BC knop werkt niet meer...
-
BC knop werkt niet meer...
Goedeavond ,
Ik heb een vraag wat betreft mijn BC knop. Deze heeft altijd goed gewerkt. Tot een paar weken geleden , toen moest ik al meerdere malen op de knop druk om bv 1 functie verder te gaan. En helaas doet ie het nu helemaal niet meer.
Is dit een kwaaltje en een kwestie van de hendel vervangen of zou dit ergens anders in zitten? Mijn elektronica kennis en ervaring is namelijk niet zo heel groot. Dus dingen doormeten en zo word al wat lastiger.
Mvg, ,
Daniel
Ik heb een vraag wat betreft mijn BC knop. Deze heeft altijd goed gewerkt. Tot een paar weken geleden , toen moest ik al meerdere malen op de knop druk om bv 1 functie verder te gaan. En helaas doet ie het nu helemaal niet meer.
Is dit een kwaaltje en een kwestie van de hendel vervangen of zou dit ergens anders in zitten? Mijn elektronica kennis en ervaring is namelijk niet zo heel groot. Dus dingen doormeten en zo word al wat lastiger.
Mvg, ,
Daniel
Re: BC knop werkt niet meer...
IkHad afgelopen week ook wat haperingen in die knop. Heb deze week de auto aan de bmw scanner geha (Heb ik zelf) en toen had ik 1 storing op t multi functioneel stuur. Deze gewist en nu is het weer super. Misschien ook eens proberen
Had ik ook, bij mij was het een kabelbreuk in de hendel.
Kwestie van de hendel eruit bouwen en stukje tussen de kabel solderen.
Je moet voor de grap eens je richtingaanwijzer naar links zetten en dan de BC bedienen, dan zal hij het waarschijnlijk zonder haperen doen.
Check anders even mijn topic, hierin staat een link hoe je de hendel moet uitbouwen (al is dit redelijk easy/vanzelfsprekend)
Kwestie van de hendel eruit bouwen en stukje tussen de kabel solderen.
Je moet voor de grap eens je richtingaanwijzer naar links zetten en dan de BC bedienen, dan zal hij het waarschijnlijk zonder haperen doen.
Check anders even mijn topic, hierin staat een link hoe je de hendel moet uitbouwen (al is dit redelijk easy/vanzelfsprekend)
BMW E87 120i ‘04
BMW F20 116d ‘16
BMW F20 116d ‘16
Bij mij werkt de BC knop ook niet, maar ook niet als ik de knipperlichthendel naar beneden duw. Is het dan toch de schakelaar of eerder iets anders?
@v/db Dat hoeft niet persee. Het kan dat met de hendel naar beneden toevallig de gebroken draden contact maken.
Bij mij was er ook iets stuk in de hendel.
Tweedehands gekocht hier op het Forum voor 25,= euro en klaar was ik.
Tweedehands gekocht hier op het Forum voor 25,= euro en klaar was ik.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Ik ga de hendel maar compleet vervangen. Moet je het stuur met een momentsleutel aandraaien of is zo-vast-mogelijk ook goed?
De mijne is vervangen zonder dat je daarbij het stuur los moest maken.
Dat heeft destijds een forumlid voor mij gedaan.
Dat heeft destijds een forumlid voor mij gedaan.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 12 feb 2015, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijdert, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijdert, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Het beste is op moment (63 Nm).
Gelukt! Bedankt voor jullie hulp!
Ik had een 'nieuwe' hendel gekocht, maar ook deze deed het niet. Nu heb ik ze allebei opengemaakt en de gebroken draadjes gesoldeerd. Wat een gepriegel!
Ik had een 'nieuwe' hendel gekocht, maar ook deze deed het niet. Nu heb ik ze allebei opengemaakt en de gebroken draadjes gesoldeerd. Wat een gepriegel!
Is het ook gelukt zonder dat je het stuur moest demonteren?
Dat heb ik heel geprobeerd, maar volgens mij gaat dat niet als je de hendel in het geheel wil vervangen. Misschien kan je wel voorzichtig de twee helften van de hendel voorzichtig van elkaar trekken en dan de draadjes solderen.
Ik heb de hendel omgewisseld voor een andere, maar deze bleek helaas ook kapot. Nu heb ik ze allebei open gemaakt en gerepareerd met de soldeerbout. Ik heb er nu dus eentje over.
Het gemiddelde verbruik lijkt me alleen niet echt te kloppen wanneer de auto op LPG rijdt. Hij geeft aan 7,4L/100km, maar bij een berekening aan de pomp heb ik nog nooit zuiniger gereden dan 8,3L/100km en dan rijdt hij de eerste km nog op benzine.
Ik heb de hendel omgewisseld voor een andere, maar deze bleek helaas ook kapot. Nu heb ik ze allebei open gemaakt en gerepareerd met de soldeerbout. Ik heb er nu dus eentje over.

Het gemiddelde verbruik lijkt me alleen niet echt te kloppen wanneer de auto op LPG rijdt. Hij geeft aan 7,4L/100km, maar bij een berekening aan de pomp heb ik nog nooit zuiniger gereden dan 8,3L/100km en dan rijdt hij de eerste km nog op benzine.
Meerdere BMW rijders kennen dat probleem ook.
Het gemiddelde wordt niet goed aangegeven, geen idee wat de oorzaak zou kunnen zijn van deze verkeerde meting.
Persoonlijk heb ik daar geen last van, op een of andere manier werkt de mijne goed.
Het gemiddelde wordt niet goed aangegeven, geen idee wat de oorzaak zou kunnen zijn van deze verkeerde meting.
Persoonlijk heb ik daar geen last van, op een of andere manier werkt de mijne goed.