Pookknop vervangen
Pookknop vervangen
Zoeken op onderwerp heeft me geentopics hierover opgeleverd, vandaar dan even de vraag op deze manier.
Een kwalitatief minpuntje van de E60/E61 is zeker de knop van de versnellingspook. Het chroom bladdert er vrolijk van af (tijdens de zoektocht naar mijn huidige auto zag ik dit vaak voorbij komen).
Wie weet een goed alternatief hiervoor?
Ik zie op MP advertenties staan voor een imitatie-knop voor zo rond 30 Euro, maar is dat ook wat? (of beter gezegd, ik wil niet na een jaar wederom met een "aangevreten" pookknop zitten.
Bedankt alvast voor de reacties,
Robert
Een kwalitatief minpuntje van de E60/E61 is zeker de knop van de versnellingspook. Het chroom bladdert er vrolijk van af (tijdens de zoektocht naar mijn huidige auto zag ik dit vaak voorbij komen).
Wie weet een goed alternatief hiervoor?
Ik zie op MP advertenties staan voor een imitatie-knop voor zo rond 30 Euro, maar is dat ook wat? (of beter gezegd, ik wil niet na een jaar wederom met een "aangevreten" pookknop zitten.
Bedankt alvast voor de reacties,
Robert
Re: Pookknop vervangen
Heb me ook laten vangen aan het aanschaffen van een imitatieknop (bij MB-Cardesign.nl).
Op foto zag hij er netjes uit en sterk lijkend op de originele, prijs idd 30 euro.
Bij ontvangst was ik echter teleurgesteld in de kwaliteit van de knop. Het leder sluit niet mooi aan aan het metaal, het metaal heeft scherpe randen (bramen) en het schakelschema is niet mooi geplakt.
De imitatie weegt ook aanzienljk minder dan de originele, maar daar heb je natuurlijk geen last van tijdens het rijden.
Als ik jou was, zou ik eerder naar een mooie tweedehands zoeken of op internet zoeken naar een iets goedkopere webwinkel dan de bmw dealer, want daar kost zo'n knop ca. 80 euro.
Je kan ook een houten of leren knop monteren, dan kan het metaal er al zeker niet afkomen.
Ik heb spijt van de imitatieknop die ik gekocht heb en de kans is groot dat ik alsnog voor een originele ga.
Op foto zag hij er netjes uit en sterk lijkend op de originele, prijs idd 30 euro.
Bij ontvangst was ik echter teleurgesteld in de kwaliteit van de knop. Het leder sluit niet mooi aan aan het metaal, het metaal heeft scherpe randen (bramen) en het schakelschema is niet mooi geplakt.
De imitatie weegt ook aanzienljk minder dan de originele, maar daar heb je natuurlijk geen last van tijdens het rijden.
Als ik jou was, zou ik eerder naar een mooie tweedehands zoeken of op internet zoeken naar een iets goedkopere webwinkel dan de bmw dealer, want daar kost zo'n knop ca. 80 euro.
Je kan ook een houten of leren knop monteren, dan kan het metaal er al zeker niet afkomen.
Ik heb spijt van de imitatieknop die ik gekocht heb en de kans is groot dat ik alsnog voor een originele ga.
BMW 520d Touring (2008) - Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi.
Bedankt voor deze ervaring en snelle tip.
Dan maar voor de duurdere imitatie, dan de goedkope ellende.
Dan maar voor de duurdere imitatie, dan de goedkope ellende.
De knop van 65 euro waarnaar ik verwijs in mijn vorige post, zou volgens de webwinkel zelf een origineel BMW onderdeel zijn.
BMW 520d Touring (2008) - Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi.
Hallo,
Ik zit met hetzelfde probleem. Heb je de pookknop gekocht? en zo ja wat zijn de ervaringen?
Ik zit met hetzelfde probleem. Heb je de pookknop gekocht? en zo ja wat zijn de ervaringen?
-
rubbere ronnie
Ik weet niet wat voor interieur lijsten je hebt, maar ik heb mijn pookknop in dezelfde kleur als mijn lijsten gewrapt.
Dus leer aan buitenzijde en gewrapt aan binnenzijde(wat eerst aluminium was)
Voordeel is dat ik hem dus origineel heb, en past mooi bij de rest van het interieur.
Dus leer aan buitenzijde en gewrapt aan binnenzijde(wat eerst aluminium was)
Voordeel is dat ik hem dus origineel heb, en past mooi bij de rest van het interieur.
Ik kan jullie eventueel ook wel helpen aan een nieuwe (en originele) pook.
Stuur gerust je wensen door via PB
Stuur gerust je wensen door via PB
Heb je ook foto's van de wrap resultaten?
-
rubbere ronnie
Alsjeblieft.
Meer foto's staan in mijn showroom.
Was 5 minuten werk en je ziet niet dat het gewrapt is.

Meer foto's staan in mijn showroom.
Was 5 minuten werk en je ziet niet dat het gewrapt is.

-
rubbere ronnie
En eentje met de rest van het interieur.

ziet er inderdaad goed uit. Ik heb echter een handbak waarbij het chroom loslaat. (Dit zit aan de buitenkant van de pook) Gaat wrappen daar ook lukken denk je?
-
rubbere ronnie
Doe eens een foto sturen dan?? Wil het wel eens zien of dat zou lukken.
-
rubbere ronnie
Het verschil tussen jouw pook en een automaat pook is de overgang van leer naar kunstof.
De kunstof randjes van de automaat pook vallen zeg maar weg achter het leer, terwijl bij de jouwe het duidelijk zichtbaar is.
Dus zie je ook de randjes van de folie als je die gaat beplakken.
Enige optie om het mooi te krijgen is als je de pook kan scheiden.
Dus het leer scheiden van het kunstof, dan vallen de randjes van de folie daarachter weg.
En het rondje bovenop waar de versnellingen staan moet er ook uit kunnen.
Zou dat kunnen heb je binnen 20 minuten en een paar kwartjes aan folie weer een nette pook.
Maar ik weet niet of dat kan bij jouw pook.
De kunstof randjes van de automaat pook vallen zeg maar weg achter het leer, terwijl bij de jouwe het duidelijk zichtbaar is.
Dus zie je ook de randjes van de folie als je die gaat beplakken.
Enige optie om het mooi te krijgen is als je de pook kan scheiden.
Dus het leer scheiden van het kunstof, dan vallen de randjes van de folie daarachter weg.
En het rondje bovenop waar de versnellingen staan moet er ook uit kunnen.
Zou dat kunnen heb je binnen 20 minuten en een paar kwartjes aan folie weer een nette pook.
Maar ik weet niet of dat kan bij jouw pook.
Hoe heb je die pookknop gewrapt? Ik heb last van hetzelfde probleem, het chroom wordt zichtbaar onder de coating en gaat afbladderen. Is het middengedeelte los te maken van de 2 leren zijkanten?