320d met veel km's
Re: 320d met veel km's
bij zo een commonrail 320d ... pomp kan kapot gaan waardoor metaalsnippers in hele dieselcircuit en ook in tank ! dus nieuwe tank kopen en injectors rail enz! overdreven duur ! wervel kleppen kunnen in motor terecht komen en motor kapot maken ! problemn met injectoren want het is common rail ! problemen met egr komen ook meer voor ! turbo/wasegate problemen wat je bij een 136pk niet hebt ! carterventilatie kan verstopt geraken ma da kan ook bij 136pk dan dezelfde probelemn flexibel uitlaat enzo...krukaspoelie trillingsdemper scheuren,
Re: 320d met veel km's
vliegwiel problemen en onoplosbare problemen met vermogen !
Re: 320d met veel km's
Ik had de 150pk versie maar heb niet meer dan jij vervangen . Zelfs minder want heb de dieselpomp, stabilisatorstangen en flexibel uitlaatstuk niet vervangen in 150K aan kilometers . Had wel de swirlflaps preventief laten verwijderen.
EGR heb ik 2x laten schoonmaken want die slipt toch wel behoorlijk dicht! Bij m'n huidige 530D heb ik die mooi laten dicht schrijven
EGR heb ik 2x laten schoonmaken want die slipt toch wel behoorlijk dicht! Bij m'n huidige 530D heb ik die mooi laten dicht schrijven
Laatst gewijzigd door Quadrantz op 20 feb 2015, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 320d met veel km's
Nou bmw5000pk als ik het zo hoort heb je met de diesel pomp pech gehad want verder hoor ik bijna niemand over kapotte pompen wat ik wel steeds vaker hoort (heb kameraden die als automonteur werken) dat als je jaren bij die budget tankstations(de onbekende goedkoopste) tankt of bij een boer uit de grote voorraad tankt eerder de rooie diesel die nog geen commenrail systeem trekkers heeft dat er veel slechtere kwaliteit is en je hele systeem langzamerhand sloopt.
Omdat een commenrail niet alles meer op kan gooien zoals die oude pomp verstuivers.
En ja carterventilatie filter schijft bmw 100k voor dus dat is gewoon onderhoud wist er eerst niks van dus ik heb het 200k niks aan gedaan en toen vervangen en was behoorlijk zwart nu neem ik hem gewoon mee in de onderhoud kost maar 67 eurie wil je geen gezeik mee hebben.
En swirlflaps wil ik inderdaad ook nog gaan verwijderen om gezeik te voorkomen.
En de rest is inderdaad gewoon de bekende dingen die kapot gaan of slijten maar moet zeggen krukas poelie heb ik ook nog geen last van gehad.
De olie druk sensor komt er nu aan want me olie lampje gaat even oranje branden na het starten en na paar sec weer uit.
Omdat een commenrail niet alles meer op kan gooien zoals die oude pomp verstuivers.
En ja carterventilatie filter schijft bmw 100k voor dus dat is gewoon onderhoud wist er eerst niks van dus ik heb het 200k niks aan gedaan en toen vervangen en was behoorlijk zwart nu neem ik hem gewoon mee in de onderhoud kost maar 67 eurie wil je geen gezeik mee hebben.
En swirlflaps wil ik inderdaad ook nog gaan verwijderen om gezeik te voorkomen.
En de rest is inderdaad gewoon de bekende dingen die kapot gaan of slijten maar moet zeggen krukas poelie heb ik ook nog geen last van gehad.
De olie druk sensor komt er nu aan want me olie lampje gaat even oranje branden na het starten en na paar sec weer uit.
E90 320d 2005
E46 320d 2003
e23 732i 1981
e23 735i 1983
e38 735i 1998
E46 320d 2003
e23 732i 1981
e23 735i 1983
e38 735i 1998
Re: 320d met veel km's
Goeie diesel tanken ,swirlflaps verwijderen en eventueel roetfilter leegmaken en egr afsluiten ! onderhoud geven nieuwe cv filtr .. en dan late chippen
Re: 320d met veel km's
Oké nou dat is denk gewoon pech hebben je weet nooit wat de eerste eigenaar ermee gedaan heeft, die van mij was al gechipt bij de eerste eigenaar dus zwz al meer dan 280k km geleden en moet afkloppen gaat nog steeds goed wat ik van de vorige eigenaar weet die zei heeft 190 pk maar na ruim 450k zal dat wel weer stukje afgenomen zijn.
