overweging Chiptuning 320D '05 163ps
overweging Chiptuning 320D '05 163ps
Goedenmiddag beste Bmw liefhebbers,
Zoals velen rijd ik ook dagelijks genietend van mijn BMW e90 320D limousine.....
Ivm reorganisatie op mn werk rijd ik momenteel bizar veel kilometers... ongeveer 5000 per maand!
(dagelijks 190km woon-werkverkeer.... en nee... verhuizen is momenteel geen optie ;-)
Gelukkig kan de wagen dat probleemloos aan en krijgt ze ruim op tijd goede service waarbij niet wordt bespaard op onderhoud!
De auto is gekocht met 148d. km in Duitsland vorig jaar Juli. (zelf geïmporteerd uit Stuttgart).
ik ben de 2e eigenaar.
Voorzien van orig. Xenon, electr. dak, M-sport onderstel en sportstoelen (half-leer), sportstuurtje, CC, etc...etc..
Huidige km. stand is 189d. km. ( reactie garagemonteur: gelukkig rijd jij niet zoveel km..... ;-)
Helaas al wel de turbo mogen vervangen bij 160.dkm. maar dat schijnt een bekend kwaaltje te zijn.
Recentelijk ook injectoren en gloeispiralen vervangen, rijd in inmiddels weer als een zonnetje!
Verbruik is zeer netjes met 16" (geen RF) zomerschoentjes (205/55/16) rijd ik +/-1200km/tank (1 op 20 )
Bij winterschoentjes in dezelfde maat (RF) rijd ik 1000km/tank (1 op 18)
Gezien de enorme KM overweeg ik een chip te plaatsen....ivm het verbruik... en comfort (trekkracht).
Echter maak ik mij enige zorgen over de levensduur van diverse onderdelen in de aandrijflijn...
zoals: * 2massa-vliegwiel * Koppeling * Versnellingsbak * Turbo *CDV (clutch delay Valve)
Graag zou ik willen horen van eigenaren met een vergelijkbare motorisering wat de ervaringen zijn!
Alvast hartelijk dank voor reacties!
Freude am Fahren ;-)
Zoals velen rijd ik ook dagelijks genietend van mijn BMW e90 320D limousine.....
Ivm reorganisatie op mn werk rijd ik momenteel bizar veel kilometers... ongeveer 5000 per maand!
(dagelijks 190km woon-werkverkeer.... en nee... verhuizen is momenteel geen optie ;-)
Gelukkig kan de wagen dat probleemloos aan en krijgt ze ruim op tijd goede service waarbij niet wordt bespaard op onderhoud!
De auto is gekocht met 148d. km in Duitsland vorig jaar Juli. (zelf geïmporteerd uit Stuttgart).
ik ben de 2e eigenaar.
Voorzien van orig. Xenon, electr. dak, M-sport onderstel en sportstoelen (half-leer), sportstuurtje, CC, etc...etc..
Huidige km. stand is 189d. km. ( reactie garagemonteur: gelukkig rijd jij niet zoveel km..... ;-)
Helaas al wel de turbo mogen vervangen bij 160.dkm. maar dat schijnt een bekend kwaaltje te zijn.
Recentelijk ook injectoren en gloeispiralen vervangen, rijd in inmiddels weer als een zonnetje!
Verbruik is zeer netjes met 16" (geen RF) zomerschoentjes (205/55/16) rijd ik +/-1200km/tank (1 op 20 )
Bij winterschoentjes in dezelfde maat (RF) rijd ik 1000km/tank (1 op 18)
Gezien de enorme KM overweeg ik een chip te plaatsen....ivm het verbruik... en comfort (trekkracht).
Echter maak ik mij enige zorgen over de levensduur van diverse onderdelen in de aandrijflijn...
zoals: * 2massa-vliegwiel * Koppeling * Versnellingsbak * Turbo *CDV (clutch delay Valve)
Graag zou ik willen horen van eigenaren met een vergelijkbare motorisering wat de ervaringen zijn!
Alvast hartelijk dank voor reacties!
Freude am Fahren ;-)
Re: overweging Chiptuning 320D '05 163ps
ik zou het niet doen die chiptuning.
Naar mijn weten is dit de m47tu (versie 2) blok. Met dit blok heb ik tot de 360000 gereden met originele turbo etc.
Alleen de LMM heb ik preventief vervangen, en de normale onderhoud dan.
bij verkoop liep het blok nog erg goed zonder enige trilling of dip.
