320d met veel km's
Re: 320d met veel km's
Onze 320D 01-2003 150pk heeft er ook geen.
Mijn vorige 320D 5-1999 136pk heeft er ook geen alleen wel een keer die brandstofpomp vervangen bij 250k.
Staan deze pompen ook wel bekent om. Toch vind ik persoonlijk de 136pk wel mooier lopen en was ook zuiniger dan de 150pk versie.
Mijn vorige 320D 5-1999 136pk heeft er ook geen alleen wel een keer die brandstofpomp vervangen bij 250k.
Staan deze pompen ook wel bekent om. Toch vind ik persoonlijk de 136pk wel mooier lopen en was ook zuiniger dan de 150pk versie.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Re: 320d met veel km's
Met geen bedoel je een roetfilter neem ik aan?
En oké en hoe merkte je dat de brandstof pomp kapot was gewoon niet meer willen lopen?
Nou een commenrail loopt over het algemeen wat rustiger en stiller en ja meer pks is meer verbruik ga je automatisch ook naar rijden.
En oké en hoe merkte je dat de brandstof pomp kapot was gewoon niet meer willen lopen?
Nou een commenrail loopt over het algemeen wat rustiger en stiller en ja meer pks is meer verbruik ga je automatisch ook naar rijden.
E90 320d 2005
E46 320d 2003
e23 732i 1981
e23 735i 1983
e38 735i 1998
E46 320d 2003
e23 732i 1981
e23 735i 1983
e38 735i 1998
Re: 320d met veel km's
Hier de 150pk bj 2004. Ik rij 1:15 / 1:16 niet zuinig, maar ook geen hoog verbruik.
Hoe harder de muziek staan hoe eerder ik thuis ben
Is een nieuwe brandstof pomp zo duur dan ??
*edit*
oei.. €200
Hoe harder de muziek staan hoe eerder ik thuis ben
Is een nieuwe brandstof pomp zo duur dan ??
*edit*
oei.. €200
Re: 320d met veel km's
Ik bedoelde idd de roetfilter.
Als de brandstof pomp kapot is doet deze het gewoon niet meer. google maar eens op vp44. Zitten op meer motoren als alleen bmw. Is niks ergs alleen iets waar je rekening mee moet houden. Als het een mooie nette wagen was zou ik hem hier niet om laten staan. Bij de 150pk versie staan de turbo's weer bekent. Zo heeft alles wel wat.
Als de brandstof pomp kapot is doet deze het gewoon niet meer. google maar eens op vp44. Zitten op meer motoren als alleen bmw. Is niks ergs alleen iets waar je rekening mee moet houden. Als het een mooie nette wagen was zou ik hem hier niet om laten staan. Bij de 150pk versie staan de turbo's weer bekent. Zo heeft alles wel wat.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Re: 320d met veel km's
Turbo hier heeft al 3 ton gereden.
Gelukkig geen van bovenstaande issues gehad.
Alleen koppeling en vliegwiel die aan de prijs was :/
Gelukkig geen van bovenstaande issues gehad.
Alleen koppeling en vliegwiel die aan de prijs was :/
Re: 320d met veel km's
Ja de vliegwiel is bij mij ook niet meer 100procent..weet wel niet als da een ziekte is van de 320d's.Ik merkte dat de dieselpomp kapot was toen ik thuis aankwam..ik laat de auto altijd een paar seconden nadraaien voor ik die stil leg,terwijl ik dit deed viel de motor zomaar stil! ik dacht huh hoe kan dit nou ! ik probeerde de wagen te starten en hij starte niet meer..de startmotor dreef de motor wel aan maar starte niet meer! Toen dacht ik van hmm wat heeft deze motor nodig om te kunnen starten..simpel diesel ! ik draaide de injectorleiding wat los en keek als hier diesel uit spoot ! er kwam diesel uit maar het spoot niet ..toen wist ik al genoeg..pomp kapot ! Ook omdat het een ziekte is van deze autos. Toen heb ik gekeken als pomp stroom krijgt en dat kreeg die en heb ook gekeken als ik diesel kreeg tot aan de pomp aan dat kreeg ik ook (gewoon leiding aan filter lostrekken en kijken als er bij contact aan diesel uitstroomt !).Er is ook een relais van de pomp bij de ecu in het bakje .Toen heb ik een gereviseerde pomp gekocht 500euro ! Die staat al op tijd ! En tools besteld(vliegwielblokkeerpen en pompuitdraaitool)Dan voor de pomp uit te draaien heb ik gewoon de motor op tijd gezet,dus de vliegwielpen in de vliegwiel en als je je olievuldop weghaalt zie je op je nokkenas een driehoekje en dat zal indien je je pen hebt geplaatst naar boven moeten wijzen!je motor staat dan op tijd !dan dieselpomp eruit draaien met special tool en dan de nieuwe inbouwen..nieuwe filter zetten en je kunt weer verder.ik kon mss ook een pomp voor 250euro krijgen bij de afbraak maar dan moet ge die op tijd zetten en wie weet hoelang die mee gaat mss na een halfjaar kapot terwijl ik nu zelfs 1jaar garantie heb.
Re: 320d met veel km's
Moet wel zeggen een 320d rijd wel fijn en is ook wel betrouwbaar ..maar zo een commanrail vind ik veel sneller ! een e46 318d bvb gaat normal 210 km/h een 320d 136pk ook ,nu die 318 gaat daar precies veel vlotter naartoe !
