Remmen vervangen
Remmen vervangen
Hi,
M47n 320D 150pk
Ik ga zelf de achter remblokken vervangen.
Nou dacht ik om de Brembo blokken te nemen. VOlgens mij is dat prima.
Alleen zie ik dat ik een waarschuwings contact indicator los moet kopen. Mijn vraag is is dat wel nodig?
De BC geeft niet aan dat ik ze moet vervangen, maar het zit er wel aan te komen dus ik wacht liever niet tot ze echt op zijn. Is de remschijf vaak niet al te blij mee.
Thanks
M47n 320D 150pk
Ik ga zelf de achter remblokken vervangen.
Nou dacht ik om de Brembo blokken te nemen. VOlgens mij is dat prima.
Alleen zie ik dat ik een waarschuwings contact indicator los moet kopen. Mijn vraag is is dat wel nodig?
De BC geeft niet aan dat ik ze moet vervangen, maar het zit er wel aan te komen dus ik wacht liever niet tot ze echt op zijn. Is de remschijf vaak niet al te blij mee.
Thanks
Re: Remmen vervangen
Nog niet zo lang geleden heb ik mijn schijven en remblokken vervangen.
De remblokken achter waren aardig aan het einde maar dit werd niet aangegeven door de signaal indicator.
Was deze stuk?
Werkte deze niet goed?
Ik heb geen idee maar de kosten voor deze indicators zijn niet zo hoog dus ik heb ze automatisch vervangen.
Daarnaast moet ik zeggen dat bij het losmaken van deze van het remblok deze ook deels stuk ging (ouderdom?).
De remblokken achter waren aardig aan het einde maar dit werd niet aangegeven door de signaal indicator.
Was deze stuk?
Werkte deze niet goed?
Ik heb geen idee maar de kosten voor deze indicators zijn niet zo hoog dus ik heb ze automatisch vervangen.
Daarnaast moet ik zeggen dat bij het losmaken van deze van het remblok deze ook deels stuk ging (ouderdom?).
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Is dat kabeltje makkelijk te vervangen?
Kost idd maar €13.5
Kost idd maar €13.5
-
- Contacteer:
Zodra je je remmen vervang, vervang dan ook gelijk de kabel/sensor.
Is een kleine moeite, want ik had het zelfde probleem paar maanden terug.
Is een kleine moeite, want ik had het zelfde probleem paar maanden terug.
-
Hij wil ook nog wel eens in stukken breken als je hem uit het oude blok wil trekken
Ik heb de bosch remblokken besteld incl. de kabel.
Ff een tuterial bekeken hoe de remblokken vervangen moeten worden. Moet met een uur gedaan zijn.
Ff een tuterial bekeken hoe de remblokken vervangen moeten worden. Moet met een uur gedaan zijn.
Als het goed krijg je een indicator met een korte kabel en eentje met een lange kabel.
De eerste is voor voor de voorkant (bestuurderskant) en de tweede is voor de achterkant (bijrijderskant).
Deze laatste loopt via een paar omwegen naar het voorste gedeelte aan de binnekant van je spatbord, zit hier en daar vast met divese klipjes.
De eerste is voor voor de voorkant (bestuurderskant) en de tweede is voor de achterkant (bijrijderskant).
Deze laatste loopt via een paar omwegen naar het voorste gedeelte aan de binnekant van je spatbord, zit hier en daar vast met divese klipjes.
ahhh handig om te weten
Hoeft toch niet een brug op?

