ik heb hier weing aan toe te voegen, behalve mijn eigen ervaring.
mijn vrouw rijd sinds augustus 2013 een '97er 540i in m5 uitvoering (interieur/bumpers/wielen) op lpg.
met 25000km/pj is lpg al zeer interessant kan ik je vertellen met een gemiddeld verbruik van 1op5/1op6.
ik heb helaas al de kettinggeleider stuk gehad maar na vervangen van de geleiders snort hij weer als te voren, wel erg veel werk, ik geloof dat ze bij de dealer rekenen op 14/16 uur arbeid

.
ik heb er zeker 30 uur werk aan gehad maar wilde dan ook zeker weten dat alles goed zat en heb helaas maar een beperkte werkplaats zonder brug.
ook heb ik alle draagarm delen aan de voorkant al vervangen, net als de motorsteunen, e-bay is gelukkig je vriend hierbij en dat scheelt enorm in de kosten.
ik kan dit soort reparaties gelukkig zelf anders loop je idd leeg op dit soort reparaties.
ook heb ik de bak olie laten verversen bij zf in delft, daar halen ze (net als in duitsland) het brein er af en kijken dit na, vervangen wat nodig is en maken voor en na behandeling een proefrit.
kost wat maar ik zie dit als een investering in een paar jaar zorgeloos cruisen.
al met al is een 540 geen goedkope auto om te rijden maar je krijgt er wel veel lol voor terug.
het gaat er ook om of je het wil betalen natuurlijk.