Maarja zo is er altijd wat zo hoorde ik bij mij in de buurt van een man met zijn e46 320d bij bijna 400k compressie weg zuiger gat in gebrand.
Maarja zo is er altijd wat zo hoorde ik bij mij in de buurt van een man met zijn e46 320d bij bijna 400k compressie weg zuiger gat in gebrand.
E90 320d 2005
E46 320d 2003
e23 732i 1981
e23 735i 1983
e38 735i 1998
E46 320d 2003
e23 732i 1981
e23 735i 1983
e38 735i 1998
Re: 320d met veel km's
ja da komt denk ik gewoon door een slechte injector die gat in piston branden..de injector spuit dan de diesel er niet in de juiste straal uit ...denk ik ma ben nie zeker .da komt door het sproeibeeld van de injector ma ben nie heel zeker ..
Re: 320d met veel km's
Ja dat dacht ik inderdaad ook al aan dat hoor je ook wel is vaker maar je moet het eigenlijk Door hebben als die warm ook slecht start.
E90 320d 2005
E46 320d 2003
e23 732i 1981
e23 735i 1983
e38 735i 1998
E46 320d 2003
e23 732i 1981
e23 735i 1983
e38 735i 1998
Re: 320d met veel km's
Wat is "goede" diesel?
Tango vs Shell?
Tango vs Shell?
Re: 320d met veel km's
Nou de gewone merken zoals shell, q8, texaco en firezone onderdeel van texaco, esso, total, dat zijn de meeste tankstations die gewoon normale goeie diesel verkopen.
En niet zoals die kleine onbemande tankstations die zijn vaak het aller goedkoopst maar hebben ook vaak rest partyen diesel erin(wat niet zo hele zuivere schone diesel is) en dat is niet zo goed voor het tegenwoordige commonrail systeem.
Hoe het bij tango zit weet ik niet tank er ook nooit.
En niet zoals die kleine onbemande tankstations die zijn vaak het aller goedkoopst maar hebben ook vaak rest partyen diesel erin(wat niet zo hele zuivere schone diesel is) en dat is niet zo goed voor het tegenwoordige commonrail systeem.
Hoe het bij tango zit weet ik niet tank er ook nooit.
E90 320d 2005
E46 320d 2003
e23 732i 1981
e23 735i 1983
e38 735i 1998
E46 320d 2003
e23 732i 1981
e23 735i 1983
e38 735i 1998
Re: 320d met veel km's
Ik lees vaker dat de roetfilter eens om de zoveel tijd leeg gemaakt dient te worden, maar op verschillende sites lees ik dat de 320d geen roetfilter heeft hoe zit dat?
Re: 320d met veel km's
de 320d met commonrail heeft roetfilter ,de niet common rails hebben gewoon een katalysator.die van 2002 tot 2005 hebben roetfilter..maar nu weet ik wel niet zeker als ze da allemaal hebben! maar die oude model met 136pk van 1998 tot 2001 hebben dat zeker niet
Re: 320d met veel km's
e46 diesel hebben allemaal commonrail systeem zover ik weet.
En pas de e90 vanaf 2006 begint de 3 serie pas met een roetfilter met cat.
De types daarvoor hebben allemaal gewoon een cat.
En pas de e90 vanaf 2006 begint de 3 serie pas met een roetfilter met cat.
De types daarvoor hebben allemaal gewoon een cat.
E90 320d 2005
E46 320d 2003
e23 732i 1981
e23 735i 1983
e38 735i 1998
E46 320d 2003
e23 732i 1981
e23 735i 1983
e38 735i 1998
Re: 320d met veel km's
Een e46 van 1998 tem 2001 heeft nog een gewone verdelerpomp bosch vp44 heb ik nog zelf vervangen NU laat je me ook twijfelen als de commonrails een roetfilter hebben..kan goed zijn wat je zegt dat het pas begon bij de e90.De e46 common rail heeft wel een lamdasonde in cat en dat heeft de e46 met verdeelpomp niet.
Re: 320d met veel km's
Oké dan hebben de eerste types van e46 die 136 pk nog geen commonrail en die met 150 pk wel een commonrail systeem.
En een kameraad van me heeft een 320d van 2005 en dat is het laatste 2 liter blok zonder roetfilter.
En een kameraad van me heeft een 320d van 2005 en dat is het laatste 2 liter blok zonder roetfilter.
E90 320d 2005
E46 320d 2003
e23 732i 1981
e23 735i 1983
e38 735i 1998
E46 320d 2003
e23 732i 1981
e23 735i 1983
e38 735i 1998