddag met mijn BMW E46 320D Compact uit 2002 stil komen te staan. Ervoor hoorde ik een flinke klap en leek het erop alsof mijn uitlaat ergens was afgebroken door het geluid wat ik daarna hoorde. Onderweg naar huis (Dacht dat het alleen de uitlaat was dus denk kan hem veilig thuis neerzetten) begon er rook naar binnen te komen en stopje de auto er opeens mee en heb ik hem op de vluchtstrook moeten zetten. Na de motorkap open te hebben gedaan zag ik dat mijn plastic motor afdekking op 1 punt helemaal was gaan smelten dus ik deze snel gedemonteerd en vond onderstaande. De auto start heel even en stopt er dan mee maar het lijkt me niets te maken hebben met het gedeelte wat gesmolten is of er moet een belangrijke kabel of sensor zijn doorgebrand.

Heb helaas niet goed onder de auto kunnen kijken omdat de auto best laag op de grond staat en ik hem alleen niet makkelijk op een stoeprand kan duwen. Het geluid lijkt op een afgebroken uitlaat alleen weet niet of de auto hierdoor op een gegeven moment stopt met rijden. Maandag word hij naar de garage gesleept en gaan we het meemaken :'(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

RoelHG

Re: BMW 320D Compact UPDATE! Rijd niet meer....

Bericht door RoelHG » 21 feb 2015, 20:37

Ook maar even aan de verkoper gevraagd of hij niet stiekum een roetfilter ingebouwd heeft anders weet ik helaas genoeg..... wagen is paar weken geleden gechipt... :bang:

UPDATE!

Net iemand gesproken (via marktplaats) die ook veel verstand had van BMW en gaf aan dat het wss het inlaatspruitstuk is. Ik heb geen witte rook gezien en de auto blijf netjes stationair draaien als ik deze start. Dat de boel verbrand is heeft wss met de gechipte auto en de toeren van de Turbo te maken dus hopelijk valt het mee. Geen idee wat een nieuw spruitstuk kost maar zal ik maandag weleens informeren.

UPDATE!
Wss is het uitlaatspruitstuk defect maar zal morgen eens onder de auto kijken. Iemand enig idee of dit zelf te vervangen is?

RoelHG

Re: BMW 320D Compact UPDATE! Rijd niet meer, Probleem gevond

Bericht door RoelHG » 23 feb 2015, 12:07

Ik heb het probleem gevonden, dit verklaard ook waarom de afdekking is gaan smelten. Zoals op onderstaande foto is te zien is de buis los/afgebroken alleen geen idee welk onderdeel dit is? Iemand die me daarbij kan helpen en of ik hiervoor een nieuwe moet hebben?

UPDATE! Dit is dus het EGR ventiel maar weet niet of deze nu gebroken is of los.... en eventueel de EGR Klep nog in orde is? Iemand enig idee en of deze makkelijk zelf te vervangen is?

Afbeelding

Afbeelding

Ook kwam ik deze tegen, hoort hier geen slang op bevestigd te zijn?!?

Afbeelding

UPDATE!

EGR Klep gedemonteerd en buis ook. vanavond nieuwe ophalen en morgen monteren en de kabels voorzien van krimpkous in de hoop dat ze niet beschadigd zijn. En even een nieuwe inlaatklep regelen want die is ook behoorlijk beschadigd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BMWe1

Re: BMW 320D Compact UPDATE! Rijd niet meer, Probleem gevond

Bericht door BMWe1 » 23 feb 2015, 16:21

Pfff dat is vervelend zeg! Heel veel succes er mee! Ben benieuwd hoe het afloopt.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”