Re: 320d met veel km's
Oké nou dat is inderdaad de simpelste en makkelijkste manier om te kijken op je pomp kapot was.
En ja je vliegwiel ik hoor er nooit zoveel problemen over je leest het inderdaad wel is op het forum en weet wel dat die dubbele massa vliegwiel vrij aan de prijs zijn ik moet afkloppen heb er tot nu toe nog geen last van(maar als ik zo al die dingen hoort bij welke km stand iedereen dingen vervangt ben ik altijd heel wat later) ik wil hem ook nog niet vervangen maarja wat is nou 1000 eurie voor een vliegwiel en koppeling (moet wel goed spul zijn) op bijna half miljoen km's.
En turbo ja die heeft de vorige eigenaar bij ongeveer 200k vernieuwd en nu nog geen problemen mee gehad dus ik hoop dat dat net als de koppeling nooit hoeft.
En ja ik heb niet veel ervaring met andere 3 series(dit is tot nu toe mijn eerste en enige 3) dus kan niet zeggen wat nou fijner rijd voor langere periodes.
Weet wel dat sportstoelen breder zijn dan de e90 dus dat is voor mij ook al stuk lekkerder zitten.
En als ik kijk naar gewicht en pks zijn bmw's tog over het algemeen stuk sneller en zeker fijner en sportiever Door bochten.
En ja je vliegwiel ik hoor er nooit zoveel problemen over je leest het inderdaad wel is op het forum en weet wel dat die dubbele massa vliegwiel vrij aan de prijs zijn ik moet afkloppen heb er tot nu toe nog geen last van(maar als ik zo al die dingen hoort bij welke km stand iedereen dingen vervangt ben ik altijd heel wat later) ik wil hem ook nog niet vervangen maarja wat is nou 1000 eurie voor een vliegwiel en koppeling (moet wel goed spul zijn) op bijna half miljoen km's.
En turbo ja die heeft de vorige eigenaar bij ongeveer 200k vernieuwd en nu nog geen problemen mee gehad dus ik hoop dat dat net als de koppeling nooit hoeft.
En ja ik heb niet veel ervaring met andere 3 series(dit is tot nu toe mijn eerste en enige 3) dus kan niet zeggen wat nou fijner rijd voor langere periodes.
Weet wel dat sportstoelen breder zijn dan de e90 dus dat is voor mij ook al stuk lekkerder zitten.
En als ik kijk naar gewicht en pks zijn bmw's tog over het algemeen stuk sneller en zeker fijner en sportiever Door bochten.
E90 320d 2005
E46 320d 2003
e23 732i 1981
e23 735i 1983
e38 735i 1998
E46 320d 2003
e23 732i 1981
e23 735i 1983
e38 735i 1998
Re: 320d met veel km's
Nou ik had de forum onderwerp aangemaakt om te kijken wat de meest voorkomende problemen zou zijn bij de e46 320d.
Een maand terug wou me vriendin bij huis weg rijden en kwam raar geluidje onder de motorkap vandaan en sloeg af niet meer te starten.
Toen ik thuis kwam van het werk ik is horen en motor ging alleen maar in het rond zonder tegenkracht ik dacht o nee geen compressie meer(had nog kleine hoop dat brandstof pomp het was).
Dus ik had hem naar een bmw specialist gebracht om compressie te laten meten en inderdaad wat ik al dacht 2 van de 4 cilinders had nouwelijks compressie.
Ze vermoeden ketting versprongen en daardoor kleppen tegen de zuiger aangekomen.
Ik moet de kop er nog afhalen want ben wel benieuwd.
Dus zo kan het aflopen op een of andere moment zonder 1 slag verkeerd te lopen of ooit raar te doen.
Ik heb maar weer bmw opgehaald e90 320d van eind 2005.
Ik ga de e46 nu maar in onderdelen weg doen want ja wat is zo'n auto met 456k op de teller nog waard inruil krijg je er ook haast niks voor.
Dus bij deze hij is ook in zijn geheel te koop alles is verder nog geheel in orde alleen blok loopt niet meer Compleet ophalen voor 1500 eurie.
Een maand terug wou me vriendin bij huis weg rijden en kwam raar geluidje onder de motorkap vandaan en sloeg af niet meer te starten.
Toen ik thuis kwam van het werk ik is horen en motor ging alleen maar in het rond zonder tegenkracht ik dacht o nee geen compressie meer(had nog kleine hoop dat brandstof pomp het was).
Dus ik had hem naar een bmw specialist gebracht om compressie te laten meten en inderdaad wat ik al dacht 2 van de 4 cilinders had nouwelijks compressie.
Ze vermoeden ketting versprongen en daardoor kleppen tegen de zuiger aangekomen.
Ik moet de kop er nog afhalen want ben wel benieuwd.
Dus zo kan het aflopen op een of andere moment zonder 1 slag verkeerd te lopen of ooit raar te doen.
Ik heb maar weer bmw opgehaald e90 320d van eind 2005.
Ik ga de e46 nu maar in onderdelen weg doen want ja wat is zo'n auto met 456k op de teller nog waard inruil krijg je er ook haast niks voor.
Dus bij deze hij is ook in zijn geheel te koop alles is verder nog geheel in orde alleen blok loopt niet meer Compleet ophalen voor 1500 eurie.
E90 320d 2005
E46 320d 2003
e23 732i 1981
e23 735i 1983
e38 735i 1998
E46 320d 2003
e23 732i 1981
e23 735i 1983
e38 735i 1998