Hoeft toch niet een brug op?
Nee maar het is wel makkelijker en minder belastend als je op hoogte kunt werken.
Als er nog geen melding is van je remmen dan is de slijtindicator nog niet doorgesleten omdat je remblokken bijna op zijn. De indicator zit op een plek waar je remblokken bijna op zijn. Het is een blokje en als dit weg gesleten is tegen je remschijf dan krijg je een onderbreking en krijg je de melding in je dashbord.
als dit blokje nog goed is kun je het gewoon overzetten, het zijn 2 lipjes die je bij elkaar kunt knijpen en dan voorzichtig uit de remblok trekken. Gaat hij stuk kun je deze altijd nog vervangen. Je kunt deze natuurlijk ook gewoon mee vervangen voor dat geld. Je kunt deze indicator ook weglaten maar dan moet je een draadbrugje maken in de connector anders blijft de melding van de remmen in jouw dashbord.
als dit blokje nog goed is kun je het gewoon overzetten, het zijn 2 lipjes die je bij elkaar kunt knijpen en dan voorzichtig uit de remblok trekken. Gaat hij stuk kun je deze altijd nog vervangen. Je kunt deze natuurlijk ook gewoon mee vervangen voor dat geld. Je kunt deze indicator ook weglaten maar dan moet je een draadbrugje maken in de connector anders blijft de melding van de remmen in jouw dashbord.
E61 545 N62
BMW K1300S
BMW K1300S
Als deze stuk is gaat altijd je lampje van de remmen aan, is gewoon een draadje met een blokje. Het blokje komt tegen je remschijf als de blokken bijna op zijn. Het blokje slijt weg en er is een onderbreking en je lampje gaat aan. Dus ook bij een kabelbreuk of slecht contact in de connector gaat je lampje aan. Je kunt dit eenvoudig overbruggen door een draadbrugje te maken in de connector.Tomba schreef:Nog niet zo lang geleden heb ik mijn schijven en remblokken vervangen.
Was deze stuk?
Werkte deze niet goed?
E61 545 N62
BMW K1300S
BMW K1300S
Hhmm ik denk dat ik de as steunen van me maat even ga lenen. Ik moet ook de brandstof filter van de andere auto vervangen.Tomba schreef:Nee maar het is wel makkelijker en minder belastend als je op hoogte kunt werken.
Ik heb de indicator van Bosch besteld. Als ik hem niet hoef te vervangen dan heb ik een reserve.
Wat denk je hier van?bmweetje3 schreef:Als er nog geen melding is van je remmen dan is de slijtindicator nog niet doorgesleten omdat je remblokken bijna op zijn. De indicator zit op een plek waar je remblokken bijna op zijn.

Had het al gemeld in een ander Topic maar toch nog even onder de aandacht.
Dit was het remblokje aan de bijrijderskant achter, die geen signaal indicator heeft.
Onderstaande was het remblokje weer aan de bijrijderskant achter:

Mijn vraag was dan ook destijds waarom z'n signaal indicator niet rondom zit want het zijn niet de kosten.
Het te lang door blijven rijden heeft uiteindelijk wel mijn remschijf gekost.
Die hebben hun geld wel opgeleverd :-)
Maar rijd jij zoveel km per jaar dan want dit zijn toch punten die bij een apk en beurt gecheckt horen te worden.
En de achterblokken slijten niet zo snel dus of jij rijdt veel km per jaar of eens op zoek naar een betrouwbaardere apk/garage :-)
Dit zijn van die punten die ik zelf altijd controleer voor de keuring en tijdens de wielen wissel zomer/winter en omgekeerd. Dan kan ik best wel een inschating maken wanneer te vervangen.
Maar dit kan wel een technische oorzaak hebben, remcilinder niet meer goed, rem olie slecht of lucht in de leiding aan bestuurders zijde.
Maar rijd jij zoveel km per jaar dan want dit zijn toch punten die bij een apk en beurt gecheckt horen te worden.
En de achterblokken slijten niet zo snel dus of jij rijdt veel km per jaar of eens op zoek naar een betrouwbaardere apk/garage :-)
Dit zijn van die punten die ik zelf altijd controleer voor de keuring en tijdens de wielen wissel zomer/winter en omgekeerd. Dan kan ik best wel een inschating maken wanneer te vervangen.
Maar dit kan wel een technische oorzaak hebben, remcilinder niet meer goed, rem olie slecht of lucht in de leiding aan bestuurders zijde.
E61 545 N62
BMW K1300S
BMW K1300S
Ik controlleer me remmen zelf bij elke bandenwissel. winter/voorjaar. Wil geen risico nemen dat ook nog eens me schijven verrot zijn. Zonde van het geld.
Remmen worden vandaag afgeleverd.
Remmen worden vandaag afgeleverd.