Ik kwam nooit vermogen tekort.... en het verbruik was best goed.
Met een Chip ga je die 1 op 18 niet verbeteren! Het hogere koppel raak je zo aan gewend dat het weer normaal lijkt. en gezien de enorme KM zou ik het geld apart houden voor onderhoud
Naar mijn weten is dit de m47tu (versie 2) blok. Met dit blok heb ik tot de 360000 gereden met originele turbo etc.
Alleen de LMM heb ik preventief vervangen, en de normale onderhoud dan.
bij verkoop liep het blok nog erg goed zonder enige trilling of dip.
Ik kwam nooit vermogen tekort.... en het verbruik was best goed.
Met een Chip ga je die 1 op 18 niet verbeteren! Het hogere koppel raak je zo aan gewend dat het weer normaal lijkt. en gezien de enorme KM zou ik het geld apart houden voor onderhoud
BMW e91 LCI 320da Individual
Re: overweging Chiptuning 320D '05 163ps
Mijn vorige auto (E46, 320D 150pk) had ik gechipt naar zo'n 184pk. 150.000 kilometers met plezier en probleemloos in gereden! Nu rij ik wel veel snelweg en netjes warm rijden uiteraard....
Mijn huidige 530D is ook gechipt naar 275pk, heerlijk dat vermogen!
Mijn huidige 530D is ook gechipt naar 275pk, heerlijk dat vermogen!
Re: overweging Chiptuning 320D '05 163ps
Als je naar een goede tuner gaat is het geen probleem, maar om her verbruik hoef je het niet te doen.
Dat wordt meer gebruikt om de vrouw (de baas) te overtuigen
Dat wordt meer gebruikt om de vrouw (de baas) te overtuigen
Re: overweging Chiptuning 320D '05 163ps
En welk bedrijf is dan zo goed in het chippen van BMWs?
Re: overweging Chiptuning 320D '05 163ps
Tunex heeft mometeel een aanbieding. Van wat ik hoor en lees hebben ze veel ervaring en zijn ze goed.
Re: overweging Chiptuning 320D '05 163ps
Aanbieding vind ik niet belangrijk. Het moet goed gedaan zijn. En niet alleen de brandstof toevoer verdubbelen en weer weg.
Ik lees op dit forum weinig ervaringen. Dat is wel jammer
Ik lees op dit forum weinig ervaringen. Dat is wel jammer
Laatst gewijzigd door Jiro_2012 op 09 apr 2015, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: overweging Chiptuning 320D '05 163ps
Ik raad Van Vuhgt Tuning aan. 325 euro voor een chip op maat. Goede recensies en professioneel bedrijf.
Nadeel is dat je wel naar Groningen moet rijden.
Nadeel is dat je wel naar Groningen moet rijden.
BMW 130i
Re: overweging Chiptuning 320D '05 163ps
Ik heb het ook bij VVT laten doen. Leuke club. Zit nu op 200pk en 414nm, vermogensverloop is ook een stuk beter.
Re: overweging Chiptuning 320D '05 163ps
Jiro_2012 schreef:Aanbieding vind ik niet belangrijk. Het moet goed gedaan zijn. En niet alleen de brandstof toevoer verdubbelen en weer weg.
Ik lees op dit forum weinig ervaringen. Dat is wel jammer
Voor zover ik weet hebben ze al meer als 10 jaar ervaring en krijg ik een 30 dagen niet goed geld terug garantie.
Ze beschikken ook over een Dyno en ze gaan uitgebreid de waardes aanpassen +/- 1 uur tot 1,5 uur tijd. Ik ga er morgen heen en zal dan een topic aanmaken met mijn ervaring.
Re: overweging Chiptuning 320D '05 163ps
Ik ben benieuwd. Ik lees je topic wel
En bevalt het of is je blok al geexplodeerdKevinSchuit schreef:Jiro_2012 schreef:Aanbieding vind ik niet belangrijk. Het moet goed gedaan zijn. En niet alleen de brandstof toevoer verdubbelen en weer weg.
Ik lees op dit forum weinig ervaringen. Dat is wel jammer
Voor zover ik weet hebben ze al meer als 10 jaar ervaring en krijg ik een 30 dagen niet goed geld terug garantie.
Ze beschikken ook over een Dyno en ze gaan uitgebreid de waardes aanpassen +/- 1 uur tot 1,5 uur tijd. Ik ga er morgen heen en zal dan een topic aanmaken met mijn ervaring.
Re: overweging Chiptuning 320D '05 163ps
Nou, me auto is gechipt! Kosten €225,-
Hij doet het beter dan ooit, zowel performance als brandstofverbruik.
viewtopic.php?f=281&t=44506
Hij doet het beter dan ooit, zowel performance als brandstofverbruik.
viewtopic.php?f=281&t=44506
Re: overweging Chiptuning 320D '05 163ps
Ik ben vandaag bij RS-Tuning geweest, die heeft me uitvoerig verteld hoe het wereldje in elkaar zit en hoe chiptuning en maat tunig werkt, schrik je wel van bepaalde dingen en een hoop bedrijven wil je niet langs, goede tuning kost je een dag minimaal, chiptuning waar je met 1 ½ uur weer weg bent wordt je simpelweg opgelicht, echt waar, ze kopen een "slave" waar de files heen worden gedownload, standaard files, welke voor elke wagen worden gedownload, 15 minuten later hebben ze deze gedownload, schrijven het weg in je wagen en klaar is kees. Berg vermogen meer maar totaal geen rekening houdend met je wagen wat hij aan kan en je ziet ook dat bij vol gas het volle verlogen enorm toe neemt, waar jij gek op bent, maar je ziet ook dat het geen nette opbouw is, je krijgt ineens vol vermogen welke ook ineens afgebouwd wordt, geen vloeiend verloop en funest voor je wagen en rijgedrag, hij zal niet lekker soepel lopen/optrekken.Stefan325 schreef:Ik raad Van Vuhgt Tuning aan. 325 euro voor een chip op maat. Goede recensies en professioneel bedrijf.
Nadeel is dat je wel naar Groningen moet rijden.
Het is een ingewikkeld verhaal en ik weet er het fijne nog niet van, maar kijk aljseblieft uit, dit soort tuning, bedrijven die spammen met meer pk's en maatwerk, zijn erg gevaarlijk. Een goede tuning is echt minimaal 1 dag bezig, en uiteraard veel duurder, maar dan behoud je een comfortabele wagen die heel blijft.
Zogenaamde fabrieksgarantie die overgenomen wordt/blijft, is grote kolder en niet waar, absolute onzin.
Niet om het af te kraken, maar mensen moeten hiervoor gewaarschuwd worden, tuning is maatwerk waarbij continue software geschreven koet worden, getest, weer geschreven, weer getest, enz, om tot een goede tuning te komen waarbij je ook een goed verloop van het vermogen hebt en niet de wagen ineens vol vermogen hebt, en vervolgens meteen weer instort met tot gevolg een turbo die na 1 jaar verrot is en dergelijk.
Re: overweging Chiptuning 320D '05 163ps
Klopt wat Bart zegt, vriend van mij is tuner ( Hartog Tuning ) staat voornamelijk in VAG wereldje goed bekend maar doet ook andere merken.
Hij heeft meerderde auto's van mij getuned en is snel 4 uur bezig. Hij doet dus niet alleen software tuning zoals de tuners die Bart omschrijft. Een echte tuner kan ook ouderwetse motortuning andere turbo's etc.. Van de week was hij een Audi aan het tunen voor 15.000 euro!
Hij krijgt regelmatig mensen die bij Tunex zijn geweest om de problemen op te lossen...
Hij heeft een rollerbank, niet voor zich zelf wat hij rijdt liever om de realiteit na te bootsen, een rollerbank is meer uit commercieel oogpunt omdat "wij" dit willen..
Hij heeft meerderde auto's van mij getuned en is snel 4 uur bezig. Hij doet dus niet alleen software tuning zoals de tuners die Bart omschrijft. Een echte tuner kan ook ouderwetse motortuning andere turbo's etc.. Van de week was hij een Audi aan het tunen voor 15.000 euro!
Hij krijgt regelmatig mensen die bij Tunex zijn geweest om de problemen op te lossen...
Hij heeft een rollerbank, niet voor zich zelf wat hij rijdt liever om de realiteit na te bootsen, een rollerbank is meer uit commercieel oogpunt omdat "wij" dit willen..
Re: overweging Chiptuning 320D '05 163ps
Klopt helemaal Edgar, dat was ook wat hij me vertelde, we willen gewoon belazerd worden
Hartog kon hij ook aanbevelen als een de beste tuners. Er zijn er niet veel volgens hem, en Tunex en al die bedrijfjes kun je beter links laten liggen.
Hartog kon hij ook aanbevelen als een de beste tuners. Er zijn er niet veel volgens hem, en Tunex en al die bedrijfjes kun je beter links laten liggen.